DagArne Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) På grunn av at jeg sitter på en treg mobillinje og spør har jeg problemer med å søke for å se om det er svart på det jeg lurer på. Problemet mitt er: Har flyttet til en ny plass og koblet ruteren min ,en d-link 635 til et modem speedtouch. Trodde alt jeg trengte å gjøre for å få nett var å koble ruteren til modemet, men så enkelt er det ikke. Fungerte fint fra der jeg flytta ifra hadde Telenor abn der. Her jeg er nå har de Nextgentel. Får ikke til å komme inn på routerene, finner navnet jeg har under trådløse nettverk, men komme ikke inn på den når jeg taster adressen til den.192.168.2.1 har også prøvd 1.2 til slutt. Er det noe kobling jeg har gjort feil? Satte kabelen fra ruteren ved siden av internett kabelen til de jeg bor hos. Inn på en av de gule kontaktene der det står ethernett. Under status for internett tilkobling står det ugyldig ip.adresse og status henter nettverksadresse. Har prøvd å reparere tilkoblingen, men da står den å henger på Ip-adressen. Ser ut som den ikke finner ip-adresse. Har sjekket at maskinen skal hente ip-adresse automatisk.Både på den bærbare og den stasjonere. Kan det være for langt ifra routeren jeg sitter som er årsaken til at jeg ikke kommer inn på den? Eller burde jeg hente ruteren å legge inn noe manuelt? Fungerte som sagt fint før jeg flyttet både å komme inn på ruter og koble seg på nett. Den sto i LAN porten, men flyttet den over til en port det sto Internett på. for å se om det hjalp.Står fortsatt å leter etter ip-adresse, men står i tillegg nå begrenset eller ingen tilgang. Endret 23. september 2008 av DagArne Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå