Garegaupa Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ta ein kikk på denne dingsen her: http://www.sleeptracker.no/ Det fyrste ordet eg tenkjer på når eg ser noko slikt er som regel "humbug". Men etter å ha søkt litt rundt på nettet så ser det ut som om denne, i alle fall for enkelte, verkar som han skal. Konseptet tykkjer eg uansett er interessant nok - spesielt for ein kar som meg som ikkje er overvettes glad i å stå opp om morgonen... Og dette med at ein går gjennom fem fasar av svevn i løpet av natta (nivå 1 til 4 pluss REM) er eit anerkjent medisinsk faktum, så viss klokka gjer det ho skal så burde dette prinsippet fungere. Så det eg er interessert i er rett og slett å høyre om der er nokon her på forumet som har erfaringar med denne dingsebomsen, eller kjenner til andre med slike erfaringar? Prisen var nok noko i stivaste laget etter min smak, men viss klokka verkeleg leverer varene så kan det kanskje vere verdt å vurdere. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 lurer på det samme. *ha i mine innlegg* Lenke til kommentar
Petter Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ser kult ut, men hvordan skal denne kunne måle søvnen? må man ikke ha masse sånne ledninger kobla til hue osv. (sett på film:P ) Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Dovito: Akkurat dette er noko diffust beskrive på nettsidene til produsenten: Sleeptracker overvåker signalene fra kroppen som indikerer hvorvidt du er i dyp eller lett søvn. Den interne sensoren i Sleeptracker føler selv de minste fysiske signaler kroppen gir i løpet av natten. Nett kva slags intern sensor det er snakk om, eller kva for fysiske signal han overvåkar, står det lite om... Endret 24. september 2008 av Garegaupa Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Komplett har hatt en lignende vekkerklokke en stund, til rundt 2000 kroner: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343206 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Synes virkelig noen burde prøve og kjøpe en av dissa her og gi en anmeldelse på hvordan de funker.. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Klokken inneholder vel noen akselerometer for å måle bevegelse samt en modell for å tolke disse over tid siden du må justere inn tiden når du legger deg. Ser også at de siste versjonene har lengre tidsvindu og loggingsfunksjon som kan hente ut data over USB til en PC. Tesen er vel at man i dypere søvn beveger seg mindre, derfor er oppvåkningssignalet koblet til bevegelse innenfor oppvåkningsvinduet. (f.eks 7:30 - 8:00) Hvis det ikke er noe bevegelse får du signalet når du senest må stå opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå