Svinks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg fikk et spørsmål fra en venninne angående hennes eldre foreldre i bakkenettskygge men som har paraboldekning i en sidedal. De har fått seg parabol, men i stedet for lokalnyhetene for sitt fylke på NRK1 18.40, får de inn lokalnyhetene for Oslo og Akershus. Er dette noe man må leve med parabol, eller finnes alle de forskjellige lokalsendingene på NRK1 på parabol, slik at man velge hvilken man vil? Eller er det ikke kapasitet til dette? Er det forskjell på Viasat og Canal Digital på dette? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 På Viasat finnes iallfall alle lokalsendingene, så der er det bare å velge og vrake hvilke lokalnyheter man vil se. Lenke til kommentar
brumlebass1 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg fikk et spørsmål fra en venninne angående hennes eldre foreldre i bakkenettskygge men som har paraboldekning i en sidedal. De har fått seg parabol, men i stedet for lokalnyhetene for sitt fylke på NRK1 18.40, får de inn lokalnyhetene for Oslo og Akershus. Er dette noe man må leve med parabol, eller finnes alle de forskjellige lokalsendingene på NRK1 på parabol, slik at man velge hvilken man vil? Eller er det ikke kapasitet til dette? Er det forskjell på Viasat og Canal Digital på dette? Alle NRK's distriktssendinger finnes også på Canal Digital. Det er NRK1 Østlandssendingen som legger seg på kanalplass 1 på standard Canal Digitalmottakere. De øvrige distriktssendingene finnes på kanalplass 200 - 209 på CD's standardmottakere. Hvordan det er med CD's HD-mottakere veit jeg ikke. For å få sitt eget distriktsprogram på ønsket kanalplass kan det lages favorittliste®. Mvh Brumlebass Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Takk for svarene, da er det altså bare om å gjøre å finne fram på fjernkontrollen og velge rett kanal eller lage favorittliste. Og det kan man hjelpe 80-åringene med neste gang man er på besøk, dersom de ikke finner det ut selv. Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Alle NRK's distriktssendinger finnes også på Canal Digital. Det er NRK1 Østlandssendingen som legger seg på kanalplass 1 på standard Canal Digitalmottakere. De øvrige distriktssendingene finnes på kanalplass 200 - 209 på CD's standardmottakere. Hvordan det er med CD's HD-mottakere veit jeg ikke. NRKs regional kanaler er på samme kanalnummer på alle CD's mottagere. Det er mao. fritt valg av regional sending med parabol. Endret 24. september 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå