Gå til innhold

Ødelagt hovedkort, avist garanti hos komplett.no

Nemesis90

Anbefalte innlegg

Hei

For ca en uke siden bygde jeg en pc for en kompis på skolen, Alt gikk helt fint til vi satt sammen pcen, da ville ikke pcen på nett, Jeg tenkte med en gang at det var noe galt med hovedkortet, fordi jeg utallige ganger prøvde og innstalere drivere og switchet mellom vista/xp.

Sendte kortet i retur og fikk beskjeden av komplett.no " Varen er mottatt og har blitt sjekket. Avvises da hovedkortet er fysisk skadet. Det er flere bøyde pinner i cpu sokkelen. Detteblir settpå som brukerfeil og dekkes ikke av garanti. Videre garanti på dette produktet bortfaller. Returneres."

Dette sjokkerer meg nesten, Fordi dette er ikke første pcen jeg bygger, langt ifra! har bygd rundt 15-20 pcer, og jeg er ingen typisk førstemans bygger som ikke tar hensyn!

Det jeg forundrer meg over er at jeg innstalerte en slik Zalman 9700 cpu kjøler, som ville litt kranglete på plass(dvs den firkantete plastik brikken du setter på baksiden av hovedkortet, Det som er greia, er at den var ment til og passe til et socket 775 hovedkort, noe den også gjorde.. men plastikken buttet litt med de "pinsa" som sitter under hovedkortet, jeg tenkte at det ikke ville ha noen betydning.

Dette er jo på en måte min feil ja, men.. Jeg har bygd utallige pcer med akkurat dette hovedkortet og denne cpu kjøleren, uten at noe har skjedd! har alltid vært litt knoting, men ikke noe stort.

Så hvorfor lager zalman cpu kjølere som går knirkefritt på hovedkortet, når det står at det er tilpasset 775 hovedkort(og det passer)

Og jeg tenker bare, et parr bøyde pins? javel, da burde da mer en nettverket slutte og fungere!

Nå vil jeg også si at jeg har bygd 2 identiske pcer til 2 i klassen min, og de fungerer knirkefritt! og jeg hadde AKKURAT samme framgansmåte når det gjaldt bygging av pcen.

Burde jeg bare ta det som en tabbe, eller hva mener dere?

Om noen ikke helt forstår meg, kan jeg tyde det bedre.

Mvh Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

For ca en uke siden bygde jeg en pc for en kompis på skolen, Alt gikk helt fint til vi satt sammen pcen, da ville ikke pcen på nett, Jeg tenkte med en gang at det var noe galt med hovedkortet, fordi jeg utallige ganger prøvde og innstalere drivere og switchet mellom vista/xp.

Sendte kortet i retur og fikk beskjeden av komplett.no " Varen er mottatt og har blitt sjekket. Avvises da hovedkortet er fysisk skadet. Det er flere bøyde pinner i cpu sokkelen. Detteblir settpå som brukerfeil og dekkes ikke av garanti. Videre garanti på dette produktet bortfaller. Returneres."

Dette sjokkerer meg nesten, Fordi dette er ikke første pcen jeg bygger, langt ifra! har bygd rundt 15-20 pcer, og jeg er ingen typisk førstemans bygger som ikke tar hensyn!

Det jeg forundrer meg over er at jeg innstalerte en slik Zalman 9700 cpu kjøler, som ville litt kranglete på plass(dvs den firkantete plastik brikken du setter på baksiden av hovedkortet, Det som er greia, er at den var ment til og passe til et socket 775 hovedkort, noe den også gjorde.. men plastikken buttet litt med de "pinsa" som sitter under hovedkortet, jeg tenkte at det ikke ville ha noen betydning.

Dette er jo på en måte min feil ja, men.. Jeg har bygd utallige pcer med akkurat dette hovedkortet og denne cpu kjøleren, uten at noe har skjedd! har alltid vært litt knoting, men ikke noe stort.

Så hvorfor lager zalman cpu kjølere som går knirkefritt på hovedkortet, når det står at det er tilpasset 775 hovedkort(og det passer)

Og jeg tenker bare, et parr bøyde pins? javel, da burde da mer en nettverket slutte og fungere!

Nå vil jeg også si at jeg har bygd 2 identiske pcer til 2 i klassen min, og de fungerer knirkefritt! og jeg hadde AKKURAT samme framgansmåte når det gjaldt bygging av pcen.

Burde jeg bare ta det som en tabbe, eller hva mener dere?

Om noen ikke helt forstår meg, kan jeg tyde det bedre.

Mvh Henrik

Du sier jo selv at ting butter litt imot... Når noe butter imot hjelper det så og si aldri å klemme til "vil du ikke på plass så skal du ..." Tror nok at du må ta denne på egen tabbekvote og si Shit au, det er lov å gjøre feil :-)

Leverandør får hvertfall ikke gjort annet enn de gjør, å returnere produktet til deg.

Lenke til kommentar

Ja men det som er så latterlig kjipt er at det var ikke noe "bøyde" pins i hovedkortet da jeg sendte det, og jeg sjekket det nøye, opptil flere ganger. Og det er ikke første gang jeg leter etter bøyde pins..

+ nå har jeg betalt 200kr i frakt, og må betale 200-300kr for timesbetaling av sjekk av hovedkortet, når jeg mener at de bøyde pinsa, ikke er forårsaket av meg

Lenke til kommentar

og nei det butter ikke direkte.. men den Zalman 9700 kjøleren er jo ment og passe på ett 775 hovedkort, og hvis du leser hva jeg sier så har jeg bygd 2 pcer med akkurat samme hovedkort og kjøler et par dager før, så jeg brukte akkurat samme framgansmåte, og det jeg mener med butter, er bare at de pinsa under hovedkortet ikke helt liker den plastikk firkanten som må på der, men det er jo ikke "de" pinsa komplett hevder er bøyd, så jeg forstår ingenting.. har prøvd og ringe dem, men pratet med en i kundeservice som pratet som om han allderig hadde vist hva ett hovedkort var.

Og jeg burde vel være så smart som og be om bilde bevis fra dem, men det er nokk for sent nå! de virker skikkelig raske med og sende varer i retur som ikke har blitt godkjent på garanti.

Når feilen de påpeker logisk nokk vil si at pcen ikke skal fungere i det hele tatt, noe den gjorde før jeg sendte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...