cruelphotography Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 AasmundMo sitt forslag virker som ett veldig godt alternativ, synes jeg =) Evt. tror du får en Bowens med 2 x 400 og travelpack for ca 10.000 hos Rafo. Verdt å sjekke ut, ihvertfall! Har 2 stk av de settene på jobben, og de klarer det meste untatt VELDIG sterkt sollys =) (har du ikke råd kan du jo evt. selg ett av kamera husene dine;) feks behold 40d + 1ds og selg 5d) Viktig å tenk på at hotshoe blitzer ikke klarer å overstyre sollys om du skal ta bilder ute i sol =) Lenke til kommentar
Svar Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hei og hå Jeg er i mye samme situasjon som trådstarter. Vurderer å utvide blitz-sortementet før jeg kjøper meg teleobjektiv(har ikke hatt brukt for tele enda, men har hatt brukt for mere lys hehe) Men jeg blir ikke klok på om jeg skal gå for flere hotshoe blitzer eller studioblitzer. Jeg kommer uansett til å beholde de hotshoe blitzene jeg har, uansett trenger jeg en paraply og en softbox, men lurer på å spe på med noen større blitzer. Ser blantannet på dette settet, http://www.adorama.com/BZG5002HTPK.html?se...t&item_no=1 , men jeg finner liten info om de blitzene som er med der. Det jeg trenger flere blitzer til, er eks portretter utendørs i div belysning. Noen som kan gi meg noen råd også? Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Evt. tror du får en Bowens med 2 x 400 og travelpack for ca 10.000 hos Rafo. Verdt å sjekke ut, ihvertfall! Link? Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Google RAFO Engross, har ikke adresse :=) Selv får jeg forsåvidt 25% på alt fra bowens gjennom fotograflauget hos rafo Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Google RAFO Engross, har ikke adresse :=) Selv får jeg forsåvidt 25% på alt fra bowens gjennom fotograflauget hos rafo Ja, fant adressen, men fant ikke Evt. tror du får en Bowens med 2 x 400 og travelpack for ca 10.000 hos Rafo. Fant bare Gemini 500 Kit m/TravelPak til 15 350 u/mva Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 De selgern uten travelpak også, bare ring de, da er det vel ca 10k for det. fikk med ark fra de med tilbud uten pack på sist laugsmøte.. =) så vet de selger det. Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det aller enkleste er å bruke Canon's IR-system kombinert med Radiopopper. Da får du full TTL-automatikk med stor rekkevidde, og mulighet for lukkertider helt opp til 1/8000s. Velger du et vanlig radiobasert system må du kjøre alt manuelt, kjekt i noen tilfeller men veldig mye mer knotete. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Radiopoppers TTL funker bare på speedlights etc..og de er i mange tilfeller ikke sterke nok =) Så enkelt er det nok ja, men langt fra idielt =) Kan jo bruk radiopoppers på feks bowens også=) Ska ha meg ett sett med radiopoppers jeg ihvertfall til min abr.. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå