Gå til innhold

"Tagging" av bilder i Photoshop Elements

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mine bilder i andre redigeringsprogrammer før, men nå fulgte Photoshop Elements med den nye scanneren min. Og den tagge- og søke- funksjonen her, synes jeg så kjekk ut.(Jeg har tagget en del av bildene mine i et annet program, det kan ikke overføres til Elements). Nå lurer jeg på om det er en mer lettvint måte å tagge bildene på (10.000!) en den jeg har begynt på: Jeg har ordnet mange greie kategorier, men jeg ser i organizer at jeg bare finner alternativet å gå gjennom bildene, merke og tagge....phuhhh, det blir jo litt av en jobb, har tagget 1000 nå. Nye bilder kommer jeg jo til å tagge med en gang de er lastet opp, så det blir jo enklere i fremtiden. En liten lettelse er det at mange bilder i samme kategori kommer etter hverandre på dato, men likevel, det er litt av en jobb??

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:w00t: Hurra, fant en lettere løsning. (Hadde kjøpt en fin bok på Amazon:Adobe Photoshop Elements, Classroom in a Book.) Genialt. Jeg kunne jo åpne mappene mine i venstre marg når jeg står i Organizer, oppdaget ikke det før. Der har jeg fra før ordnet i Famile, venner etc, og det var bare å merke hele mappen "Add to catalogue" etc...

RandiA

Lenke til kommentar

Fortsetter litt med denne jeg. Nytt lite problem dukket opp: Når jeg tagger bilder i Elements Organizer vises ikke RAW bildene, så de får jeg ikke tagget. Er det slik? Altså, jeg må gjøre om alle raw-filer til jpg før jeg kan tagge de i organizer? Det var litt dumt.

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...