Gå til innhold

Forhandler gitt ut vare ved feil


Andy07

Anbefalte innlegg

Sak: kunde reklamerte på sin nokia 6220. Forhandler behandlet reklamasjonen mot nokia og fikk bekreftet ny salgspakke. Pga lang forsendelsestid hos nokia, besluttet forhandler å gi kunden et nytt produkt fra butikk(6220) for så å vente på at nokia sente en ny salgspakke til butikken. Kunden fikk en ny kvittering på den nye varen stedet. Feilen skjedde da butikken fikk igjen sin 6220 fra nokia. Selger var ikke klar over at kunde allerede hadde fått ny, så han varslet kunde om at hans telefon hadde ankommet. Kunden som allerede hadde fått ny telefon fra før kom så for å hentet telefonen. Feilen ble oppdaget noen dager etterpå av butikken, og forsøkte å kontakte kunde, men kunde bare la på, da han hørte hvem som ringte. Kunde kontaktet midlertid butikk litt senere og nektet så for å levere tilbake produktet som han ikke hadde betalt for. Kunde mente at butikk hadde gjort feil og at telefonen nå var hans. Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? Kunde ble også tilbudt at vi kjørte hjem til han å hentet telefonen, slik at han ikke skulle bli belastet for turen tilbake.. Synes "kunde" har opptrådt uredelig, spesielt når det er klart at han forsto at dette var en feil. Vurderer å anmelde tapet og få imei sperret

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er et stort problem for butikken så kan dere enkelt utforme et skjema der kunden må skrive under på at vedkommende levere tilbake laderen innen en uke ellers vil vedkommende få en faktura på f. eks. 200 kr.

 

Blir ikke laderen levert, så sender man en faktura.

 

På den annen side kan dere også bare nekte å ta i mot lånetelefon hvis den ikke er komplett.

 

 

Trådstarter: Bra det løste seg på en enkel måte for dere. Dessverre er det slike kunder som fører til at butikkene får strengere retningslinjer som deforholder seg til.

Lenke til kommentar
... Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? ...

Ser det jo ut som det løser seg men..

Noen som vet hvilke rettigheter forhandler har i slike saker?

Kunne han ha sendt f.eks sendt regning på telefonen, eller anmeldt dette?

Lenke til kommentar
... Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? ...

Ser det jo ut som det løser seg men..

Noen som vet hvilke rettigheter forhandler har i slike saker?

Kunne han ha sendt f.eks sendt regning på telefonen, eller anmeldt dette?

Jeg har faktisk lurt litt på dette selv. Hadde det vært opp til meg ville jeg sendt faktura uansett. En slik kunde kan neppe mye om rett og galt uansett. Om man kan anmelde dette er jeg litt usikker påe ettersom forhandler har levert ut en telefon uten at kunde har holdt en kniv på sturpen hans.

Lenke til kommentar

For å si at det er svindel så må vel butikken bevise at kunden gjorde en bevisst handling på å erverve seg noe som ikke var i hans rett. Har selger kundens underskrift for mottak av begge produktene? Hvis ikke så kan jeg vanskelig se at de kan bevise at kunde har gjort noe ulovlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...