Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløse nettverk

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å forsøke å sette opp et trådløst nettverk ved hjelp av en SMC EZ Connect Aksesspunkt

(SMC2655W). Nettverket er tenkt å dekke 2 bygninger med murvegger (ca. 20 m fri sikt mellom byggene). Er det noen som har erfaringer med dette og kan tilråde meg til/fraråde meg fra å forsøke dette? Jeg har så langt INGEN erfaringer med trådløse nettverk. Alle inputs er nyttige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil bare si at jeg har brukt tråløst en stund på skolen, og signalet blir ikke veldig bra på andre siden av mur vegger, tilnermet lik 0, og i beste fall får du kunn 1 megabitt, og ikke 10 , men kan du få tak i en ekstra antenne som du kan strekke jennom veggen kan det nokk jelpe litt, men det blir fort dyrt.....

Lenke til kommentar

Hei, 50z!

Hva slags aksesspunkt benyttet du? Kjenner du til SMC2655W? Det står i beskrivelsen på produsentens hjemmeside at den har rekkevidde på 1800 fot(ca 600m). Selv om de her sikkert overdriver kraftig, skulle man jo tro at 25 m med et par vegger skulle være overkommelig? Er murvegger drepen for datasignaler?

Lenke til kommentar

husker ikke modelllen, men skolen har kobla på 2 stykk ca 10m lange antenner, men selv etter det skal det ikke så mange kontorveggene til før sinalet blir borte selv på kort avstand. før de satte på ekstra antenne var det bare snakk om 10m og en tykk vegg før signalet var ubrukelig. kortet jeg bruker er et cisco 340

Lenke til kommentar

bruker Orinoco Lucent WLAN på jobben.

Sitter ca. 15 meter fra basestasjonen, med mur i mellom.

Får så dårlig kontakt at forbindelsen detter ut av og til.

Det hjelper mye hvis du kjøper sånne små antenner du kan sette på bordet og koble på WLAN kortet.

NB!! Virkelig overføring på WLAN 11 mbps, er kun ca. 4 mbps.

Resten brukes til et eller annet.

Så filoverføring er ikke og anbefale.

Da går det nok raskere over internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...