Porty Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Har ikke så mye greie på kabler å sånt, så jeg lurer på va slags kabler jeg kan bruke for å koble opp min 360 med HD-tvn min i full HD? Har ikke sånn vanlig HDMI utgang i Xboxen så vidt jeg vet om .. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Bruk kabelen som fulgte med, som har seks ledninger. Rød, grønn og blå (komponent video) skal gå til bilde, mens hvit og rød og til stereolyd. Husk å sett bryteren på kabelen til HD, ellers vil du ikke få bilde. Du skal ikke bruke den gule kabelen, da vil du ikke få HD. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Kjeksmesteren har helt rett! Følg hans instruksjoner så kan du kjøre HD. Vær dog klar over at ikke alle TV'er støtter full HD (1080p) over denne standarden (bl.a. Panasonic) men 720p er mer enn bra nok. Spesielt viktig å huske å sette den lille bryteren på pluggen i 360'en til HD! Etter dette går du inn i systemmenyen på 360'en og får der en oversikt over hvilke formater/oppløsninger du kan kjøre. Kabelen kalles forsåvidt en komponent-kabel, og man kan roughly definere kabler til 360'en slik (best "kvalitet" på topp) HDMI Komponent SCART Kompositt/S-video VGA skal også inn på lista men litt usikker på akkurat hvor siden den gir HD oppløsning men ikke overfører lyd. edit: Ikke gjør som kameraten min - å klippe av den gule ledningen siden han ikke trengte den. Dumt hvis du skal koble til en annen TV som ikke har komponent eller SCART inngang... Endret 24. september 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kjeksmesteren har helt rett! Følg hans instruksjoner så kan du kjøre HD. Vær dog klar over at ikke alle TV'er støtter full HD (1080p) over denne standarden (bl.a. Panasonic) men 720p er mer enn bra nok. Spesielt viktig å huske å sette den lille bryteren på pluggen i 360'en til HD! Etter dette går du inn i systemmenyen på 360'en og får der en oversikt over hvilke formater/oppløsninger du kan kjøre. Kabelen kalles forsåvidt en komponent-kabel, og man kan roughly definere kabler til 360'en slik (best "kvalitet" på topp) HDMI Komponent SCART Kompositt/S-video VGA skal også inn på lista men litt usikker på akkurat hvor siden den gir HD oppløsning men ikke overfører lyd. edit: Ikke gjør som kameraten min - å klippe av den gule ledningen siden han ikke trengte den. Dumt hvis du skal koble til en annen TV som ikke har komponent eller SCART inngang... Bare litt tilleggsopplysning - scart er kun bedre enn s-video og kompositt så lenge det har fullt rgb signal. Ellers så er kompositt klart dårligst, s-video og rgb nesten likverdige, komponent og hdmi nesten likverdige. Legger vi till at kompositt, s-video og rgb kan leveres via scart så er forvirringen total Lenke til kommentar
Porty Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 takk for hjelpen:) hadde koblet til riktig hadde bare glemt å forandre på instillingene.. men nå blei d plutselig veldig mye bedre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå