aruaasen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Vi har èn SBS 2003 Server på jobb som vi kjører RAID1 på. De 2 diskene er fra Seagate og kjører mot et kontrollerkort av typen (PERC 320/DC). Diskene har ID 0 og 1. Kontrollerkortet har ID 7. Når jeg starter opp programmet 'RAID Storage Manager' så får jeg jeg opp følgende bilde (se vedlegg). Jeg trodde først det var den ene disken, og har derfor prøvd å bytte den ene disken, men selv etter dette så er bilde i 'RAID Storage Manager' det samme. Har ikke særlig stor kjennskap til RAID, så jeg håper noen har tips om hvordan jeg setter opp raidet på nytt? Hilsen Arild Lenke til kommentar
skille Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det ser ut til at RAID'et er under gjenoppbygging, det er nok derfor bildet er det samme. La det stå ei stund, (lenge) så vil nok bildet oppdatetere seg til å vise at alt er OK. -Trond Lenke til kommentar
aruaasen Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Jeg hadde en her tekniker i forrige uke. Han fant ut at det ikke var feil på diskene, men at selve informasjonen til raid-kontrolleren var borte. Og eneste måten å få dette iorden er å re-installere serveren. Så da har jeg en stor-jobb foran meg... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har du forsøkt å boote serveren uten disker, slette informasjonen fra kontrollern for så å plugge inn igjen den friske disken og boote serveren? Jeg har aldri gjort dette med Perc/LSI-kontrollere, men andre kontrollere vil da enten hente eller spørre deg om du vil hente RAID-informasjonen fra disk. Det kan ihvertfall være en ting å forsøke før de begynner selve reinstallasjonen, i bestefall kan det spare deg for noen timers jobb. Lenke til kommentar
aruaasen Skrevet 30. september 2008 Forfatter Del Skrevet 30. september 2008 Nei, jeg har ikke prøvd det. Løsningen min blir å ta image av den ene disken og deretter sette opp RAIDet for så å legge imaget tilbake (jeg må også øke c:\-partisjonen). Takk likevell for tipset... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå