RandiA Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg har hatt mine bilder i andre redigeringsprogrammer før, men nå fulgte Photoshop Elements med den nye scanneren min. Og den tagge- og søke- funksjonen her, synes jeg så kjekk ut.(Jeg har tagget en del av bildene mine i et annet program, det kan ikke overføres til Elements). Nå lurer jeg på om det er en mer lettvint måte å tagge bildene på (10.000!) en den jeg har begynt på: Jeg har ordnet mange greie kategorier, men jeg ser i organizer at jeg bare finner alternativet å gå gjennom bildene, merke og tagge....phuhhh, det blir jo litt av en jobb, har tagget 1000 nå. Nye bilder kommer jeg jo til å tagge med en gang de er lastet opp, så det blir jo enklere i fremtiden. En liten lettelse er det at mange bilder i samme kategori kommer etter hverandre på dato, men likevel, det er litt av en jobb?? RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Hurra, fant en lettere løsning. (Hadde kjøpt en fin bok på Amazon:Adobe Photoshop Elements, Classroom in a Book.) Genialt. Jeg kunne jo åpne mappene mine i venstre marg når jeg står i Organizer, oppdaget ikke det før. Der har jeg fra før ordnet i Famile, venner etc, og det var bare å merke hele mappen "Add to catalogue" etc... RandiA Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Fortsetter litt med denne jeg. Nytt lite problem dukket opp: Når jeg tagger bilder i Elements Organizer vises ikke RAW bildene, så de får jeg ikke tagget. Er det slik? Altså, jeg må gjøre om alle raw-filer til jpg før jeg kan tagge de i organizer? Det var litt dumt. RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå