skywyze Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Bygger ny maskin fra bunn av, men kannibaliserer enkelte deler som jeg planlegger å erstatte et par uker senere. Men her er spørsmålet: Duger det her med 525W PSU? Eller trenger jeg å investere i 625? Specs: PSU: Enermax Modu82+ 625W eller den samme serien men med 525W. CPU: Intel Core 2 Duo E8600 Hovedkort: Intel DP45SG (Skyburg) Skjermkort: Asus EAH4870 RAM: OCZ DDR3-1800 Platinum 2048 MB (2x1024 MB)(En av de første tingene som skal oppgraderes). Harddisk: Samsung Spinpoint T, 500 GB Kjøling er vanlige vifter inntil videre, men jeg kunne godt tenke meg å investere i et Zalman LQ1000vannavkjølt kabinett senere, hovedsakelig for å redusere støy. Jeg planlegger ikke å overclocke siden jeg er relativt fersk når det kommer til maskinbygging. Dersom dere ser noe som vil forårsake meg problemer her, vær vennlig å peke det ut. Ellers lurer jeg bare på om jeg bør investere 250 kroner ekstra på å gå fra 525W til 625W PSU. Vil gjerne ha Enermax Modu82+ fordi jeg har lest at det er et av de mest stillegående strømforsyningene på markedet. Setter veldig pris på hjelp! Endret 23. september 2008 av skywyze Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Den har en 40A på 12V+ kombinert, noe som nok skulle holde det. Men på den andre siden så har 625W versjonen 50A på 12V+ Railen, (kombinert), og det ville jeg nok investert 250kr ekstra i. Da har du litt å gå på, spesielt om det skal skje noen endringer i maskinvaren (oppgardering, overklokking osv.. som raskt kan komme med tiden) Men ja, 525W'ern holder vel til det oppsettet. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Skal jo gå greit, selv om det som sagt er greit å ha litt albuerom for framtidig utvidelse. Du bestiller Moduen fra utlandet? (Kan ikke finne den her i landet). Endret 24. september 2008 av Smirnoff Lenke til kommentar
skywyze Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Skal jo gå greit, selv om det som sagt er greit å ha litt albuerom for framtidig utvidelse. Du bestiller Moduen fra utlandet? (Kan ikke finne den her i landet). Siden de ikke selges til Norge av en eller annen grunn måtte jeg gå gjennom en venn i USA. Jeg skal til å bestille det fra Newegg, betale med min amerikanske bankkonto, shippe det til min amerikanske venn og så få vennen min til å shippe det til meg. Eneste mulige måte å få tak i den mest stillegående strømtilførselen som fins. Dvs dersom du ikke inkluderer de vifteløse da. Jeg skal til å bestille det nå, men det er ikke noe hastverk siden det tar hvertfall to uker før hovedkortet kommer fram i posten. Dersom du ønsker det kan jeg jo bestille en PSU til? Hvis du bor i Oslo kan vi jo bare møtes når PSUen ankommer i så fall. Sitter og vurderer hvorvidt jeg kanskje skulle importere en haug og selge de til Nordmenn igjen. Koster meg omtrent $200 for 625W PSUen etter alt fra toll og mva til shipping. Bestemte meg forøvrig for å satse på 625W etter anbefalingene deres. Det er nok å gå igjennom for å få tak i denne delen uten å måtte gjøre det omigjen senere fordi jeg ville oppgradere. Endret 24. september 2008 av skywyze Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Takker, men jeg klarer meg. Har et par av de nest stilleste i lista (Corsair) så det går fint. Lider også av mild tinnitus, så absolutt stillhet er aldri absolutt hos meg. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå