datarock Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Er på jakt etter en ny skjerm som kan erstatte den gode gamle, CRT'en min. Jeg spiller en del spill og har derfor alltid kjøpt CRT opp gjennom årene men nå virker det som om LCD er et alternativ man i alle fall skal vurdere. I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med gode LCD-skjermer til en gunstig pris som duger til spill? Tips settes stor pris på. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Du burde se på reaksjonstid, kontrast, maks oppløsning osv. Å tenke litt nytteverdi kan også være smart. Skal du BARE spille f.eks? Vil du ha widescreen? Panelet på dyrere skjermer er ofte bedre, slik at å kjøpe det som er billigst behøver ikke å være så smart. En litt mer detaljert beskrivelse på hva du er på jakt etter hadde vært fint. En konklusjon jeg fikk etter jeg leste denne posten er at du har fått beskjed om at CRT er tingen for spilling, men at du ikke helt vet/ser forskjellen. Lenke til kommentar
datarock Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Du burde se på reaksjonstid, kontrast, maks oppløsning osv.Å tenke litt nytteverdi kan også være smart. Skal du BARE spille f.eks? Vil du ha widescreen? Panelet på dyrere skjermer er ofte bedre, slik at å kjøpe det som er billigst behøver ikke å være så smart. En litt mer detaljert beskrivelse på hva du er på jakt etter hadde vært fint. En konklusjon jeg fikk etter jeg leste denne posten er at du har fått beskjed om at CRT er tingen for spilling, men at du ikke helt vet/ser forskjellen. Det stemmer godt. Jeg vet ikke så fryktelig mye om forskjellene mellom CRT og LCD. Det jeg vet er at man bør passe på responstid og input lag hvis man har tenkt til å bruke skjermen til spilling. Jeg vil også helst ha en 4:3 skjerm fordi jeg slettes ikke har likt widescreen formatet til å spille i de gangene jeg har prøvd det i forskjellige sammenhenger. Prisen er også et punkt jeg vil passe på siden jeg ikke har lyst til å bruke opp noe som tilsvarer årsbudsjettet til Botswana på denne skjermen. Så noe lignende denne Syncmasteren er vel det jeg er ute etter. For den prisen regner jeg ikke med at man kommer opp på oppløsningsnivået over 1280 x 1024, men til mitt bruk kan jeg ikke se for meg at jeg vil trenge noe mer enn det. Endret 24. september 2008 av datarock Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg synes det var litt høy responstid på den skjermen om du skal bruke den til spilling, men men. Når det er sakt er det også bare VGA utgang. Det er litt lettere om du gir en ca. sum om du vil ha forslag til skjerm. (ps: linken din har dobbel http: noe som gjør den "ubrukelig") Lenke til kommentar
datarock Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Jeg synes det var litt høy responstid på den skjermen om du skal bruke den til spilling, men men. Når det er sakt er det også bare VGA utgang. Det er litt lettere om du gir en ca. sum om du vil ha forslag til skjerm.(ps: linken din har dobbel http: noe som gjør den "ubrukelig") Oops. Fiksa linken . Jeg ser for meg at det er 19" som er aktuelt så da snakker vi vel prismessig om rundt to tusen kroner. Pluss, minus. Jeg er ikke redd for å legge på noen hundrelapper for å få sånn nogelunde kvalitet dog, det skal sies. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når det gjelder LCD skjermer er kvalitetsforskjellen mellom 2 og 3 tusen stoooooor. Det burde du tenke på. Jeg vil anbefale deg å dra på ekspert, elkjøp, siba o.l. og spørre etter utstillings modeller. Disse får du ofte rimeligere og det er sjeldent noe galt med de i det hele tatt. De er brukt, thats it. Lenke til kommentar
datarock Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Når det gjelder LCD skjermer er kvalitetsforskjellen mellom 2 og 3 tusen stoooooor.Det burde du tenke på. Jeg vil anbefale deg å dra på ekspert, elkjøp, siba o.l. og spørre etter utstillings modeller. Disse får du ofte rimeligere og det er sjeldent noe galt med de i det hele tatt. De er brukt, thats it. Aha. Dette med DEMO-modeller er ikke dumt. Skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 vel, blir det noe skjerm? Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) edit: fant en side du kan bruke til å lese tester, Testseek Endret 26. september 2008 av wassiboy Lenke til kommentar
St0neCld Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Hvis du skal ha skjerm til spilling, så vil jeg anbefale Samsung SyncMaster 997MB. Den er anbefalt av mange "gamere" som jeg kjenner. Den blir vel så godt likt pga at man får den opp i 120 Hz. Men hvis du skal ha tak i en sånn skjerm nå for tiden må du sikkert kjøpe brukt. - St0neCld^ Edit: Leif Endret 29. september 2008 av St0neCld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå