AstroChicken Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Men er det noe poeng i å stappe i seg mer proteiner enn kroppen klarer å bruke til muskelbygging og vedlikehold? I det øyeblikket kroppen må omdanne proteiner til energi blir de jo ikke lengre brukte som byggesteiner, og du kunne like godt spist en bolle havregryn istedenfor. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 For meg er det ingen poeng, men for folk som sliter med å gå ned i vekt er det en STOR fordel. Da proteiner metter veldig, tillegg til at den må omdanne seg, noe som gjør at du får metthetsfølelse og at du sluker i deg mindre kcal enn om du hadde tatt en bolle med havregryn. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Ah, sånn sett. Når jeg går inn for å spise 100% sunnt sliter jeg faktisk med å få i meg nok energi og må bevisst legge inn fett (vanligvis oliven/olje) i kosten for å holde oppe energitilførselen. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 2. november 2008 Del Skrevet 2. november 2008 Selolje anbefaler jeg Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 En liten billig 150 gram pose med cashew nøtter er ikke dyrt og går fort å spise som mellommåltid på skolen. 150 gram gir: 30 GRAM PROTEIN 36 GRAM KARBOHYDRATER 75 GRAM FETT 9 GRAM FIBER Lenke til kommentar
LasH Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 En liten billig 150 gram pose med cashew nøtter er ikke dyrt og går fort å spise som mellommåltid på skolen. 150 gram gir: 30 GRAM PROTEIN 36 GRAM KARBOHYDRATER 75 GRAM FETT 9 GRAM FIBER En vanlig pose med saltede cashew nøtter? ;O Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 ja. polly cashew nøtter. men du får også de fra nøttefabrikken, jeg tror de er usaltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå