Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Brenne cd, fin gave til jente? Forslag.

Anbefalte innlegg

mix-CD høres kjempebra ut. Ga en til ex'en min sjøl tidlig i forholdet, og det slo an som bare rakkern.

Sikker på det?

Haehaehae, ja vi slo opp pga hun fikk en mix-CD av meg helt i begynnelsen av forholdet, du har helt rett. Hun gikk sikkert og tenkte på det de neste 11 mnd om hvor jævlig det var at jeg ga henne en mix-CD før det endelig endte med at vi gikk hver vår vei.

tard

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Nei vel. Da var det i hvert på grunn av ditt totale fravær av humor. At ordet "tard" eksisterer i ditt vokabular, og at du bruker det om andre, sier en del om deg.

Er på en måte litt enig med Toth, når jeg tenker meg om. Å oppdage ny musikk kan være fantastisk.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Nei vel. Da var det i hvert på grunn av ditt totale fravær av humor. At ordet "tard" eksisterer i ditt vokabular, og at du bruker det om andre, sier en del om deg.

Da du tydeligvis vet hva tard betyr så er det vel i ditt vokabular, også? At jeg bruker det om andre? Well, if the shoe fits...

Neste gang du skal prøve tekstbasert "humor" så kan du prøve å faktisk få det til å skinne gjennom.

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Er ikke min feil at du er så "tard" at du ikke greier å oppfatte en spøk. Kanskje jeg skal legge til tretusen smileyer neste gang, sånn at du også forhåpentligvis forstår.

Lenke til kommentar

Haehaehae, ja vi slo opp pga hun fikk en mix-CD av meg helt i begynnelsen av forholdet, du har helt rett. Hun gikk sikkert og tenkte på det de neste 11 mnd om hvor jævlig det var at jeg ga henne en mix-CD før det endelig endte med at vi gikk hver vår vei.

Det må ha vært en heller intens cd i såfall.. kan se det for meg, cover med roser og hjerter og sanger som "I want to rape your wounds!" og "I kick your guts while your pregnant"... XD

Lenke til kommentar

Ja, for du gjorde det så utrolig tydelig at det var en spøk til forskjell fra samtlige femtenåringer på dette forumet som lever for å flame. Du som er så voksen og intellektuell burde da forstått at det var det jeg misforstod, men det virker som om du egentlig bare er av samme ulla; kommer med dårlig ironi / sarkasme for deretter å forsøke seg på halvseriøse intellektuelle fornærmelser mot de som biter på agnet.

Endret av oslofreak
Lenke til kommentar
Hadde jeg fått en cd fra en gutt, ja da hadde jeg måtte slenge på et falskt smil og si "ååå, tusen takk" men inni meg hadde jeg tenkt " ZZZzzzz " kjedelig gave..

Vel, det vitner bare om total mangel på musikklidenskap fra din side.

Hvilket igjen sier at du sannsynligvis ikke ville passet sammen med en som har en slik lidenskap, noe en gjerne har om en anser en cd for en finfin gave.

ergo win-win, siden forholdet ikke hadde vart uansett :)

(ja, jeg generaliserte kraftig med bred kam)

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at en CD kan være en veldig fin gave sånn sett, men jeg hadde ikke blitt så forferdelig sjarmert av en brent CD. Klart det hadde vært koselig om vedkommende hadde finni sanger jeg likte, sanger h'n forbandt med meg, osv. Men da ville jeg heller hatt er .rar-fil over msn :p

Brente CD-er med musikk har en tendens til å bli borte ganske fort.

Lenke til kommentar

Hvilket igjen sier at du sannsynligvis ikke ville passet sammen med en som har en slik lidenskap, noe en gjerne har om en anser en cd for en finfin gave.

Hva faen veit du om jeg har lidenskap for musikk eller ikke? Vi er nå i år 2008, ved et tastetrykk så kan man få tak i all den musikken man trenger selv, gratis til og med.. Skulle en fyr jeg datet kommet med en cd i gave til meg med musikk jeg liker, ja så er det høyst sannsynlig at jeg alledere sitter med 10 andre cd'er med de samme sangene på.. skjønner?

Og hvorfor skulle ikke jeg passa med en som har en slik lidenskap? Herregud, alle har vel en viss grad av musikklidenskap i seg. Synes du burdte jekke ned den generaliseringen du akkurat gjorde, synes det var et tåpelig innlegg. Hver sin mening om cd er en fin gave eller ikke. Og min mening er et tydelig nei.

Hilsen jente

Lenke til kommentar

Wow, noen har veldig sterke følelser knyttet til emnet.

Det er alltid fett med en cd med uoppdaget musikk som slår an.

"Her! Hør på dette, du kommer til å elske det!" funker mye bedre enn "Og så søker du på Swahili Love Story og velger å laste ned The Lion And Me og to andre fete sanger fra det albumet jeg ikke kommer på. Og seff! Det nyeste albumet, Malaria et-eller-annet, har også noen fete sanger. Er ikke mange som hører på dem, så det tar litt tid å laste det ned, men det er sikkert ferdig iløpet av dagen".

Trådstarter, du trenger ikke å gi henne noe materielt. Istedet, Give her the time of her life!

Lenke til kommentar

Hva faen veit du om jeg har lidenskap for musikk eller ikke? Vi er nå i år 2008, ved et tastetrykk så kan man få tak i all den musikken man trenger selv, gratis til og med.. Skulle en fyr jeg datet kommet med en cd i gave til meg med musikk jeg liker, ja så er det høyst sannsynlig at jeg alledere sitter med 10 andre cd'er med de samme sangene på.. skjønner?

Og hvorfor skulle ikke jeg passa med en som har en slik lidenskap? Herregud, alle har vel en viss grad av musikklidenskap i seg. Synes du burdte jekke ned den generaliseringen du akkurat gjorde, synes det var et tåpelig innlegg. Hver sin mening om cd er en fin gave eller ikke. Og min mening er et tydelig nei.

Hilsen jente

Hyggelig hvis du leser hele tråden før du eksploderer. I det minste de få foregående innleggene, men jeg skal være grei å highlighte for deg, om det ble for mye tekst:

Hva er det for noe svada på Yfrield og meningsfellene?!

Dere har tydeligvis null sans for musikk. La meg bare fortelle dere en enkel ting; for en person med over snittet musikkinteresse, er det en skikkelig gull-gave å få uoppdaget musikk! Å få et tips er en ting, men da må man gå til anskaffelse selv. Å få det rett i handa er veldig mye bedre.

Eksempel:

[Er i en musikksamtale med ei jente]

Jeg: Ja, Jack Johnson er skikkelig digg på sene kvelder

Hun: Oh, du liker Jack? Har du hørt John Mayer?

J: Nei, er han bra?

blbalbalblaba..

Så treffes vi senere samme kveld f.eks, og hun har med en CD med 3 Mayer-album som vi setter på i bilen under kjøreturen, og jeg blir frelst.

Plutselig er jeg henne evig takknemmelig for å ha tipset meg om slik fantastisk musikk! Og samtidig har hun sørget for at hver gang jeg hører på den nye favorittartisten min, minner det meg om henne.

(Historien er fiktiv, men basert på realiteter, bare andre veien)

Get the drift?

Er en frøken som sender melding til meg hver gang hun hører "brenn alle bruer". Meldinga sier bare "brenn alle bruer<3", og det er fordi hun tenker på meg hver gang hun hører den. Det er langt fra negativt!

Kostnad, lommebok, sjokkis eller blomster, det er upersonlig det. Nyoppdagelser innenfor ens musikksmak er en uvurderlig gave, som varer lenge. Veldig mye lenger enn roser.

Men, dette går vel ikke an å forklare til mennesker som ikke har en lidenskap for musikk.

Og ser du siste setningen der, skjønner du kanskje "hva faen jeg vet om din lidenskap til musikk"? Dersom du mot formodning leste innlegget mitt, skjønte du jo overhodet ikke hva jeg forklarte.

Edit: Raijin forsto forøvrig nøyaktig hva jeg mente.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Unnskyld deg, men hvem har gjort deg til sjefen over hvilke kriterier man må treffe for å bli ansett som musikk interessert eller ha lidenskap for musikk? Tror du at ditt innlegg er avgjørende for hva andre måtte mene eller? jøsses.. :roll:

Skal man gi en gave til en man liker, ja så synes jeg ikke det er noe stas med musikk, for det fikser man sjøl.. Det er så uorginalt som det går an å få blitt..

OM jeg forbinder sanger med minner/en spesiell gutt osv, ja så er det fordi sangen blir spilt da hendelsen skjer, og ikke at jeg har fått den sangen på cd av en gutt.. Det må være en hendelse i forbindelse med sangen.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det er så uorginalt som det går an å få blitt..

Mens roser, smykker og sjokolade, som har blitt brukt i noen tusen år er fryktelig originalt?

for det fikser man sjøl..

Jeg gir meg her jeg, da de viktigste ordene i posten min ikke en gang ble lest når de var fete og røde.

:roll:

Endret av toth
Lenke til kommentar
Alt det andre selvsagt.. Egen-miksa cd er bare kopiert fra mix-tape som har eksistert i mange mange år. Utvaska og ikke lenger noen søt gave. Bare kjedelig..
Jeg skal si deg en ting gutt, sjokolade kommer ALLTID til å være en vinner..

Jesus.. Snakk om å ha perspektiv. :ermm:

Lenke til kommentar
Egen-miksa cd er bare kopiert fra mix-tape som har eksistert i mange mange år.

No shit?

Jesus.. Snakk om å ha perspektiv. :ermm:

Jammen, hu har faktisk litt rett i sjokoladen. Vel, jeg kan bare prate for meg sjøl, men jeg liker ikke få gaver - ikke engang til bursdag og jul. Så har man sjokolade som kan være et unntak. Kjempekos å finne en sjokolade i kjøleskapet med mitt navn på :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...