Melisma Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 snakker om hva jeg synes og mener om disse "romantiske" gavene gutta kommer med.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 men jeg liker ikke få gaver - ikke engang til bursdag og jul. Ikke jeg heller, men det er noe av det geniale med å gi/få musikk! Det kan "kamufleres" bak å misjonere for et band/artist man digger, og det trenger ikke oppfattes som gave i klassisk forstand i det hele tatt. Det er jo ikke snakk om å gi den fysiske cd'en, men å gi nye innspill i mottagers musikkverden.. Så det blir mer.. omtanke(?) enn gave.. snakker om hva jeg synes og mener om disse "romantiske" gavene gutta kommer med.. Romantisk er det bare i gitte settinger, jeg setter veldig pris på å bli introdusert for ny musikk, om det er fra Jan eller Janne. Du misforstår jo fullstendig og totalt. Du omtaler musikk som en grunn og ugjennomtenkt klissete ting å gi, mens det er stikk motsatt. Blomster og sjokkis derimot, det får man på Shell på vei til daten. Samtidig evner du ikke å oppfatte omfanget av en riktig sammensatt cd. Det er ikke snakk om å gi de konkrete sangene, men å introdusere mottager for noe du vet/håper de vil sette pris på, og deretter oppdage nye verdener/sjangre/artister. Men, det er ikke alle det passer til/fra. Jeg hadde aldri giddet gi musikk til ei som ikke interesserer seg for det, naturlig nok. Men til ei jeg vet har det som lidenskap, er det fullstendig safe "gave", og stikker mye dypere enn kong haakon-konfekt. Jeg kan si med ganske stor sikkerhet at jeg har gitt gaver til flere jenter/flørter/kjærester enn deg opp igjennom, ergo er mitt statistiske grunnlag bredere på dette feltet. Og min erfaring er at om man setter over snittet pris på musikk, så setter man alltid pris på nyoppdagelser. Lenke til kommentar
Kristiiin Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Sier det igjen; Blomster originalt? Kom med gode alternativer i det minste, når dere hakker ned på CD'en på grunn av uoriginalitet. Jeg er veldig glad jeg slipper å gå på date med noen av dere som ikke evner å forstå verdien av en skreddersydd brenne-CD:-) Endret 30. september 2008 av Kristiiin Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Ja, for da må man jo være en forferdelig person Lenke til kommentar
Gjest Buckethead Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 En grå brenne CD i et grått cover = turn off, virker som noe du laget 5 mins før du overrekket den En brenne CD skreddersyd med passende musikk, selv-tegnet romantisk cover og kanskje til og med litt dekorasjon på selve CDen = Turn on Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 En grå brenne CD i et grått cover = turn off, virker som noe du laget 5 mins før du overrekket denEn brenne CD skreddersyd med passende musikk, selv-tegnet romantisk cover og kanskje til og med litt dekorasjon på selve CDen = Turn on Da blir det litt big deal, liksom.. Poenget er jo musikken og tiden du har lagt i å komponere den(som kristiin sa, skreddersydd). Dog, snakker vi om en kjæreste eller lenger ut i flørten, er jo romantisk cover osv. fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå