Gå til innhold

Intel mot overklokking?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som dere ikke leser hele artikkelen. Dette er faktisk et problem, at forhandlere og firmaer som bygger pcer kjøper billige cpuer og klokker dem opp.Vi hadde vel ikke likt om pcen vi hadde kjøpt som kjørte på 2,8GHZ var en 2ghz.....blir varmt og mye støy. og systemet blir ikke like stabilt, noe som kan irritere dritten ute av en som ikke har mye erfarng med cpuer.

Men som alltid rammer det uskyldige, vi om vil lage pcer og klokke høyest mulig :x

Lenke til kommentar
Pah, det kommer ikke til å ta lang tid før noen luringer finner ut hvordan man knekker den beskyttelsen.

Tvilsomt. Se på multiplier låsen. Ingen klarer å knekke denne og dersom Intel vil at den skal bli helt låst (uten mulighet for å låse opp) dvs både multiplier og FSB låser så har hvertfall jeg ekstremt liten tro på at noen vil klare å knekke låsen

Dette er faktisk et problem, at forhandlere og firmaer som bygger pcer kjøper billige cpuer og klokker dem opp.x

Dette blir som kopisperrer på CDer. Det er et problem at folk kopierer CDer istede for å kjøpe dem. Det er ikke dermed sagt at riktig løsning på problemet er å begrense egenskapene til produktet.

Jeg vil heller ikke si at det er riktig at alle sammen skal få et dårligere produkt fordi noen forbrukere kjøper billigmaskiner fra ukjente firmaer i østen.

Hvor stort problemet er har vi vel heller ingen tall på. Hvor sikra kan vi være på at det Intel oppgir som grunn faktisk er hovedårsaken? Jeg tror nok det er minst like viktig å få entusiastene til å punge ut for en rask CPU istede for å kjøpe en billig en og klokke den.

Lenke til kommentar
Dette er faktisk et problem, at forhandlere og firmaer som bygger pcer kjøper billige cpuer og klokker dem opp.x

Dette blir som kopisperrer på CDer. Det er et problem at folk kopierer CDer istede for å kjøpe dem. Det er ikke dermed sagt at riktig løsning på problemet er å begrense egenskapene til produktet.

dårlig eksempel, når man kjøper en CD, så er det du som er sluttbruker som lager problemet, og du har ansvaret.

Det hadde vert det samme VISS noken hadde solgt 24x brennehastighets-cder i ei øsje det står 48x på!

Her er det forhandlerene som setter opp hastigheten og ikkje vi. dem som kjøper disse pc'ene handler dessuten uten å vite heilt ka dei har kjøpt, og det er DET intel vil fikse på.

og viss problemet hadde vert lite, tviler eg sterkt på at intel hadde gidda å gjere noke med det, eller ka seie du???

Lenke til kommentar
Pah, det kommer ikke til å ta lang tid før noen luringer finner ut hvordan man knekker den beskyttelsen.

Tvilsomt. Se på multiplier låsen. Ingen klarer å knekke denne og dersom Intel vil at den skal bli helt låst (uten mulighet for å låse opp) dvs både multiplier og FSB låser så har hvertfall jeg ekstremt liten tro på at noen vil klare å knekke låsen

Jeg vil heller ikke si at det er riktig at alle sammen skal få et dårligere produkt fordi noen forbrukere kjøper billigmaskiner fra ukjente firmaer i østen.

Hvor stort problemet er har vi vel heller ingen tall på. Hvor sikra kan vi være på at det Intel oppgir som grunn faktisk er hovedårsaken? Jeg tror nok det er minst like viktig å få entusiastene til å punge ut for en rask CPU istede for å kjøpe en billig en og klokke den.

leste du hva jeg skrev?

jeg sa jo at dette igjen rammer uskyldige hw entusiaster..... :wink:

men syns det er bra at de sperrer for de firmaene som driver å selger dette, mye penger å tjene.

Men faktisk om dette skjer så tror jeg ikke det blir mulig å knekke, irriterende.

Men men, intel ødelegger for seg selv og da kan man ikke gjør så mye :grumpy:

Lenke til kommentar
dårlig eksempel,

For å ta et annet eksempel da, vil det være riktig av en BMW å forhindre at motorene kan bli trimma slik at ikke sleipe bilselgere ikke kan selge dem med feil oppgitt effekt?

og viss problemet hadde vert lite, tviler eg sterkt på at intel hadde gidda å gjere noke med det, eller ka seie du???

Viss problemet er lite så kan det være at Intel har andre motiver ;) Det at entusiaster mister muligheten til å overklokke er ingen negativ bivirkning for Intel, neida det er en god grunn for Intel å innføre en slik sperre. Det med forhandlere som selger ferdig overklokka er vel heller en positiv sideeffekt for dem ;)

Lenke til kommentar
leste du hva jeg skrev?

Joda men du skrev også at det var et problem med forandlere som overklokker. Jeg stiller meg tvilende til hvor reellt dette "problemet" er. Jeg tror Intel bruker det som et påskudd for å hindre hos entusiaster til å kjøpe dyrere CPUer!

Lenke til kommentar
leste du hva jeg skrev?

Joda men du skrev også at det var et problem med forandlere som overklokker. Jeg stiller meg tvilende til hvor reellt dette "problemet" er. Jeg tror Intel bruker det som et påskudd for å hindre hos entusiaster til å kjøpe dyrere CPUer!

hmm, om ikke jeg har skrevet det så loker jeg jo helt..... :D , de skriver noe som ikke er helt betryggende.........

"and/or end users from operating the processor at a clock frequency that is greater than a rated clock frequency", "

Lenke til kommentar

for da har man jo fortsatt garanti siden de tror at man ikke kan klokke intel cpuer?

Tror Intel ganske fort finner det ut om noen mot alle odds greier å fjerne sperren.

tror ikke det, se på multiplier låsen som en skrev lenger oppe hvor mange har "knukket" den, ikke mange nei :wink:

Jeg tror ikke at noen klarer det om Intel låser den helt og her er det dessverre ikke som med amd som man kan ta fram blyanten :lol:

Lenke til kommentar
Multiplier låsen er vel umulig å fjerne fordi intel cpuene har ikke kjernen og andre ting åpne, så på et nettsted hvor de åpnet cpuen for å få slått a multiplier sperra!

trur

med andre ord, glem det for oss dødlige som ikke har råd til å ødelegge en cpu eller to om det går skeis.....

Lenke til kommentar
Det virker innimellom som om Intel VIL miste de få kundene sine, er et helt blåst eller???? Jeg tror personelig ikke at det kommer til å bli et problem, hvis denne sperren er i bios, så kommer det sikkert cracka bioser osv...

De få kundene? hehe. så sitter du på en amd ogda.. men du syntes ati er bedere en nvida og eller?

Lenke til kommentar
Det virker innimellom som om Intel VIL miste de få kundene sine, er et helt blåst eller???? Jeg tror personelig ikke at det kommer til å bli et problem, hvis denne sperren er i bios, så kommer det sikkert cracka bioser osv...

De få kundene? hehe. så sitter du på en amd ogda.. men du syntes ati er bedere en nvida og eller?

jaja, de som har oppfatning av at intel har få kunder lever i sin egen verden :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...