sannheten_666 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 lurte på om det finnes videobriller (slike med en skjerm til hvert øye, for å se dvd mens man reiser ol) som kan kobles til og brukes på pc? Med trackIR som jeg nettopp har kjøpt (følger hodebevegelser i spill) og slike briller, så hadde det vært mulig å snu på hodet i spill, og fått en veldig realistisk opplevelse ... (mangler bare at brillene kan vise 3d da, hehe) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ja det er flere av dem, husker ikke navn på noen modeller, men søk litt på google/ebay, eller vent på en som husker det Kan du linke til den bevegelses sensoren ? Endret 23. september 2008 av The Ghost Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 har søkt litt, men finner ingen som passer. ser det er flere som har mulighet for tilkobling til ps3 ol, men siden dette skal være på pc så stilles det visse krav til oppløsning og lignende. Hvis dette funker slik jeg forestiller meg, så vil det gjøre spill som gtr2, flightsim, grid, dirt osv. noen hakk heftigere. TrackIR følger hodebevegelsene, men scalerer dem opp, slik at man ikke trenger å vri mye på hodet. grunnen til det er at man fremdeles må holde blikket på skjermen, men med videobriller så kan man sette forholdet til 1:1, og siden skjermen følger hodet, så vil man kun se rundt seg i spillet på en mye mer realistisk måte. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 vel 320*240 er for lite pr. "øye", 640*480 burdte holde, men er du kresen tror jeg du kan få tak i 1024*768, iværtfall 800*600 Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 TrackIR følger hodebevegelsene, men scalerer dem opp, slik at man ikke trenger å vri mye på hodet. grunnen til det er at man fremdeles må holde blikket på skjermen, men med videobriller så kan man sette forholdet til 1:1, og siden skjermen følger hodet, så vil man kun se rundt seg i spillet på en mye mer realistisk måte. Genialt det hadde vært tøfft Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) veit, hehe ... Som sagt, trackIR er oppe og funker, så med videobriller som kobles til skjermutgang eller noe slikt, så er det 100% sikkert at det funker. VR-briller koster jo mildt sagt skjorta. noen gir riktignok 3d i tillegg, men allikevel. disse trenger ofte også drivere og programvarekompatibilitet ... Er det noen som har tips til en eller flere modeller som kan passe bra? Endret 23. september 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Noe slikt: http://www.vuzix.com/iwear/products_vr920.html ? Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vil gjerne ha tilbakemelding fra noen som har testet eller kjøpt briller som dette, aller helst akkurat de brillene som ble postet i forrige tråd. Konseptet virker helt konge for å game på stua i godstolen eller på sofaen, men om de ikke fungerer litt som "forhåpningene" vil så er det jo veldig dumt. Håper noen har testet på forumet Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg har briller av typen Vuzix VR920. Jeg kan jo ramse opp pluss og minus ved disse: Positivt: +Bra oppløsning i forhold til andre briller(1024) +Gode tilpasningsmuligheter for forskjellige hoder +Innebygget høyttalere og mikrofon +Headtracking +Innebygget 3D-stereo +Produsenten tar imot forslag til spill som kunder vil at brillene skal kunne brukes med. +Ekstremt hyggelig og imøtekommende kundeservice Negativt: -Ved høyeste oppløsning blir det vanskelig å lese tekst i Windows -Brillene skal visstnok ha støtte for 24-biters farger, men i enkelte spill kan dette virke for lite. -Headtracking bruker kompass-prinsipp for å fungere. Dermed må du passe på at du ikke har mye metallobjekter rundt deg, evt høyttalere må plasseres bort fra utstyret, pulten du evt sitter ved bør være laget av tre. Per dags dato har jeg enda ikke fått til headtracking da det simpelthen er for mange forstyrrelser i hjemmet mitt. For å kalibrere utstyret optimalt, bør pulten være vendt mot nord. -Utstyret bruker skjermer, LCD. Grunnen til at de bruker skjermer er selvfølgelig fordi da har vi vanlige mennesker råd til utstyret. Alternativet er å projektere bildet direkte på hinnen, men dette hadde blitt en mye dyrere løsning. LCD-skjermene kan gi uheldige følger ved at man lett får vondt i hodet av å "sitte så nærme skjermen" over lengre tid. Å se en film på 2 timer kan etterhvert bli ubehagelig for enkelte. Jeg kjøpte brillene hos www.flightsim.no i januar i år, men vet ikke om de fremdeles tilbyr disse. Jeg kan godt svare på flere spørsmål i denne tråden om det skulle være noe. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Så brillene er gode å ha på seg over tid osv? Dette med at det er slitsomt for øynene kan vel være indivituelt også? Jeg har utrolig lysst å prøve ut det her iallfall, så får se hva jeg kommer frem til Tanken på å sitte i godstolen eller ligge på sofaen og se på film eller spille world of warcraft frister vanvittig Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) tusen takk! nå begynner jeg å få litt peiling Konklusjonen min er at VR920 er coole nok, men det er jo et problem at nvidia ikke har gitt ut drivere med støtte for stereoscopic 3d siden 7000-serien. I tillegg er det dette med oppløsning, fargedybde osv som ikke akkurat er i toppklasse. Jeg har som nevnt TrackIR, og med et par gode 2d-briller med mulighet for høy oppløsning, så vil jeg da kunne se meg rundt, og få skarpt bilde, men uten 3d-effekten. Jeg tror det må være veien å gå ... Endret 13. oktober 2008 av hardrock_ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå