Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering av bil, prislapp

Joe DiMaggio

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å lakkere bilen som jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe innen noen uker. Bilen er brun metalic den dag i dag, men skal lakkeres til vanlig Peugeot hvit farge. Bilen er en Peugeot 406 Sedan (facelift). Jeg har hørt med et firma, men de skulle ha 60.000 kr. For å gjøre jobben. Er ikke det litt dyrt? Jeg skal høre med et annet firma i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lønner seg å høre med alle firmaene i området (5-10 prisforslag er gode greier)

Pris avhenger av

arbeidsmengde, skal de gjøre noe mer enn å bare spraye lakk på bilen? som:

skader / retting som må gjøres?

rust som skal fjernes?

etc

Dessuten pleier en hellakkering å koste bra mye mer enn en utvendig lakkering. Og da spesielt fargeskifte. Mye som må demonteres for at de skal komme til. Hvor nøye er lakkeringen for deg? En utvendig lakkering ligger sikkert på 15-25000, altså betaler du mye penger for et hvitt motorrom og hvite kanter/dørsider.

Lenke til kommentar

Om du ikke skal pirke alt for mye så blir det nok billigere.

De kan f.eks dekke til motoren sånn at det blir hvitt uten å bruke

flere timer på å demontere og montere, også kan de maskere

akkurat rundt åpningene på dørene og evt. takluka for å sprøyte

åpningene :)

Ta av lister uansett hva :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kvalitet koster..

Vist du skal ha en bil opplakkert er det sykt mye jobb, så å komme under 50 tusen tror jeg ikke du skal håpe på. Tenk bare på alt som må demonteres. Fangre, lykter, speil, dørhandtak, lister +++ og det er bare utvendig.. skal du ha ny farge inni bilen også må du plukke av alt av ting som kan åpnes for å lakke de delene innvendig.

Er mye jobb å gjøre dette!

Lenke til kommentar

Greit at det er vel ikke det som er poenget, men nå er jeg for det første nysjerrig på hva som kan gjøre en 406 spesiel.. finnes det en utgave av de som jeg har gådd glipp av? Og for det andre så er det vel allerede konkludert med at kvalitet koster, og med tanke på hvor mange 406 som finnes til salgs i norge så må det jo være lettere å finne en hvit en enn å begynne å omlakkere en brun bil.

Så da lurer jeg enda mer på hva som gjør at denne 406'n er verdt bryet det er for pengboka å omlakkeres.

Lenke til kommentar
Det skal gjøres profesjonelt uansett! Denne bilen skal mest sannsynelig på utstilling etter hvert.

Skal høre med et nytt verksted i morgen.

Da bør du ikke gjøre noen kompromisser. Du klarer nok å få et komplett fargeskifte for under 60 000, men du bør ikke forvente mirakler heller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det skal gjøres profesjonelt uansett! Denne bilen skal mest sannsynelig på utstilling etter hvert.

Skal høre med et nytt verksted i morgen.

Da bør du ikke gjøre noen kompromisser. Du klarer nok å få et komplett fargeskifte for under 60 000, men du bør ikke forvente mirakler heller.

Enig!

Dum trådstarter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...