Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

helt ny pc vil ikke starte

Anbefalte innlegg

heisann. jeg har nettopp kjøpt meg en helt ny pc. spesifikasjonene på pcen er:

- MSI P35 NEO2-FR, P35

- Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

- Sapphire Radeon HD 4670

- Kingston DDR2 HyperX PC6400 4096MB

- Hiper R-versjon 580w

problemet er at pcen ikke vil boote. første gangen jeg startet pcen, fikk jeg beskjed om at det forrige BIOS-oppsettet var feil. jeg slo av pcen, og clearet BIOSen. nå starte pc, og en MSI-lasteskjerm vises. og der stopper alt. på hovedkortet vises en kombinasjon av led-lys. ut i fra hva jeg har lest i håndboka til hovedkortet skal dette bety "testing base and exstended memory". pcen har nå stått på i omtrent 30 minutt, og ingenting har forandret seg. hva kan problemet være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er så utrolig irriterende. nettopp fått pcen, og det er trøbbel med den allerede. hadde faktisk trøbbel med posten også. dessuten virket det ikke som om supporten til komplett.no var så interesserte i å hjelpe heller, så jeg er litt småirritert nå.

jeg har lest litt rundt, og jeg tror det er bios-versjonen (eller wtf) som er for gammel, og ikke takler prosessoren. men problemet er jo at jeg får ikke flashet biosen med den prosessoren jeg har. så da må jeg enten låne en prosessor av en kamerat, eller sende inn pcen (som sikkert tar år og dag). zzz

Lenke til kommentar

OS XP har et programm som oppdaterer biosen. Mens vista mangler denne egenskapen. Det må oppgarderes manuelt og på den måten må du faktisk slette OS på dataen. Er dette en feil fra dag en kan du simpelt si ifra til leverandør å få en ny uten kostnader.

TIPS!! ikke tukle med biosen med mindre du veit hva du gjør!! Biosen er en viktig del for at OS ditt skal kunne fungere osv.

Endret av Sertito
Lenke til kommentar

hva mener du med at XP har et program som oppdater biosen? jeg har XP installert på den ene disken min, men jeg har jo ingen sjans til å komme inn i windows med denne prosessoren, siden hovedkortet mitt nå ikke støtter prosessoren.

er lite keen på sende inn pc til komplett, men det er vel eneste utvei. bortsett fra å bruke en annen prosessor da, noe jeg ikke har.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...