arela Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Fikk nettopp denne: Natt til tirsdag 23. september var de frekke tyvene på ferde hos Interfoto nok en gang. Denne gangen fikk de med seg Phase One kamerasystemer. Nye og brukte speilrefleks og kikkerter fra vår butikk på Høvik. Natt til tirsdag 23. september var de frekke tyvene på ferde hos Interfoto nok en gang. Denne gangen fikk de med seg Phase One kamerasystemer. Nye og brukte speilrefleks og kikkerter fra vår butikk på Høvik. Nytt utstyr: Canon EOS 1Ds Mark III # 617071 PhaseOne 645AFD m/80mm og P30+ bakstykke # DP000371 / CO0021 Mamiya AFII 645 m/80mm og P30+ bakstykke Leica Ultravid 10x25BR kikkert Leica Ultravid 8x20BR kikkert Brukt utstyr: Canon EOS 1D kamerahus # 97446 Canon EOS 1D kamerahus #10656 Canon EOS 1Ds kamerahus #112361 Canon EOS 1Ds Mk II kamerahus #304610 Nikon D70s Kameahus # 4110287 Nikon D200 kamerahus # 4057846 Brukt Nikon D200 kamerahus # 4121437 brukt Nikon MB-D200 batteripakke # 2038424 brukt Endret 23. september 2008 av arela Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Se opp for billige kameraer Hva er bedre enn billig og bra Neida... Selv liker jeg å ha kvitering på ting. Ting har en tendes for å ta kvelden i mine hender Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Husk å registrere apparatene i kameraregisteret. Det er jo alltids en sjanse for at potensielle kjøpere av brukt (stålet) utstyr sjekker dette registeret først. Lenke til kommentar
GeirG Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Desverre er det alltid også en stor sjanse for at mange folk gir f*** i om det er tyvegods, bare de får det billig. Derfor vil det alltid være kjeltringenes marked der ute. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Lurer på hvem som kjøper Phase One som tyvegods? Normalt tilbys slikt tyvegods til andre folk fra parken/plata. Og jeg tror neppe de gidder å bruke noe så stort, og sette seg inn i hvordan de fungerer. De kommer nok heller til å ta det frem når de har besøk av enda noen av samme type, for å skryte om at "dette er verdens beste". Trist skjebne for så flotte kameraer. For salgbart til vanlige fotografer er det uansett ikke. Endret 24. september 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
onslow123 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Lurer på hvem som kjøper Phase One som tyvegods? Normalt tilbys slikt tyvegods til andre folk fra parken/plata. Og jeg tror neppe de gidder å bruke noe så stort, og sette seg inn i hvordan de fungerer. De kommer nok heller til å ta det frem når de har besøk av enda noen av samme type, for å skryte om at "dette er verdens beste". Trist skjebne for så flotte kameraer. For salgbart til vanlige fotografer er det uansett ikke. Jeg tipper dette utstyret havner i Øst-Europa. Der er det et stort marked for "varmt" utstyr. Jeg er i markedet for en brukt d200, så jeg skal nå iallefall sjekke serienummeret. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 En brukt D70s? Hva skal de med den? Fancy dørstopper? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 En brukt D70s? Hva skal de med den? Fancy dørstopper? Tihi Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 En brukt D70s? Hva skal de med den? Fancy dørstopper? Billige D70(s) er faktisk ganske ettertraktet for spesielt interesserte pga gode IR egenskaper etter lett modifisering. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt... Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kanskje det var et bestillingstyveri fra noen megapikseljunkier? :-) Frekke vinningstyveri er noe av det mest irriterende jeg vet. Forøvrig krever jeg en kortfattet rapport på 15 sider fra Mr. Olsen om hvordan kameraer kan rangeres fra "bra" til "dårlig" og hvordan D70s havner blant de "dårlige" på min pult imorgen kl. 07.15. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kortfattet på 15 sider... Jeg kan ta den kortfattet, men ikke på 15 sider... Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 D70s er da et bra kamera. Var jo bra da det kom ut, og er neppe blitt noe dårligere fordi det er kommet kamera som har bedre egenskaper nå de siste årene. Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Mens vi nesten er inne på emnet dørstoppere; Stavanger Foto bruker en 1D... Riktignok defekt, men flott skal det være Edit: Canon 1D, that is... Endret 24. september 2008 av sn0dig Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt... HVa faen? selv om det ikke ar av de nyeste kameraene er dette langt langt ifra et dårlig kamera. Hva skjer med verden? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt... HVa faen? selv om det ikke ar av de nyeste kameraene er dette langt langt ifra et dårlig kamera. Hva skjer med verden? Dårlig vil alltid være subjektivt... Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt... HVa faen? selv om det ikke ar av de nyeste kameraene er dette langt langt ifra et dårlig kamera. Hva skjer med verden? Jeg skal fortelle deg hva som skjer med verden: kravene til kamera blir større...!! Over til topic. Tragisk sak.... Får ikke håpe de jævlene får solgt noe av tyvgodset sitt... Lenke til kommentar
M.H Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er et dårlig kamera forde, men for all del, for de som syns IR er morro så er det sikkert gull verdt... Aha, spor i saken. Tyven(e) interesserer seg altså for IR-foto. Noen som vet om IR-fotografer med skittent rulleblad? Fra spøk til hallvor, så får man håpe utstyret kommer til rette. Selv om sjangsene for det sikkert er ganske små. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 d70s er et meget godt kamera i mine øye, kommer neppe til å kvitte meg med det med det første. Dog så finnes det alltid noe bedre;) Ellers så er det tragisk at ting av slike verdier blir stjelt. Fotobutikker idag har jo fått så hard konkuranse fra andre hold å sliter med å overleve, så dette gjør det jo ikke akkurat saken enklere. Lenke til kommentar
lurfelus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 De var sikkert forsikret, så ta det med ro folkens, herregud. Tragisk, vel, hvis dette var tragisk, hva var det som skjedde i Finland da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå