levlex Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Og betal mindre for samtaler. Telenor med ny tjeneste i Sverige. Les mer Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har to fasttelefonnummer på mobilen. Ett amerikansk og ett norsk (VOIP). Bor i USA og ironisk nok betaler jeg for å motta samtaler til det amerikanske nummeret, mens det er gratis å motta samtaler til det norske. Og som det ikke er nok, så det med norsk fasttelefon dyrere å ringe til norske mobilnummer enn det er å ringe til amerikanske. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 I Norge ville vi måtte betale 60kr i måneden i telefonigebyr eller noe hvis vi ikke har fasttelefoni siden vi vil benytte telefonlinjen til xDSL. Lenke til kommentar
Gordion Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ville uten tvil betalt 50kr i måneden for noe slikt. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dette er det da i bunn og grunn MANGE bedrifter som har den dag i dag. Fastnummer porteres over til mobiloperatøren og rutes deretter til ønsket mobilnummer. Vips kan man beholde fastnummeret uten å ha noen fysisk linje på det. Lenke til kommentar
haskog Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har to fasttelefonnummer på mobilen. Ett amerikansk og ett norsk (VOIP). Bor i USA og ironisk nok betaler jeg for å motta samtaler til det amerikanske nummeret, mens det er gratis å motta samtaler til det norske. Og som det ikke er nok, så det med norsk fasttelefon dyrere å ringe til norske mobilnummer enn det er å ringe til amerikanske. Har du noen flere detaljer om opplegget ditt? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Prepaid VOIP fra Phonzo samt at amerikanerne ikke skiller mellom fast- og mobiltelefon. Den amerikanske modellen skiller seg en hel del fra den norske. Det er vanlig (med mobiletelefon) å betale for samtaler man mottar. Det finnes dog noen unntak for samtaler mellom nummer tilknyttet samme operatør, samtaler om kvelden eller i helger etc. DE fleste abonnement har en fast månedspris med en hel del ringeminutter inkludert. Egentlig er det ikke noe hokus pokus. Forskjellen ligger først og fremst i at man her også betaler for å motta samtaler, derfor er det også billigere å ringe til disse numrene. En ting er irriterende da, det faktum at man stadig vekk mottar spam-samtaler. Å motta de er en ting, å i tillegg må betale for det, er på trynet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg