aklla Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 jeg har sånn smått starter på ett lag i gocart. har kjørt ganske lite de siste 10 årene, så mye er glemt siden sist. noen som har gode tips til hvordan man forbedrer rundetiden, utenom masse trening? ligger ca 1 sec bak de andre på rundetidene, er overhodet ikke fornøyd med det! alt av tips og triks tas imot med takk Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg har ikke kjørt særlig mye. Men oppdaget at rundetidene gikk ned hvis jeg: 1) La vekten på kroppen over mot høyre i venstresvinger - og motsatt. 2) Lot motoren gå på fullt bestandig og brukte bare bremsene like foran svingene. Den siste løsningen er IKKE særlig populær blant utleiere. Det slites mye bremser!! EDIT: Ja, det er jo greit å holde til høyre før en venstresving - og motsatt. kjøre svingene slik ambulansesjåfører lærer seg. Endret 23. september 2008 av flyndrefjes Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 du tenker på å bremse og gasse i svinger? du vet at det i værste fall kan ødelegge motoren og sliter hardt på både bremser og clutch? risikerer å få straffetid eller bli diskvalifisert hvis jeg gjør det... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 du tenker på å bremse og gasse i svinger?du vet at det i værste fall kan ødelegge motoren og sliter hardt på både bremser og clutch? risikerer å få straffetid eller bli diskvalifisert hvis jeg gjør det... Ja, men som sagt er det ikke populært for driverne av gocart-banen. Men vi praktiserte det en times tid uten at noe skjedde. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 oki, men de er strenge på slikt der jeg driver... Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 oki, men de er strenge på slikt der jeg driver... Jeg regner nok med det ja. Har du noen egne erfaringer/tips da? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Gjelder vel de samme reglene som i all annen bilsport. Ellers, hva med rolig inn i svingen og fullgass ut? Vet ikke hvordan du kjører så det er vanskelig å gi noen tips. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 kjører ikke helt bra inn i en del av svingene. er f.eks en dobbel hårnål-sving(altså en S), som jeg sliter hardt med. taper vel ett halvt sekundet på den svingen tror jeg... er de skarpe svingene jeg har mest problemer med egentlig, i de litt slakkere klarer jeg meg bra. Lenke til kommentar
langskalle Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 jeg pleier bare å dra yttersving før svingen og gå rett inn i innersving i svingen. gi så mye gass så du spinner så vidt det er. hjelper ganske mye tror je!. .;D Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Nå har ikke vekta så mye å si, for desto tyngre gocarten er, jo bedre ligger den i svingene. Husker vi alltid tapte mot foreldrene som var med og kjørte. Dette var pga at de kjørte i nesten full gass i alle svingene. Prøvde det selv, og det endte med powerdrift rett inn i dekkstabelen: p Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) skal få til 1-2 faste trenings-dager i uka nå. har snakket med "proffe" ang den bana, fått tips og slikt om hvordan man skal kjøre, hvordan man legger seg i hver spesifikk sving og hastighet man skal ha, og om man/hvor mye man må bremse/gasse. tror det skal gå bedre neste uke, testet greiene i går, men da var det noen på bana som virkelig ødela, dem kunne ikke kjøre. Endret 3. oktober 2008 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå