Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista 64Bit Blue screens å andre problemer >.<

Anbefalte innlegg

Har akkuartt lagdt inn Vista 64Bit på pcen for å kunne bruke de 8GBene med ram jeg har. Hørte 64bit støtten skulle være mye bedre i vista, å det ikke skulle være så ille som det var før,.. vel...

Så langt har jeg hatt en rekke blue screens, er jeg heldig går det kansje 20min uten at noe krasjer -_-

En ting jeg får veldig ofte er "Vertsprosess for Windows-tjenester sluttet å virke, og ble lukket" + en rekke av gangene så facker vista teama seg, alt blir som Win98 tema, startlinja blir halvveis vista/98 mens startknappen ser ut som den gjør i vista normalt. Samme skjer med en del vinduer jeg tar opp også. Enkelte ganer retter det seg igjen sånn halvveis.

Den mest vanlige blue screen jeg får(den øverste feilen der, ikke win32 som altid krasjer):

p2309082106sh5.th.jpgthpix.gif

Fikk også en med at Super fetch var det vel som krasja pcen, fixa det med at jeg skrudde av super fetch i msconfig. Ellers er det par andre div som kommer opp, men har ikke rekki å tatt bilde av de før pcen restarter.

En ny feil kom nå: "Windows management instrumentation har sluttet å virke Windows ser etter en løsing på problemet..."

Alt det her er bare veldig irrterende, har lagd inn alt av 64Bit vista drivere jeg finner.

Alt fungere egentlig utenom at windows krasjer et eller annet windows program hele tida.

Finner ikke ut hva som er feil, det er bare plagsomt å få en "Vertsprosess for Windows-tjenester sluttet å virke, og ble lukket" vært andre minutt fra div ting som slutter å fungere. Har enda ikke fått gjort annet idag enn å drive å rote med vista for å se om jeg kan få det til å fungere stabilt.

Alt er up to date å ting er om bare 32bit kjører riktig.

Noen med noe erfaringer som kan hjelpe? som vet om div måter å fixe ting i vista 64? All form for hjelp er egentlig velkommen.

Update:

Fikk med et par feilmeldinger til:

wtf2ks0.th.jpgthpix.gif

wtf3qr7.th.jpgthpix.gif

p230908230801bs4.th.jpgthpix.gif

Endret av 04Mow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekkliste :

Memtest86 2.01 : La den stå på til i morgen.

Skjermkortdrivere, har selv hatt 2-3 Bsod pga møkka nvidia drivere, 177.89 ble løsningen her i alle fall.

ok skal sette på en memtest86 over natta.

Hm... 177.89, nyeste 64bit drivern nvidia hadde på de offisielle sidene dems var 177.41, men fant 177.89 et annet sted nå så skal prøve den, takker for den værtfall ;)

Lenke til kommentar

Har hatt lite problemer med min x64 Vista home premium. Gigabyte HK + 8GB med OCZ ram. Hadde en periode med mye BSOD og da var det ene minnebrikka som hadde tatt kvelden. Kjører også ett nVidia basert skjermkort 9800gtx.

Første jeg vil anbefale er å kjøre memtest86 over natta. Om den feiler så ta ut alle brikene bortsett fra 1 og test den. Deretter test neste og så neste etc alene. Da bør du finne den/de brikkene som har feil på seg.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Etter jeg la inn 177.89 drivern så har jeg så langt ikke hatt Bsod(får se hvor lenge det holder)

Men det her skjer fortsatt:

wtf4wf6.th.jpgthpix.gif

Et eller annet slutter å svare like etter jeg logger inn i windows, så ender utsende opp sånn. Alt annet ser ut som Win98.

Endret av 04Mow
Lenke til kommentar
Har du oppgradert til SP1?

Så klart :yes: var SP1 på dvden + har kjørt alt av windows updates.

Vært stabilt i en 4timer nå ca, fått testa litt spill å div, ingen Bsod so far. Bare den siste der som henger igjen nå =/ irritere meg når den popper opp.

Lenke til kommentar

Høyreklikk på menyen, start meny : velg klassisk visning , bruk.

Så skifter du tilbake til Vista sin meny på samme måte. Fungerer det så er det kun et eller annet rusk i oppstart som gjør det, men har på følelsen at det fortsatt er et eller annet nvidia driverproblem som gjør at du får problemer med vistaen.

Du kan jo prøve andre versjoner av Nvidia driverne også, men gjør det som hovedregel av avinstallere disse ordentlig.

Lenke til kommentar

Prøvd div Nvidia drivere nå uten at jeg blir kvitt "Vertsprosess for Windows-tjenester sluttet å virke, og ble lukket"

Prøvde klassisk vising, endte opp sånn:

utennavnyc7.th.jpgthpix.gif

Så kommer det delvis tilbake i vista basic style, enkelte ganger kommer alt bare tilbake igjen i vista basic style..

Virker som jeg har fått alt delvis i orden nå, eneste er den irriternde "Vertsprosess" som kommer vært 2min. Ellers har jeg klart å fått testa div spill i 64/32bit. Ingen Bsod på 12timer nå :new_woot:

Bare blitt kvitt den "Vertsprosess" nå så hadde alt vært bare fryd :yes:

Endret av 04Mow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...