Gå til innhold

Nettverksnøkkel samsvarer ikke med angitt nøkkel.

Maxtrix

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer med å koble til det trådløse nettverket, får feilmeldingen "Den angitte nettverkssikkerhetsnøkkelen samsvarer ikke med nettverkssikkerthetsnøkkelen for dette nettverket. Skriv inn nettverkssikkerthetsnøkkelen for ******** på nytt.

Jeg vet at det er riktig nøkkel, for det fungerer på den gamle pcen min. På den gamle pcen hadde jeg XP, nå bruker jeg Vista. Har dette noe å si?

Eller har dere noen andre råd?

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har problemer med å koble til det trådløse nettverket, får feilmeldingen "Den angitte nettverkssikkerhetsnøkkelen samsvarer ikke med nettverkssikkerthetsnøkkelen for dette nettverket. Skriv inn nettverkssikkerthetsnøkkelen for ******** på nytt.

Jeg vet at det er riktig nøkkel, for det fungerer på den gamle pcen min. På den gamle pcen hadde jeg XP, nå bruker jeg Vista. Har dette noe å si?

Eller har dere noen andre råd?

Takk for hjelpen

Enten så sletter du profilen til nettverket ditt og søker det inn på nytt, eller så endrer du nettnavn (SSID) på den trådløse. Jeg sitter ikke i hverken XP eller Vista med trådløst selv, så husker ikke hvor den profilen ligger.

Du kan også logge deg på ruteren for å dobbeltsjekke om nøkkelen er nøyaktig det samme som du tror den er, det kan jo være det er et tegn som er annerledes for eksempel. Logg deg på med den gamle maskinen din som er på nettverket. Den har sikkert et webinterface, og kan nåes ved at du skriver inn adressen i nettleseren din. Adressen er mest sannsynlig enten 192.168.0.1 eller 10.0.0.1. Hvis det ikke er noen av disse, finn adressen til din gateway og log deg på den(i XP ligger det på "vis status" på trådløs nettverkstilkobling, på vista på samme plass, men du finner nettverkstilkoblinger under "nettverks -og delingssenter -> administrer nettverkstilkoblinger).

Lenke til kommentar

Enkelte oppsett kan ha problemer med å håndtere spesialtegn som %¤# etc.

Forsøk først å definer en ny nettverksnøkkel hvor bare normaltegn er benyttet, eller fjer ett og ett spesialtegn og forsøk på nytt mellom hver gang.

Jeg regner med at du har har valgt samme krypteringsmetode som du har på XP.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hvordan type kryptering det er, jeg tror det er WEP. Jeg skrev kun inn krypteringensnøkkelen i XP og da funka det.

Jeg kan desverre ikke fikse noe på krypteringens nøkkelen, fordi vi har fått nette via jobben. Men jeg har testa den, og det er den riktige. Men den inneholder kun tall og bokstaver.

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...