-Tommy Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Heihei kjære diskusjons medlemmer. Flytter nå snart ut fra gutterommet og ned i en leilighet og må derfor kvitte meg med de gigantiske CV VE-15F høytalerne (til noens glede?). Lurer også på om jeg skal gå for ett 5.1 oppsett, men tror nok at jeg begynner med ett 2.1 oppsett. Har pr. dags dato en Nad C372, er ikke sikker på om jeg skal kvitte meg med den eller beholde den til jeg utvider til 5.1. Anlegget skal kobles til parabol, PS3, Xbox 360 og PC, så vis forsterker bør byttes ut så bør den ha hvertfall HDMI, gjerne optisk også. Så det jeg trenger ett par høytalere evnt. en forsteker til maks 10 000,- Er glad i Bass (derfor CV) så en subwoffer er nødvendig. Men! Og dette er ett stort men. Absolutt ingenting skal kjøpes hifi klubben, har hatt dårlige erfaringer med butikken dies i Bergen og skal derfor ikke handle noe der. Resten er opp til dere, er villig til å handle på nett, men helst butikk. Takk på forhånd Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Har sett litt på http://soundgarden.no/shop_item.cfm?path=192,198&id=1292. Hvordan er det settet? Bør jeg heller gå for f.eks Dynavoice F6, en XTZ sub og Harman/Kardon AVR350? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Lefse?! Flerek?! fhl?! Me need HELP! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Du skriver at du har sett på noen alternativer, men har du hørt på noen? Personlig ville jeg nok beholdt NADen og kjøpt to høyttalere + sub. Tror Klipsch RB-61 kan være et godt alternativ. Har dessverre ikke fått hørt Dynavoicen F6, så kan ikke svare deg på hvordan den låter. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) Støtter Zlatzman med Klipsch tipset. Ellers ville jeg sett på Tannoy Sensys DC2 Litt usikker på hvordan de er sammen med NAD da. Jeg har storebroren til dem og det er nok av bass her også. Sleit faktisk med at det ble litt mye. Dominerte for mye av lydbildet så jeg måtte "dempe" av rommet. Bassen ble rett og slett for feit! Endret 1. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Har enda ikke hort pà noen nei, sitter i spania sà har ikke fàtt tid til det enda. Sà dere mener at jeg heller burde beholde nad´en? Frister egentlig litt med 5.1 oppsett da jeg horer mindre og mindre pà musikk mens det blir mer film. Har sett pà klipsch fór og den virker jo veldig bra og prisen er ikke sà gale heller. Angàende Sensys DC2 sà blir de nok hakket for dyre for meg. Kan hende at det ble litt rotete skrevet i forsteposten men jeg kan bruke opptil 10k med forsterker, sà vis jeg beholder nad´en sà kan jeg bruke de pengene jeg fór for CV´ene + maks en tusenlapp. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Ok, det har skjedd såpass mye i det siste at jeg ikke har fått tid til å gå innom soundgarden. Men har nå vært og søkt på nettet og tror jeg slår fra meg tanken om HK HS350. Det jeg mest tenker på nå er Dynavoice F6, C4 og S4 og en XTZ W8.16. Kombinert med enten H/K AVR 247 eller en Onkyo TX-SR606? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Ok, har skjedd lite i denne tråden gitt. Har søkt ganske mye rundt og jeg er nesten sikker på at jeg skal ha XTZ 99W10.16 sub men til høytallere så tenke jeg kanskje noen brukte B&W DM685? Lenke til kommentar
fhl Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har lite interesse av surround og har derfor ikke satt meg noe inn i hva som er noe å satse på. Selv hadde jeg nok valgt Yamaha eller Pioneer på forsterkersiden. Av høyttalere hadde jeg nok kikket nærmere på Klipsch, PSB, Kef eller kanskje Celestion. XTZ fungerer nok bra som en rimelig sum. Med et budsjett på 10K hadde aldri JEG vurdert surround, men heller gått for et tradisjonelt stereoanlegg. Frode Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det jeg har hørt om B&W 685 har vært positivt i alle fall. Ikke veldig mye trykk, men skikkelig god lyd. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Var det jeg og fant ut Zlatsman, kan og få de billig brukt. fhl @ Har tenkt nøye gjennom surround eller stereo. Og ser ut til at valget detter på 2.1, nettopp fordi budjsettet er såpass lavt. Så kan jeg heller gå for noen større gulvhøytallere senere. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Var det jeg og fant ut Zlatsman, kan og få de billig brukt. fhl @ Har tenkt nøye gjennom surround eller stereo. Og ser ut til at valget detter på 2.1, nettopp fordi budjsettet er såpass lavt. Så kan jeg heller gå for noen større gulvhøytallere senere. Godt valg!! Hvis du nå kjøper stereokomponenter brukt til 10k kan du få rimlig bra saker. Skal se hva jeg finner på jobben i morgen, nå må jeg lese videre til en prøve jeg har i morgen Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det høres bra ut. Men jeg kjøpte XTZ 99W10.16 på impuls igår, fikk den for 2k inkl. kabler. Var det et dumt kjøp? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Rimelig overbevist om det var et bra kjøp. Skulle gjerne hatt en sånn selv, hadde det ikke vært for at jeg bor i blokk og hadde plaget alle naboene. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 Det var bra Så jeg har 8k igjen til forsterker og fronthøytallere. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Hva med brukt? CAMBRIDGE 740A + Bower & Wilkins CM4 eller Dali Ikon 1 feks? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 Vil helst ha surround forsterker så jeg har muligheten til å utvide. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Da står du i bunn og grunn igjen med et valg mellom hva du vil legge mest penger i; receiver eller høyttalere. En receiver som vil gi deg mye for penge er Onkyo TX SR606. Yamaha RX-V663 er et annet alternativ. (Har denne selv, så måtte bare anbefale den ) Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Har sett ganske mye på den onkyoen, liker spesielt godt at den har hele 4 HDMI innganger, så slipper jeg en HDMI switch. Men liker litt DM685, da kan jeg hente den her i Bergen så jeg slipper å tenke på frakt, eneste er at den har en liten bulk i diskanten. Hvor mye har det og si egentlig? Får de til 3k inkl stativ. Hvordan er disse iforhold til ikon 1 og CM4? Endret 23. oktober 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
radiated Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Bruk forsterkeren du har nå og kjøp et par stativhøyttalere + en subwoofer av god kvalitet. Hva med denne: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,179&id=218 og denne: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...,181&id=843 Ikke bruk for mye penger på kabler i første omgang, det er bedre å bruke pengene der det virkelig høres, i komponenter og høyttalere. Evt kan du benytte en litt større subwoofer etterhvert, men kjøp heller få komponenter av god kvalitet enn masse greier som du likevel vil komme til å bytte ut om noen år (snakker av erfaring..) Du har masse digitale kilder, så du bør etterhvert skaffe deg en dac eller forsterker med digitale innganger for best mulig lyd og minst mulig kabelspaghetti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå