Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hvor kan man få tilpasset benkeplater?

Anbefalte innlegg

Hei,

skal bytte benkeplate på kjøkkenet og valget har falt på en valnøtt laminat.

Problemet er at jeg har et hesteskoformet kjøkken, så er avhengig av to 90* vinkler som må skjæres til.

Noen som vet hvor jeg kan forhøre meg for å få utført dette? Helst Oslo, Akershus eller Østfold. De jeg kjøper platen av kan ikke gjøre deg, og andre som selger benkeplaterer ikke interessert så lenge jeg ikke kjøper platen der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann

Jeg fikk byggmakker til å kappe til min benkeplate. Det dem derimot ikke kan gjøre er å kappe benkeplatene hvis den er avrundet.

Da må man nemlig frese bort kanten som skal skjøtes og sette på slike ting som drar dem sammen.

Men er den helt rett på fronten, så kapper værtfall dem. Mener jeg betalte 400kroner for å kappe tre plater til riktig lengde:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kan du ikke bestille den ferdig kappet etter mål? Da kan du få justert vinklene for skjevheter i huset også, dersom du har det. Vi gjorde dette på IKEA, og resultatet ble helt perfekt. Noen uker å vente, men prisen gjør at det kan være verdt det (hvis du har mulighet til å vente).

Ellers har jeg, på tidligere kjøkken, tatt de med til min lokale Byggmakker (hvor jeg er god kunde), etter å ha merket HELT nøyaktig hvordan de skal kappes, og fått dette gjort der. Gratis (men som sagt: Jeg er god kunde).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I skjøtene bør det, i tillegg til kex, monteres spesialbeslag som holder platene sammen. På de fra IKEA var alle spor (for kex og beslag) utført, og alt tilbehør lå vedlagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...