Increator Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei! Finnes det noen duppedingser som kan være som en slags motsatt aksesspunkt? Motta wifi signal fra et nettverk, og fordele ut via LAN porter? Mulig jeg er dum nå. Men, vært kjekkt med litt hjelp:) Takk på forhånd! Lenke til kommentar
maheath Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jada, det er enkelt. Kjøp en Linksys WRT54GL til 500 kr, og installer en 3-parts firmware som heter Tomato (www.polarcloud.com) Da kan du sette ruteren i WET-mode (Wireless Ethernet Bridge) og koble utstyr på lan-portene i ruteren. Funker sikkert med annen firmware også som DD-WRT men personlig synes jeg Tomato er mye enklere. Jeg har kjørt på den løsningen lenge som alternativ til trådløst nettverkskort i PCen, det er mye mer stabilt. Og det wifi-signalet du henter ned kan godt være fra en helt annen type ruter. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg er på utkikk etter det samme, men har en D-Link DI-524 til overs som jeg gjerne vil bruke til formålet... finnes det tilsvarende firmware for denne? Tomato støtter ikke denne routeren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå