Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

FPS-drops i "nyere" spill

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått min nye pc nå og har en plagsom fps-drop i alle "nyere" spill som feks. Racedriver Grid etc.

Får ikke fps-drops i WoW.

Jeg spiller kanskje i 5min også får jeg en fps-drop på ca. 5sec. Dropper helt ned til sikkert 0.5 fps.

Cpu load @ 40 grader

GPU load @ 56 grader

Setup:

1.00	336472	Asus M2N-X, nForce 520, DDR2, Socket-AM2
,SATAII, LAN, ATX, PCI-Ex16
1.00	331906	AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2
2MB, BOXED m/vifte
1.00	331135	Gainward GeForce 8800GTS 320MB GDDR3,
PCI-Express, "BP8800GTS-320M-TV-DD"
1.00	312054	Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5
Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's
1.00	329044	Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2
16MB 7200RPM
1.00	327671	Corsair Powersupply 520W, 120mm Vifte,
4xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin
1.00	337432	APLUS Case CS-188AF, ATX, Black, 250mm
Blue Fan, (Without PSU)

Kan noen please hjelpe meg? :)

Mvh Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk også om du har sånt noe som Windows Defender, antivirus og lignende kjørende. Når du skrur på maskinen for første gang på en uke, så kan sånt noe starte opp og plage harddisken, så ting går langsomt..

Dvs - ikke skru av beskyttelsen, men sett den gjerne til å ikke kjøre full scan når du skal spille.. ;)

Lenke til kommentar

Har vært mye tull med ram-brikkene mine. Først ville den ikke boote med begge i slotene osv.

Kanskje prøve noen andre ram-brikken og se om det hjelper?

2gb ram skulle jo være nok. Fant nettopp ut at dette skjer i Need For Speed Underground 2. 3-4 år gammelt spill :S

Lenke til kommentar
Har vært mye tull med ram-brikkene mine. Først ville den ikke boote med begge i slotene osv.

Kanskje prøve noen andre ram-brikken og se om det hjelper?

2gb ram skulle jo være nok. Fant nettopp ut at dette skjer i Need For Speed Underground 2. 3-4 år gammelt spill :S

Vel - hvis du også tidligere har hatt problemer med ram-brikkene, så låter det egentlig veldig som et ram-problem - når du belaster minnet, så kommer du før eller senere til området på ram-brikken som er defekt, og så går det dårlig. Last ned Memtest, brenn ut på cd, boot på cd og kjør testene..

http://www.memtest.org/

Har selv hatt problemer med defekt RAM - Memtest fant den helt til sist på fjerde testen.. ;)

Lenke til kommentar

Kort og enkelt: Vel, Rockna... Jeg ser problemet: Tokjerners AMD prosessor (read: AMD).

Jeg vil tippe at problemet ligger i prosessoren. Om du har mulighet til å skru av multi-kjerne funksjonen i BIOS, får du fortsatt det 'SAMME' problemet?

Ren gjetting, da, men med mindre du har fått svar så er det vel verdt et forsøk...

Du har selvfølgelig fult ansvar for hva som skjer med maskinen om du endrer på BIOS instillinger...

Evt. Ring teknisk support...

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...