ariani Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Datamaskinen min slår seg av, og begynner på nytt når jeg skal starte windows! noen som vet grunnen? trenger hjelp!! Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dette kan skyldes varme. Har du nylig gjort noen endringer på hardware? En annen grunn kan være drivere, har du gjort noe spesielt med maskinen i det siste? Lenke til kommentar
Pinkey Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Datamaskinen min slår seg av, og begynner på nytt når jeg skal starte windows! noen som vet grunnen? trenger hjelp!! Hadde vært fint om du kunne beskrive problemet litt mer nøyaktig. Problemet du har kan være alt mellom himmel og jord, ut ifra den informasjonen vi får av dette.. Som ro0bin sier, kan du ha gjort noen nylige endringer som har forårsaket noe? Eller skjedde det bare sånn helt uten videre? Endret 24. september 2008 av Pinkey Lenke til kommentar
ariani Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Datamaskinen min slår seg av, og begynner på nytt når jeg skal starte windows! noen som vet grunnen? trenger hjelp!! Hadde vært fint om du kunne beskrive problemet litt mer nøyaktig. Problemet du har kan være alt mellom himmel og jord, ut ifra den informasjonen vi får av dette.. Som ro0bin sier, kan du ha gjort noen nylige endringer som har forårsaket noe? Eller skjedde det bare sånn helt uten videre? Det som er saken det er at maskinen min går av og til jævlig sent før den går av, og da har jeg en tendens til å trykke den av.... har ikke hatt noen problemer bortsett fra at jeg muligens har en piratkopi, men vet ikke om dette har noe å si.... men det det var etter jeg trykket pc`en av dette skjedde.... Endret 24. september 2008 av ariani Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er vanskelig å si hva som feiler maskina di ut ifra det du forklarer. At den går jævli tregt kan være alt fra gamelt hardware til overoppheting. (+++++) Jeg har likevel noen ting du kan gjøre. For å utelukke at det er harddisken som er problemet kan du kjøre en chkdsk (checkdisk) - Start -> Kjør -> "chkdsk" eller - Høyreklikk harddisken din -> Egenskaper -> fanen "Verktøy" -> Kontroller (mens du er igang med disken kan du kjøre en "dfrg.msc"(diskdefragmering) også) Dette vil utelukke evt. "bad sectors" og komprimere dataen på disken din. Når det kommer til varme kan du laste ned et program som overvåker varmen. Selv bruker jeg et program som heter "Everest" Med dette programmet kan du se om CPU, GPU, HK osv. holder en "normal" tempratur. (De fleste BIOSer har også en status som kan sjekke varme) Jeg synes du kan gjøre dette til å starte med. Prøv gjerne å forklare litt mer i detaljert hva som foregår når maskina henger seg. At du kjører en piratkopi av operativsystemet er neppe grunnen. Lenke til kommentar
ariani Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Det er vanskelig å si hva som feiler maskina di ut ifra det du forklarer. At den går jævli tregt kan være alt fra gamelt hardware til overoppheting. (+++++)Jeg har likevel noen ting du kan gjøre. For å utelukke at det er harddisken som er problemet kan du kjøre en chkdsk (checkdisk) - Start -> Kjør -> "chkdsk" eller - Høyreklikk harddisken din -> Egenskaper -> fanen "Verktøy" -> Kontroller (mens du er igang med disken kan du kjøre en "dfrg.msc"(diskdefragmering) også) Dette vil utelukke evt. "bad sectors" og komprimere dataen på disken din. Når det kommer til varme kan du laste ned et program som overvåker varmen. Selv bruker jeg et program som heter "Everest" det som er saken, er at jeg ikke kommer meg inn på pc`en når jeg skal starte den, det kommer opp at jeg må velge vilken type måte jeg skal starte pc`en på ( safe mode osv)... så når jeg velger hvilken måte jeg vil komme meg inn på pc`en på, begynner windows å loade i 1 sekund så starter maskinen på nytt, sånn foregår det hele tiden .... =( Endret 25. september 2008 av ariani Lenke til kommentar
Applebee Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er vanskelig å si hva som feiler maskina di ut ifra det du forklarer. At den går jævli tregt kan være alt fra gamelt hardware til overoppheting. (+++++)Jeg har likevel noen ting du kan gjøre. For å utelukke at det er harddisken som er problemet kan du kjøre en chkdsk (checkdisk) - Start -> Kjør -> "chkdsk" eller - Høyreklikk harddisken din -> Egenskaper -> fanen "Verktøy" -> Kontroller (mens du er igang med disken kan du kjøre en "dfrg.msc"(diskdefragmering) også) Dette vil utelukke evt. "bad sectors" og komprimere dataen på disken din. Når det kommer til varme kan du laste ned et program som overvåker varmen. Selv bruker jeg et program som heter "Everest" det som er saken, er at jeg ikke kommer meg inn på pc`en når jeg skal starte den, det kommer opp at jeg må velge vilken type måte jeg skal starte pc`en på ( safe mode osv)... så når jeg velger hvilken måte jeg vil komme meg inn på pc`en på, begynner windows å loade i 1 sekund så starter maskinen på nytt, sånn foregår det hele tiden .... =( Hadde samme problemet når jeg hadde satt inn et nytt HK og Ram.. For meg hjalp det å innstalere Vista på nytt... (Noe jeg måtte uansett, for å få bruke 4gb ram) Lenke til kommentar
ro0bin Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har du noen venner du kan ta med disken til? Evt. formatere den hos de, for så å prøve igjen? Har du data du trenger på disken kan du kjøre "GetDataBack" om du ikke får til å aksesere disken når den er i en annen maskin. Lenke til kommentar
torivara Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Høres ut som om du kunne hatt nytte av en reinstallasjon. Prøv å installer operativsystemet ditt på nytt, om du har mulighet til det. Prøv å start opp med enten Knoppix LiveCD eller Ubuntu, for å se om du får tilgang til harddisken din. Derfra kan du også kjøre endel diagnoseverktøy for å se hva som er galt. Ubuntu kan du laste ned herfra Håper du finner feilen =) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Snikinnføring av Linux? Lenke til kommentar
ariani Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Tusen takk for hjelp folkens!! Og ja kan godt få det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå