Nemesis90 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hei For ca en uke siden bygde jeg en pc for en kompis på skolen, Alt gikk helt fint til vi satt sammen pcen, da ville ikke pcen på nett, Jeg tenkte med en gang at det var noe galt med hovedkortet, fordi jeg utallige ganger prøvde og innstalere drivere og switchet mellom vista/xp. Sendte kortet i retur og fikk beskjeden av komplett.no " Varen er mottatt og har blitt sjekket. Avvises da hovedkortet er fysisk skadet. Det er flere bøyde pinner i cpu sokkelen. Detteblir settpå som brukerfeil og dekkes ikke av garanti. Videre garanti på dette produktet bortfaller. Returneres." Dette sjokkerer meg nesten, Fordi dette er ikke første pcen jeg bygger, langt ifra! har bygd rundt 15-20 pcer, og jeg er ingen typisk førstemans bygger som ikke tar hensyn! Det jeg forundrer meg over er at jeg innstalerte en slik Zalman 9700 cpu kjøler, som ville litt kranglete på plass(dvs den firkantete plastik brikken du setter på baksiden av hovedkortet, Det som er greia, er at den var ment til og passe til et socket 775 hovedkort, noe den også gjorde.. men plastikken buttet litt med de "pinsa" som sitter under hovedkortet, jeg tenkte at det ikke ville ha noen betydning. Dette er jo på en måte min feil ja, men.. Jeg har bygd utallige pcer med akkurat dette hovedkortet og denne cpu kjøleren, uten at noe har skjedd! har alltid vært litt knoting, men ikke noe stort. Så hvorfor lager zalman cpu kjølere som går knirkefritt på hovedkortet, når det står at det er tilpasset 775 hovedkort(og det passer) Og jeg tenker bare, et parr bøyde pins? javel, da burde da mer en nettverket slutte og fungere! Nå vil jeg også si at jeg har bygd 2 identiske pcer til 2 i klassen min, og de fungerer knirkefritt! og jeg hadde AKKURAT samme framgansmåte når det gjaldt bygging av pcen. Burde jeg bare ta det som en tabbe, eller hva mener dere? Endret 24. september 2008 av lunnr Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ta det som en tabbe. Uansett hvor mange PCer du har bygget før vil det alltid en eller gang nå elelr i fremtiden skje en tabbe ved montering. Ja kanskje nettopp fordi du har bygget mange maskiner tidligere. Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Sant nokk, ja. Men det jeg ikke forstår er at de pinsa, bare slår ut nettverket og ikke noe mer? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Slik jeg forstår mailen fra komplett er det pinner inne i selve CPu sokkelen som er bøyd, altså de som du legger ned CPU'en på - har ingenting med "pinnene" som stikker ut under MB'et å gjøre.... Endret 24. september 2008 av kjetilkl Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Ja sånn jeg forstår det og, og da blir det bare latterlig! fordi jeg gikk nøye over kortet før jeg sendte det og sjekket alt dette! og jeg er ikke så idiot at jeg ikke vet hvordan jeg setter i en prossesor riktig vei! og hvordan kan di si noe sånt? pcen ville jo allderig skrudd seg på og fungere om de pinsa var most .. herregud Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 og når jeg i tilleg presiserer at problemet er nettverket, og så sier de at CPU pinsa er bøyd, uhm jeg testet jo pcen rett før jeg sendte den i retur, for og være 100% sikker på at alt så greit ut Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Ut ifra skrivemåten din fortjener du akkuratt det du fikk. Om bøyde pins er grunnen til probleme du har opplevd er knakende likegyldig, eller skjønner du virkelig ikke det? Slutt å heng deg opp i at du oppgav som feilmelding at nettverk ikke fungerer for jo, en pc kan faktisk fungere selv om det er bøyde pins - garantien frafaller uansett om det fungerer eller ei pga. fysisk skade. Endret 27. september 2008 av trollhatt Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg har jobbet på Pc produksjon hos Komplett.no og skrudd TUSENER av pcer, det blir fortsatt fort gjort å gjøre feil. Du dreit på draget. Enkelt og greit Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 jeg har hatt mye problemer med netverkskorta på de asus korta jeg har hatt.. p5n-e sli 2 stk. og begge netverkskorta slutta å fungere på de.. en rask måte å fikse det på er å kjøpe et netverkskort vedsiden. og hvorfor i allverden bruker du en cpu kjøler du vet er knotete å få på plass. da dette ikke er en BRA kjøler engang? og selv om du bygger mange pc'r betyr det ikke at du er "flink" jeg fikk en kar til å fjærne variator sperra på moppa som jeg har, duden skrur mye. men det betyr ikke at han "kan" skru.. det endte med at den ytre variator skiva ble til litt mer en 1 del og reima ble til støv... man blir en erfaring rikere a sånt.. OM du er mer kar en han som skrudde på moppa mi så tar du på deg skylda for at du dret på draget å skaffer et nytt hovedkort til han du skulle bygge pc'n for! Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Synd det der, har også skrudd masse pc'er opp igjennom åra, desto flere pc'er jeg tar på kort tid, desto mer uforsiktig og rask blir jeg. Tror ikke du var like forsiktig nå som du var første gangen du skrudde i en pc... Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 haha.. husker jeg gikk på elektro, hvor en som aldri har montert en PC før skulle bygge en til læreren i prosjekt til fordypning... han satt prosessoren feil vei inn, og bøyde rundt 50% av alle pinnene i sokkelen/CPUen, men ble fiksa av å sende kortet en etasje ned, til elektronikk vg2, som faktisk klarte å reparere den... men han som gjorde feil, ble nesten mobba for å klare det, men det må jo skje en gang.... kan fort prøve å gi kortet til vg2 elektronikk..^^ Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har du tid til rådighet og ingen pins er knekt er det den letteste sak i verden å fikse en CPU med bøyde pins, men det kan fort bli litt knotete om du holder på i lengden. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 CPU med bøyde pins ja. det er ikke så ille. Men her er det snakk om socket 775, i.e. pinnene sitter på HK, og de er litt værre å få i riktig fasong/posisjon igjen,.... Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Om du ser et innlegg over midt ser du hvem jeg pratet til, og der er det ikke nevnt hvilken sokkel det er. 775 kort er verre, men ingen umulighet så lenge ikke alt har gått til helvete - spørsmålet er vel heller hvordan klarer man å bøye pins på 775 når man setter i cpu. Endret 1. oktober 2008 av trollhatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå