CrackaBoi Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Hvilket av Connect 3D og Sapphire Radeon 9500 PRO 128 kortene er det størst sjanse at kan moddes til R9700 og så klokkes videre? Hva er det der med å modde kortene til 9800? Takk!! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Er ikke begge disse BBA da? (Built by Ati) Altså samme kortene stort sett. Radeon 9500 kan du ikke modde til noe som helst. Det er 9500 du kan modde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Er ikke begge disse BBA da? (Built by Ati) Altså samme kortene stort sett. Radeon 9500 kan du ikke modde til noe som helst. Det er 9500 du kan modde. Bare presiserer, siden det er tydelig at Panzer glemte et ord her 9500PRO kan det ikke gjøre noe som helst med. 9500 kan man ei heller gjøre noe med, med mindre man får tak i en gammel versjon av kortet, med rød PCB og minnebrikker i L-form. Disse finnes nesten ikke flere av, så du skal være heldig for å få det til. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Radeon 9500 kan du ikke modde til noe som helst. Der skulle det stå Radeon 9500 pro ja. Takk Alastor Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Er ikke begge disse BBA da? (Built by Ati) Altså samme kortene stort sett. De er Powered by ATI, ikke built. Dvs at det er ATI kjerne på dem. (og det sier seg selv) Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 De er Powered by ATI, ikke built. Dvs at det er ATI kjerne på dem. (og det sier seg selv) Sorry kompis. Det er noe som heter BBA. Ati lager ganske mange kort selv og selger videre til slike som sapphire som slenger på egen kjøler og slikt. Alle er jo seff "powered by Ati" Lenke til kommentar
arnfinlm Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Ser jo ut som Sapphire Atlantis Radeon 9500np har L-formet minneplassering. http://www.sapphiretech.com/vga/9500.asp Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 De er Powered by ATI, ikke built. Dvs at det er ATI kjerne på dem. (og det sier seg selv) Sorry kompis. Det er noe som heter BBA. Ati lager ganske mange kort selv og selger videre til slike som sapphire som slenger på egen kjøler og slikt. Alle er jo seff "powered by Ati" Fra ATI's FAQ database: http://mirror.ati.com/support/partner/faq.html#2 Q2: What is the difference between a ?Powered by ATI? Partner Product and a ?Built by ATI? Retail Product? A2: Products with the "Built By ATI" logo on the package are manufactured by ATI. Products with the ?Powered By ATI? logo on the package are manufactured by a partner company. ta deretter en titt på http://mirror.ati.com/products/builtdesktoppc.html og http://www.sapphiretech.com/pressrelease/1.../10-24-2002.pdf på den første linken ser du at ATI ikke produserer sine egne 9500 kort, på den andre ser du merket til sapphire: "Powered by ATI" edit: http://www.sapphiretech.com/vga/9500pro.asp oxo powered by ATI, Alle kortene til sapphire er faktisk det. Regner med at det samme gjelder connect3d.. (orker ikke sjekke mer nå ) Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Ja hadde det bare vært så enkelt. De kortene som følger ATI's referansedesign er også vanligvis BBA selv om det står PBA på pakken. Grunnen er visstnok det intrikate designet på kortene. Les her fra hw.no's tester: Hercules 9700 pro Connect 3d 9500 pro Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Ja hadde det bare vært så enkelt. De kortene som følger ATI's referansedesign er også vanligvis BBA selv om det står PBA på pakken. Grunnen er visstnok det intrikate designet på kortene. Om de følger ATI's referansedesign aner jeg ikke, men det du sier lenger oppe: Ati lager ganske mange kort selv og selger videre til slike som sapphire som slenger på egen kjøler og slikt. Det at de følger referansedesign er noe annet. f.eks kan sapphire putte på bedre ram enn connect3d.... nVidia lager så vidt jeg vet ikke kort selv, bare "prototyper". Det hender at Asus, Gainward, Abit og de andre store følger dette "referansedesignet" slavisk, men det er likevel de som har bygget det! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har nå lest testene igjen, og forstår poenget ditt. Likevel vil jeg holde på det jeg har sagt. Testene er gamle, og PCB designet har blitt endret siden den gang. 9500PRO har uansett 128bit minnebuss, det samme har muligens de 9500 med det nye PCB'et. Da blir det lettere å produsere egne kretskort i tillegg til at de har hatt så mye tid på seg. Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Eg har et Connec3d 9500 Pro sjermkort som har sperre i BIOSen som gjør at eg ikkje kan klokke det Eg har lasta ned BIOS som tilater overklokking og et ATI flash prog. Kordan oppdataera eg BIOSen og e d noen fare at kortet kan bli ødelagt eller lign. ??? Kossen lagrer eg den orginale BIOSen ?? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Eg har et Connec3d 9500 Pro sjermkort som har sperre i BIOSen som gjør at eg ikkje kan klokke det Eg har lasta ned BIOS som tilater overklokking og et ATI flash prog. Kordan oppdataera eg BIOSen og e d noen fare at kortet kan bli ødelagt eller lign. ??? Kossen lagrer eg den orginale BIOSen ?? start ny tråd så får du svar Lenke til kommentar
staljin Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Last ned BiosEDIT 2.0 og den kan du bruke til å lagre BIOS fra skjermkort. Staljin Lenke til kommentar
cxzzxc Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Kosssen buker eg prog. da?? Kan eg virkelig hente BIOSen som e på sjermkortet nå og lagre den på dataen ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå