Nesehorn Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hei! Har nå fått et skoleprosjekt om borgerkriger... Min oppgave er å beskrive eller definere en borgerkrig, så jeg lurte på om det var noen som hadde et godt svar på det..? På forhånd, takk Edit: Håper jeg posta i riktig forum! Endret 24. september 2008 av Nesehorn Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241 evt. http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_war Lenke til kommentar
Nesehorn Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Jeg så på den siden på wikipedia, men jeg syns stoffet var ganske tungt å lese, i og med at det var på engelsk... Lenke til kommentar
Androish Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hvilket nivå skal oppaven være på? Jeg mener hvilken klasse går du i? Lenke til kommentar
Nesehorn Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 1. klasse ved videregående skole. Lenke til kommentar
Ascorius Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) En borgerkrig oppstår når minst to parter går tilkrig. Ifølge flere bør den ene parten være regjeringen for at den væpnede konflikten skal kunne kalles en borgerkrig, men det er det delte meninger om. Begge partene må komme fra samme land. Og konflikte må ha en viss størrelse, altså at begge sider har hatt betydelige tap. Om det kun er en enkel hendelse som den ene parten var ansvarlig for så kan det lett hende at det bare blir klasifisert som terrorisme (Om den parten som handlet ikke var regjeringen.) Målet for begge parter i en borgerkrig vil være politisk kontroll. Du kan sikkert finne my godt stoff om dette om du leter litt. Endret 24. september 2008 av Ascorius Lenke til kommentar
Androish Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) ok. Jeg kan ikke si jeg vet helt hva jeg skal svare, men jeg kan jo prøve. Om du syntes den engelske versjonen var for vanskelig kan du jo lese den simple english versjonen. Borgerkrig er når to eller flere fraksjoner innenfor et lands grenser fører krig mot hverandre, dette kan være på bakgrunn av: forskjellig etnisk bakgrunn, religion eller politikk(helt sikkert flere grunner en det jeg kom på akuratt nå). Edit: og som Ascorius sa det må være en viss størrelse på konflikten, men det med regjeringen er jeg ikke helt enig i det du kan jo se for deg en situasjon hvor regjeringen er splittet og to maktpoler kjemper mot hverandre for å overta makten. Endret 24. september 2008 av Androish Lenke til kommentar
Nesehorn Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Okey, dette var god info, tusen takk Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Så da blir det "copy - paste", dagens elever altså... Endret 24. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Er jo nettopp derfor de kommer hit og ber folk bruke "sine egne ord" når de skal beskrive ett emne, slik at de slipper nettopp å gjøre dette selv. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 To eller flere grupper, innad i samme land, kriger mot hverandre. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Er jo nettopp derfor de kommer hit og ber folk bruke "sine egne ord" når de skal beskrive ett emne, slik at de slipper nettopp å gjøre dette selv. Ja, og det er ette min mening svakt, men det er en annen debtatt! Lenke til kommentar
Nesehorn Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Dette er en muntlig presentasjon uten noe form for hjelpemidler som notater eller lignende så knepp att roberteh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå