Gå til innhold

Litteratur: Pirat (søker respons på en novelle)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dnne setningen her mangler et ord:

Han ble sittende slik å klø seg litt på haka og gruble over prisene sine, samtidig som nynnet svakt til Layla, uten helt å være klar over det selv.

Ellrs så har jeg litt problemer med å plassere hassan oppi dette.

-Han er først en piratsjåfør

-Så er han medskyldig til tyveri

-Så er han den sterke parten i tyv-duoen og snyter sin medsammensvorne for utbyttet.

-Deretter vikrer det ikke som han har så mye forakt for mannen med håret når han vil spandere pølse på ham

-Så dukker han plutselig opp med pistol rettet mot mannen, før han tilby å hjelpe ham

-Så virker han uaffektert over at mannen med håret skal inn og banke opp damen, før han plutselig bestemmer seg for å gå etter mannen, ikke for å redde damen, men fordi plutselig han har en samvittighet for hva han så på bildene. Og jeg tror ikke de fleste piratsjåfører kjører på faste skift, så den biten om at skiftet er over og nå blir det bank virker litt påtatt.

Og denne konvolutten som han plutselig holder på, hva er det?

Jeg er litt usikker på hva den overraskende slutten var, at bildene inneholder barn eller at Hassan plutselig blir en voldsmann. Uansett synes jeg ikke at noen av dem fungerer som en overraskende slutt.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Hei igjen!

Jeg må tydeligvis forsøke å få disse tingene klarere frem:

- Hassan vurderer aldri å kjøpe pølse til mannen, han bare leker seg med tanken da den er så absurd.

- Hassan retter pistolen (soft gunen) mot mannen for å roe ham ned, han forventer jo at mannen er fly forbannet.

- Hassan kjører ikke på skift, det er bare noe han sier for å illustrere at avtalen deres nå er over.

- Fotografiene lå i en konvolutt i frakkens innerlomme.

Ellers er jeg enig i at historien ikke har noe godt overraskelsesmoment, som for så vidt skulle være at Hassan tar sin "uventede" vending, samtidig som man får vite/bekreftet at mannen er pedofil.

Tusen takk for responsen!

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Jeg må tydeligvis forsøke å få disse tingene klarere frem:

- Hassan vurderer aldri å kjøpe pølse til mannen, han bare leker seg med tanken da den er så absurd.

Jeg skjønte egentlig det, men da trodde jeg den var så absurd fordi han nettopp hadde ranet ham, ikke fordi han egentlig mislikte mannen pga bildene. Jeg følte her at det ikke var noe negativt mellom mannen og hassan

- Hassan kjører ikke på skift, det er bare noe han sier for å illustrere at avtalen deres nå er over.

Ja, her var jeg uklar, jeg trodde ikke han kjørte på skift eller at du mente at han kjørte på skfit.

Det jeg mente var, hvorfor lot hassan mannen komme så langt som han gjorde før han fant frem balltreet? Hvorfor sitte i 6 minutter og vente?

- Fotografiene lå i en konvolutt i frakkens innerlomme.

Jepp, regnte med det. Men denne konvolutten har du ikke nevnt tidligere. Der står det bare at bildene lå i innerlommen.

Ellers er jeg enig i at historien ikke har noe godt overraskelsesmoment, som for så vidt skulle være at Hassan tar sin "uventede" vending, samtidig som man får vite/bekreftet at mannen er pedofil.

Tusen takk for responsen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...