Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tjene penger på en server....?

Anbefalte innlegg

Heisann der ute...

Jeg hadde en annen post liggende her inne som ble stengt ned pga dårlig tittel og flere poster av samme karakter...

Det var jo en grei ting å finne ut av senere...

Er det noen der ute som har noen gode tips om hvordan jeg kan tjene noen kroner på si...jeg har en P4 xeon server som bare står hjemme uten å bli utnyttet noe serlig...den fungerer bare som en filserver hjemme men da utnytter jeg ikke mye av kraften i den....det er en veldig god å stabil server...

Noe må det da gå ann å få brukt denne til....

Å...jeg trenger ikke noen morsome bemerkninger som f. eks at jeg kan selge den eller noe...jeg vet hvordan det er mange her inne om ikke klarer å la være med litt morsomheter..

Mvh

[email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann der ute...  

Jeg hadde en annen post liggende her inne som ble stengt ned pga dårlig tittel og flere poster av samme karakter...

Det var jo en grei ting å finne ut av senere...

Er det noen der ute som har noen gode tips om hvordan jeg kan tjene noen kroner på si...jeg har en P4 xeon server som bare står hjemme uten å bli utnyttet noe serlig...den fungerer bare som en filserver hjemme men da utnytter jeg ikke mye av kraften i den....det er en veldig god å stabil server...  

Noe må det da gå ann å få brukt denne til....  

Å...jeg trenger ikke noen morsome bemerkninger som f. eks at jeg kan selge den eller noe...jeg vet hvordan det er mange her inne om ikke klarer å la være med litt morsomheter..  

Mvh  

[email protected]

Går ut fra at denne står på en privat linje? Hvilke oppkobling har du? Du har ikke lov til å drive komersiell virksomhet om det er en privat linje, levrandørene pleier å være ganske strenge på dette. Hvilket OS kjører denne serveren? Du kan jo gi bort gratis plass! :p

Lenke til kommentar

Det er jo ganske mye du kan bruke den til; mail/webmail, shell, webhosting osv. Men jeg har egentlig ikke den store troen på at du vil tjene penger på dette. Det finnes jo så mange gode (og gratis) alternativer, så hvorfor skulle noe betale deg for en tjeneste de kan få gratis? :)

Lenke til kommentar

Skal du kunne tjene noe penger på dette, må du jo registrere deg et organisasjonsnummer antar jeg. Ellers så vil det jo bli reine svarte penger .. hehe ..

Du kunne jo brukt den som et webhotell, med noen ekstra rimelige priser ville du sikkert fått folks oppmerksomhet! ..

Lenke til kommentar

Hei, Konsernsjef.  

For å få utnyttet den trenger du en rask linje. Har du en 2MBit SDSL linje, så tviler jeg ikke på at noen har lyst å låne litt, men hvis du sitter på ISDN llinje, så spiller det ingen rolle om du så har Quadr-XEON 19GHz med 4096MB Ram og 100000000 TeraByte HD, scsi and so on.  

Skjønner?  

Hvis du ikke har rask linje, eller tenkt å skaffe det, er den eneste måten, lets face it, å selge den.

Lenke til kommentar

Som jeg har sakt tidligere har jeg planer om å legge inn en 2,3 full duplex linje her...så det skulle holde litt....

Ang org nr trenger jeg ikke det før jeg ser om dette virker..

jeg kan tjene inntil 30.000 å kalde det hobby...det er først da jeg må bruke org nr:

Jeg har en deal med NGT så jeg kan kjøre hvilken tjenester her jeg ønsker...

Os`et mitt på serveren nå er 2000 adv server...jeg har ikke noen fullverdig lisens på den nå men hvis det skulle være aktuelt å tjene noen penger ville jeg skaffet meg det...

Jeg kunne kjørt en web housting tjeneste men da er det best å kjøre det på en linux basert pc så vidt jeg har forstått....men jeg har ikke for mye kjenskap til linux... :(

Lenke til kommentar

Uansett bør du begynne med å tilby gratis tjenester til vennene dine. Da kan de få testet ut om alt virker, og du får sikkert mye bra erfaring :) Blir jo litt på vidda å ta betalt for en tjeneste når du selv innrømmer at du ikke har særlig peil på hva du driver med (dette var ikke ment som skittkasting) :)

Lenke til kommentar
Det som slår meg oppi dette er hvorfor har du en Xeon prosessor Server hjemme, som tydeligvis ikke er i bruk ?

kanskje han har fått en brukt en fra en bedrift eller noe

men som noen sier, på et vanlig abbonennt så kan man ikke allltid sette opp server som man vil, men de fleste tilater vel det så lenge man driver komersiell aktiviet.

Vil det og innebære at man ikke kan ha reklame man tjern penger på hvis man driver en liten webserver?

Tenkte kanskje selv å få inn enten 1024/1024 sdsl eller høyere fra ngt.

Sette opp en liten cs server for en 10stk av de jeg kjenner, en liten ftp server som en online diskett og en liten webserver for min lille side som ikke har noen besøkende i det hele tatt 8) Og å låne bort litt til venner etc er jo ikke dummt slik at man kan drive fildeling av allt mulig... :wink:

Lenke til kommentar

Kan jo ikke være borte i 5 min her før det kommer dritt kasting....

OK...først til alle som kommer med beskyldninger...jeg har kjøpt alt sammen i år...alt fikk jeg rimelig men det gjør ikke at leg gidder å ta i mot dritt kasting fra folk som gjerne skulle hatt en sklik server selv...

Så bare klapp igjen...

jeg vil også si ifra at jeg sitter på en bedriftslinje så jeg har mulighet for å få gjort det meste jeg ønsker...

Lenke til kommentar
Det som slår meg oppi dette er hvorfor har du en Xeon prosessor Server hjemme, som tydeligvis ikke er i bruk ?

:lol:

FÅTT en p4 Xeon maskin brukt av et firma?

I think not.

Lenke til kommentar

I think not.

hvor stod det p4?

Lenke til kommentar

I think not.

hvor stod det p4?

Mener jeg leste det. Tror det stod i den første tråden som het "Penger?"

Lenke til kommentar

Hør nå her...

Gidder ikke å høre på dette pisset....sier ikke fått..sier fått rimelig....det er en forskjell...min bruks pc koster mer enn serveren så det er ikke noe å si på det....

Det er intel server board se7500wv2

dual P4 2,3 cpu

4* 512 pc 2100 ecc/reg minne

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...