Gå til innhold

Nytt 2.1 (5.1?) oppsett til maks 10k.

-Tommy

Anbefalte innlegg

Du som har hatt Cervin Vega og er glad i bass vil trives godt i klangen fra Klipsch. Generelt er Klipsch (og spesielt reference serien) svært engasjerende med masse trøkk. I forhold til CV har de mer kontroll og slår vesentlig hurtigere. Klipsch egner seg også utmerket til film.

Klipsch og Harman/Kardon er derimot ikke kjent for å være den aller beste kombinasjonen. Jeg vill gått for noe mer nøytralt som Yamaha.

Når du skal oppgradere med fronter kan jeg sterkt anbefale RF-62, eller RF-63. Sub fra SVS kan ommøblere halvstore rom. Du bør få hørt denne komboen om du har mulighet, det spiller sinnsykt (i positiv forstand).

Ja, ok. Så en Yamaha RX-V663 passer bedre til Klipsch? RF-62 eller RF63 tror jeg de har på musikk magazinet så kan få hørt de der, en SVS subb kan bli litt vanskelige siden det ikke er noen i Bergen som selger de.

Når det er sagt synes jeg det fungerer greit nok med H/K og Klipsch. Syntes det tidvis låt litt hardt, og ikke veldig pent, til å begynne med, men dette har forsvunnet etter hvert. Når sant skal sies vet jeg ikke om det kommer av at høyttalerne har spilt seg inn eller om det er jeg som har blitt vant med lyden.

(H/K AVR 335 og Klipsch Synergy B-3 forresten)

Av det jeg har lest på nettet så kan Klipsch låte ganske dårlig før de er skikkelig innspilt, så det kan nok stemme det du sier om at det har forsvunnet. Hva er egentlig forskjellen på B-3 og RB-51, de koster jo det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av det jeg har lest på nettet så kan Klipsch låte ganske dårlig før de er skikkelig innspilt, så det kan nok stemme det du sier om at det har forsvunnet. Hva er egentlig forskjellen på B-3 og RB-51, de koster jo det samme?

B-3 har 6,5" basselement, RB-51 har 5,25", B-3 er også litt større fysisk, bortsett fra i dybden. RB-51 har mer påkostete elementer enn B-3, både diskant og bass. Vil også tro den har bedre delefilter og kabinett.

Når det gjelder hvilken innvirkning disse forskjellene har på lyden må jeg melde pass da jeg ikke har hørt RB-51. Tror nok jeg ville kjøpt RB-51 og ikke B-3 om jeg skulle handlet en av dem, men måtte selvsagt hørt begge først.

Lenke til kommentar

Noen som har enten hørt eller har noen tester av Jamo S606?

EDIT: Var inne i Bergen nå nettopp og gikk innom musikk magazinet og Soundgarden. MM hadde ikke Klipsch inne så det ble ikke noe prøvelytting der, men Soundgarden hadde Jamo S606 på utstilling. Så der ble det litt prøvelytting iform av en film. Høytallerne ble spilt av på en Pioneer forsterker og jeg må si at jeg ble helt forelsket i de høytallerne. Så vis ingen sier noe imot det så tror jeg faktisk at det blir de, sammen med H/K AVR255.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Forserkeren er sendt inn som DOA og jeg får en ny en iløpet av de nærmeste dagene.

Ellers så kom høytallerene i hus idag :D Ble litt overasket over hvor høy de var :p Men en ting som er sikkert er at det er en utrolig forskjell over disse og da gamle Cerwin vega'ene.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du fått testet oppsettet ditt litt nå? Lurer svært på Jamo s606 jeg også - så er de å anbefale? Og hvordan ser de ut uten filteret på?

Må si de frister, da de har en god pris. Spiller du med sub ved siden av eller? Kanskje du kunne lastet opp bilde® hvis du er skikkelig i det gode hjørnet ;)

Lenke til kommentar

Lenge siden høytallerene er kommet hus. Er veldig fornøyd med de, stor forsjell i forhold til de svære CV'ene jeg hadde før :p

Har en XTZ W10.16 sub som jeg bruker itillegg, men den blir kun brukt til film. Til musikk så har jeg nok med kun høytallerene.

Er litt så gidder ikke å finne bilde :p Men det ligger noen bilder i Nerdebule tråden.

EDIT: Flinke Flerek fant jo bilde :wee:

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...