Gå til innhold

NRK1s lokalsendinger på parabol?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et spørsmål fra en venninne angående hennes eldre foreldre i bakkenettskygge men som har paraboldekning i en sidedal. De har fått seg parabol, men i stedet for lokalnyhetene for sitt fylke på NRK1 18.40, får de inn lokalnyhetene for Oslo og Akershus.

Er dette noe man må leve med parabol, eller finnes alle de forskjellige lokalsendingene på NRK1 på parabol, slik at man velge hvilken man vil? Eller er det ikke kapasitet til dette? Er det forskjell på Viasat og Canal Digital på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk et spørsmål fra en venninne angående hennes eldre foreldre i bakkenettskygge men som har paraboldekning i en sidedal. De har fått seg parabol, men i stedet for lokalnyhetene for sitt fylke på NRK1 18.40, får de inn lokalnyhetene for Oslo og Akershus.

Er dette noe man må leve med parabol, eller finnes alle de forskjellige lokalsendingene på NRK1 på parabol, slik at man velge hvilken man vil? Eller er det ikke kapasitet til dette? Er det forskjell på Viasat og Canal Digital på dette?

Alle NRK's distriktssendinger finnes også på Canal Digital. Det er NRK1 Østlandssendingen som legger seg på kanalplass 1 på standard Canal Digitalmottakere. De øvrige distriktssendingene finnes på kanalplass 200 - 209 på CD's standardmottakere. Hvordan det er med CD's HD-mottakere veit jeg ikke. For å få sitt eget distriktsprogram på ønsket kanalplass kan det lages favorittliste®.

Mvh

Brumlebass :cool:

Lenke til kommentar
Alle NRK's distriktssendinger finnes også på Canal Digital. Det er NRK1 Østlandssendingen som legger seg på kanalplass 1 på standard Canal Digitalmottakere. De øvrige distriktssendingene finnes på kanalplass 200 - 209 på CD's standardmottakere. Hvordan det er med CD's HD-mottakere veit jeg ikke.

NRKs regional kanaler er på samme kanalnummer på alle CD's mottagere. Det er mao. fritt valg av regional sending med parabol.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...