Gå til innhold

Trådløst mister kontakten med internett - trenger litt hjelp.

t-vs

Anbefalte innlegg

Har en bærbar pc, hp compac nx, med Intel pro 2200 nettverkskort. Routeren er en Netgear, og nettverket er kryptert.

En dag da jeg brukte den på reise, så falt nettet hele tiden ut. Det viste seg at det i det aktuelle huset var to routere, og den jeg ikke skulle bruke var av samme type som den jeg har hjemme og med samme nettverksnavn. Antok da at det hadde forårsaket problemene, uten at helt visste hvordan...

Men så noen dager senere skjer det samme hjemme. Faller hele tiden ut, og må koble til igjen.

Da prøvde jeg med et usb-kort. Da ser det greit ut. Så prøvde jeg pc'en og usb-kortet i det huset jeg først hadde problemer, og det virket stablit der og.

Vel tenker jeg; da er det noe med nettverkskortet i nx'en. Jeg kikket på nettverkstilkoblingen i windows og ser at selv når jeg har kontakt med nettet så står det "ikke tilkoblet" i listen. Men nede til høyre står det "koble ifra". Maskinen er ikke enig med seg selv. Deaktiver/aktiver, reparer og slike enkle triks har jeg forsøkt uten at det hjelper noe.

Så i går oppdaterte jeg driveren, men det hjalp heller ikke. Etter å ha vært av og på nett en stund, ville den ikke på i det hele tatt.

Usb tilkoblingen is still going strong.

Hva kan jeg prøve for å få liv i det innebygde kortet og få det stabilt igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker billywillie, det ser ut til å ha ordnet saken. Fjernet drivere og hentet ny til nettverkskortet fra Intel. Resatte routeren og startet opp igjen.

Etter å ha satt opp routeren på nytt så ser alt ut til å være i orden nå. Den sier ihvertfall "tilkoblet" når den faktisk er det, og faller ikke ut lenger........

Teorien nå er at det har skjedd noe hjemme med Netgear-routeren som har rotet til oppkoblingen. At det først ble merkbart da jeg var et annet sted var nok tilfeldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...