Andy07 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sak: kunde reklamerte på sin nokia 6220. Forhandler behandlet reklamasjonen mot nokia og fikk bekreftet ny salgspakke. Pga lang forsendelsestid hos nokia, besluttet forhandler å gi kunden et nytt produkt fra butikk(6220) for så å vente på at nokia sente en ny salgspakke til butikken. Kunden fikk en ny kvittering på den nye varen stedet. Feilen skjedde da butikken fikk igjen sin 6220 fra nokia. Selger var ikke klar over at kunde allerede hadde fått ny, så han varslet kunde om at hans telefon hadde ankommet. Kunden som allerede hadde fått ny telefon fra før kom så for å hentet telefonen. Feilen ble oppdaget noen dager etterpå av butikken, og forsøkte å kontakte kunde, men kunde bare la på, da han hørte hvem som ringte. Kunde kontaktet midlertid butikk litt senere og nektet så for å levere tilbake produktet som han ikke hadde betalt for. Kunde mente at butikk hadde gjort feil og at telefonen nå var hans. Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? Kunde ble også tilbudt at vi kjørte hjem til han å hentet telefonen, slik at han ikke skulle bli belastet for turen tilbake.. Synes "kunde" har opptrådt uredelig, spesielt når det er klart at han forsto at dette var en feil. Vurderer å anmelde tapet og få imei sperret Lenke til kommentar
Loko Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Send regning, purring, inkasso... Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Makan til frekkhet. Jeg hadde anmeldt han for tyveri. Men kan jo starte med alternativet nevnt over og se om det gir noen reaksjon. Hold oss oppdatert Lenke til kommentar
Van der Ferst Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Saken er vel løst nå, da jeg har mottatt en mail der han tilbyr meg å hente telefonen. Har vel fått tenkt seg litt om. Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Gledet meg så smått å få med meg konklusjonen! I butikken jeg jobber for får vi aldri se laderen hvis vi lar folk levere inn lånetelefonen med lovnad om å komme med laderen senere. Det blir 'glemt' fordi det går jo ikke utover noen... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvis det er et stort problem for butikken så kan dere enkelt utforme et skjema der kunden må skrive under på at vedkommende levere tilbake laderen innen en uke ellers vil vedkommende få en faktura på f. eks. 200 kr. Blir ikke laderen levert, så sender man en faktura. På den annen side kan dere også bare nekte å ta i mot lånetelefon hvis den ikke er komplett. Trådstarter: Bra det løste seg på en enkel måte for dere. Dessverre er det slike kunder som fører til at butikkene får strengere retningslinjer som deforholder seg til. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 ... Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? ... Ser det jo ut som det løser seg men.. Noen som vet hvilke rettigheter forhandler har i slike saker? Kunne han ha sendt f.eks sendt regning på telefonen, eller anmeldt dette? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 ... Kunde har ingen kjøpskvittering på dette. Hvilke rettigheter har forhandler? Uten kvittering kan han vel ikke kreve eierskap i produktet? ... Ser det jo ut som det løser seg men.. Noen som vet hvilke rettigheter forhandler har i slike saker? Kunne han ha sendt f.eks sendt regning på telefonen, eller anmeldt dette? Jeg har faktisk lurt litt på dette selv. Hadde det vært opp til meg ville jeg sendt faktura uansett. En slik kunde kan neppe mye om rett og galt uansett. Om man kan anmelde dette er jeg litt usikker påe ettersom forhandler har levert ut en telefon uten at kunde har holdt en kniv på sturpen hans. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Kunden var jo klar over at han alt hadde fått telefonen sin, så det blir jo nesten er form for svindel fra kunden sin side. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 For å si at det er svindel så må vel butikken bevise at kunden gjorde en bevisst handling på å erverve seg noe som ikke var i hans rett. Har selger kundens underskrift for mottak av begge produktene? Hvis ikke så kan jeg vanskelig se at de kan bevise at kunde har gjort noe ulovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå