Fromage Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Prøver og ser om noen her i cpu-gården vet svaret på dette: Har et MSI p35 Neo-fir hovekort og Core 2 quad 6600. Det er montert vannkjøling der vannpumpa er koblet til cpu-vifte 1 på hovekortet. Denne ledningen registrerer rpm og skal varsle når pumpa stopper slik at systemet ikke ødelegges av overoppheting. Når jeg kobler av strømmen på pumpa slik at den ikke går lengre så skjer det ingenting. Temperaturen stiger, men har ikke turt å la den gå videre opp over 70 grader . Har ikke funnet noen justeringer i biosen. Det er kun HW-monitor der man kan justere cpu-smart fan target og min. fan speed og sys fan1 control. Dette er vel bare justeringer for å speede opp vifta når det blir varmere. Finnes det andre og mer skjulte sikkerhetsanstaltninger, eller må jeg skaffe meg et overvåkningsprogram? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 70 grader er vel langt fra kritisk. Uansett vil jeg tro den slår seg av når den blir veldig varm. Da snakker vi om faretruende varm. Jeg heldigvis aldri fått oppleve dette i praksis. Har ikke Speedfan en mulighet for å overvåke temperaturene og slå av systemet hvis det blir for varmt? Jeg vet i hvertfall at MSI sitt program Core center har mulighet for dette. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Min laptop skrur seg av ved 110-120C. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Maskinen skal i utgangspunktet skru seg av selv om CPU blir for varm, på de fleste hovedkort er temperatur for shutdown en innstilling i BIOS. Standard med Intel CPU er vel 120ºC om jeg husker riktig. Mao. hovedkortet ditt skal gjøre det av seg selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå