Gå til innhold

BK: Skogportrett av Jente

morlie

Anbefalte innlegg

Synes det har vært så fint å ta bilder ute for tiden, Farger etc står mest for det, og Dama er jo en som alltid stiller opp der fotokameraet er. Så har prøvd meg på noen "portretter". Lurte på om dere har noen tips, både til redigering, og hva som kan gjøres bedre.

post-112093-1222198280_thumb.jpg

post-112093-1222198614_thumb.jpg

post-112093-1222198307_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fine bilder. Jeg har ikke så god greie på portrett at jeg kan si noe mer igrunn... Det eneste jeg har å utsette er den store steinen som er ute av fokus på bilde 1. Den slo i mot meg og ødela en del.

Er det forskjell på det andre og tredje bildet annet enn størrelsen?

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har å utsette er den store steinen som er ute av fokus på bilde 1. Den slo i mot meg og ødela en del.

Er enig akkurat det. Jeg likte bilde nummer 2 best. Fint lys på begge bildene (nr.1 undereksponert?), men nr.2 har penere linjer som rammer det fint inn. Det har en litt mystisk dus bakgrunn som ikke trekker oppmerksomhet, flott!

Jeg kunne dog likt å se mer uttrykk fra modellen. Mindre hår i ansiktet slik at vi hadde fått presentert hvilket humør hun er i. Hun blir litt gjemt bort om du skjønner hva jeg mener. :tease:

Lenke til kommentar

Helt OK bilder. Litt tørt uttrykk på henne kanskje, burde gjør noe synes jeg enten litt åpen munn, eller litt smil?

Litt vignettering kanskje for å gjøre nevnt stein litt mindre oppmerksomhetsyk :p

Helt OK posering men ville nok ha hatt henne litt mere på hoftebeinet og litt mindre på rompa ^^

Følte ikke at komp. funker i hele tatt for meg når hun er så lang utover hele bildet og hodet helt ut i kanten.

Blir litt slapp holdning og litt for rar komp som ødelegger mest for meg.

Kunne hatt godt av en liten s-curve i post prod =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...