Tå. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Topic sier vel det meste. Jeg sitter med to Cannon printere som har en tendens til å gå tom for fargeblekk av en eller annen grunn selv om jeg for det meste kun skriver ut med sort. Og når jeg er tom for enten rødt, gult eller cyan så må jeg kjøpe en ny patron for å kunne skrive ut en utskrift med svart tekst. Er dette normalt? Er det en grunn til at jeg trenger farger for å skrive ut med sort hvit? (Bruker for ordens skyld alternativene "rask" og "gråtone") Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Du kan i driveren angi at du vil printe i Gråskala, da brukes kun sort patronen.. Edit. ser nå at du sier at du allerede gjør det, jeg kjører KUN det på min IP1600 og den bruker ikke noe av fargepatronen. Mulig dette er anderledes for andre modeller da. Endret 24. september 2008 av jvc1986 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Nå er faktisk en av printerene en IP 1600. Men har du opplevd at du har vært tom for farge og fremdeles kan benytte deg av printeren? Jeg tror dette er ut triks fra Canon sin side for å få forbrukerne til å kjøpe flere patroner Er vel på tide å gå til innkjøp av en laserprinter.. Endret 24. september 2008 av toeblast Lenke til kommentar
se# Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Har samme problem med min noe aldrende Epson-skriver. Den har en patron med sort og en med fem(?) farger. Det holder at en farge er tom for at den skal nekte å skrive ut noesomhelst. Så ja det er et vanlig problem, men mye mindre med separate patroner. Da holder det i hvertfall å skifte en farge. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Har samme problem.. Lenke til kommentar
TomKonto Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Når skriverene startes opp brukes en liten (stor?)mengde blekk til å "vaske" dysene så disse ikke skal gå tette. Om du kun skriver ut sort, vil du allikevel gå tom for farge over tid. Alternativet er tette dyser (blekk har den egenskapen at det skal tørke vet du) noe som i det lange løp heller ikke er noe hyggelig. Tette dyser er som regel ny printer.... En grunn til at en printer ikke vil skrive ut når en farge er tom kan være at du skal hindres i å skrive ut bilder som allikevel vil være ødelagte pga manglende farge. Fotopapir koster også. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Ja, skikkelig irriterende. Det jeg bruker å gjøre når det skjer er å ta ut den "tomme" patronen og teipe over åpninga. Så snurrer jeg den rundt en 4-5 ganger med strak arm, og lar sentrifugalakselerasjonen gjøre jobben. Altså så presses det som måtte være av blekk ned til åpningen. Da går det en stund til man får den meldinga igjen. Og om du ikke klarer å stenge helt for åpningen om du gjør det så kan du vente deg et blekkspor i taket, gulvet og på veggene. Og alt mulig annet rart du måtte ha liggende i veien. Lenke til kommentar
Fotgrafen Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Trodde man bare trengte svart for og ta utskrifter i svart. Der jeg tar utskrifter på Hp skriver og en annen, trenger man bare svart for og ta utskrift av tekst osv. Hva har rødt noe med svart? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 Den trenger vel også farge for å skrive ut microdots eller hva det nå heter. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Den trenger vel også farge for å skrive ut microdots eller hva det nå heter. Dersom du tenker på serienummer-identifisering med gule mikroprikker, så skal dette visstnok være forbeholdt laserskrivere og Canon skal ikke benytte seg av denne teknologien. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Det var det jeg tenkte på ja, takk for rettelsen. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Har samme problem på alle ine canon blekk skrivere. Dette er nok et luretriks ifra produsentene for å skvise mere penger fra forbrukerne. Et standard utskrift fra word med sort font bruker ikke farger, så enkelt er det. Men alikevel skriker printern at den er tom for rødt eller noe annet. Selv om sort patronen er godt over halvfull. Heldigvis er Canon blant de rimeligste av produsenten når det gjelder blekk. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. desember 2008 Del Skrevet 29. desember 2008 Vet ikke om dette gjelder alle Canon skriverne men den jeg sitter med her (MP150) nøyer seg med å klage på lite blekk men både kjører rengjøringssyklus og utskrifter selv om den er helt tom i begge patronene. Så for min del skriver jeg ut så lenge det kommer blekk på papiret. De 2 Epson skriverne jeg hadde tidligere nektet å rengjøre med lavt blekknivå og sluttet å skrive når patronen rapporterte at den var tom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå