-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Kan hende at jeg har glemt å skrive det i denne tråden, men Nad'en og CV'ene er solgt. Så jeg må kjøpe alt. Itillegg så har jeg 10k i budjsett for både høytaller og forsterker, så ditt forslag blir en smule dyrt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hvilke av de høyttalerne du liker best er vel strengt tatt en smakssans. CM4 vil vel oppleves som mer detaljert, men for noen ikke så mye at det i seg selv forsvarer den dyrere prisen. Enkelte bulker på diskanter går det ann å rette ut ved hjelp av tape. Som bildet ditt viser, ser jeg at "skaden" er veldig liten og dermed ikke vil påvirke spredningen særlig mye. Høyst sannsynlig vil du ikke merke det i det hele tatt. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Enig med radiated. Jeg var i sammen båt da jeg ble konfirmert. Fikk jeg en god surround reciver av mamma og pappa og kjøpte med ett surround anlegg. Men det tok ikke lang tid før jeg solgte det og gikk for ett 2.1 anlegg. Det gir så mye mere for pengene. En surroundreciver til 4k vs en stereo forsterker til 4k er jo som oftest rått parti! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hvilke av de høyttalerne du liker best er vel strengt tatt en smakssans. CM4 vil vel oppleves som mer detaljert, men for noen ikke så mye at det i seg selv forsvarer den dyrere prisen.Enkelte bulker på diskanter går det ann å rette ut ved hjelp av tape. Som bildet ditt viser, ser jeg at "skaden" er veldig liten og dermed ikke vil påvirke spredningen særlig mye. Høyst sannsynlig vil du ikke merke det i det hele tatt. Med tape? Bare fester du tapen på diskanten og drar ut da? Enig med radiated.Jeg var i sammen båt da jeg ble konfirmert. Fikk jeg en god surround reciver av mamma og pappa og kjøpte med ett surround anlegg. Men det tok ikke lang tid før jeg solgte det og gikk for ett 2.1 anlegg. Det gir så mye mere for pengene. En surroundreciver til 4k vs en stereo forsterker til 4k er jo som oftest rått parti! Joda, er nok sant det. Men jeg hadde jo et stereo oppsett tidligere og når jeg så film (noe som jeg gjør 80% av tiden jeg bruker anlegget) så savnet jeg lyden bak. Derfor jeg vil gå for en surround receiver nå, så kan jeg bare putte stativ høytallerene bak og kjøpe nye høytallere foran når jeg har penger. EDIT: Så du er våken på dagtid og Gnomiz? Alle tidligere postene fra deg har kommet etter midnatt Endret 23. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Joda, er nok sant det. Men jeg hadde jo et stereo oppsett tidligere og når jeg så film (noe som jeg gjør 80% av tiden jeg bruker anlegget) så savnet jeg lyden bak. Derfor jeg vil gå for en surround receiver nå, så kan jeg bare putte stativ høytallerene bak og kjøpe nye høytallere foran når jeg har penger. EDIT: Så du er våken på dagtid og Gnomiz? Alle tidligere postene fra deg har kommet etter midnatt Sto nettopp opp, lå i senga da jeg skrev det i sta Hvis du bruker anlegget 80% til film, så skal jeg ikke pushe på ett stereoanlegg!! Da er det helt forstårlig at du vil ha en surround reciver og det støtter jeg. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hehe Men det høres jo bra ut. Men ville du valgt CM4 ovenfor dm685? Går litt over budsjettet mitt med CM4, men er det mye forskjell så skal jeg heller stå i det. Eller ville du valgt Ikon 1? Endret 23. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Med tape? Bare fester du tapen på diskanten og drar ut da? Ja, man tar litt tape på det skadede området slik at man kan dra bulken ut. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Okey, det hørtes jo greit ut. Er 3k en fin pris for de? Inkl. stativ. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Uten at jeg vet hvilke stativ det er snakk om, vil det nok bli rundt halv pris for dette. Det er ikke værst. Når det gjelder skaden på diskanten er det ikke godt å si på hvilken måte du vil merke det eller om du vil merke det. Dette er en tråd som omhandler problemet. Endret 23. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Ok, det høres jo bra ut. Så ingen har noen innvendinger vis jeg går for DM685 og Onkyo 606? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Holy shit, fikk XTZ subben idag og har den nå midlertidig i et Tannoy hjemmekino anlegg. byttet ut tannoy subben med denne og fy søøøøren hvor stor forskjellen var. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 I positiv forstand, håper jeg? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Selvfølgelig Vet du om en film som er bra å teste ut subben med? Sitter og ser the fast and the furious nå og har bare et stort smil om munnen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 En film til å teste subwooferen med? Blu-ray utgaven av "28 weeks later" er rimelig heftig når de begynner å slippe brannbomber. "Ringenes herre atter en konge" er også bra under kampen om Minas-Tirith. "Die hard 4" må man heller ikke glemme. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2008 Jepp Ok, Die hard 4 har jeg så ad tester jeg den senere, 28uker senere kan jeg låne av naboen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Ok, er nesten back on scratch nå. Han som skulle selge DM685 testet høytallerene før jeg kom og hentet de og da var det visst en fæl skurring i de, så det ble ikke noe kjøp på meg Så da trenger jeg høytaller og forsterker til helst 8k, toppen 9k. Fikk foresten ett hyggelig tilbud av datakjeden idag så jeg kan få H/K AVR 255 til rett over 5000kr hos de, så jeg tenker at jeg slår til på det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Det er en god receiver og den prisen er billigere enn de fleste opererer med. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Ok, da bestiller jeg den imorgen. Mangler bare høytaller da, så litt på Klipsch RB-51, evnt. RB-61, hvordan er de? Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Du som har hatt Cervin Vega og er glad i bass vil trives godt i klangen fra Klipsch. Generelt er Klipsch (og spesielt reference serien) svært engasjerende med masse trøkk. I forhold til CV har de mer kontroll og slår vesentlig hurtigere. Klipsch egner seg også utmerket til film. Klipsch og Harman/Kardon er derimot ikke kjent for å være den aller beste kombinasjonen. Jeg vill gått for noe mer nøytralt som Yamaha. Når du skal oppgradere med fronter kan jeg sterkt anbefale RF-62, eller RF-63. Sub fra SVS kan ommøblere halvstore rom. Du bør få hørt denne komboen om du har mulighet, det spiller sinnsykt (i positiv forstand). Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Når det er sagt synes jeg det fungerer greit nok med H/K og Klipsch. Syntes det tidvis låt litt hardt, og ikke veldig pent, til å begynne med, men dette har forsvunnet etter hvert. Når sant skal sies vet jeg ikke om det kommer av at høyttalerne har spilt seg inn eller om det er jeg som har blitt vant med lyden. (H/K AVR 335 og Klipsch Synergy B-3 forresten) Endret 27. oktober 2008 av Zlatzman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå