Datasmurfen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) hei. Jeg har et problem, på den videreskolen jeg går bruker vi en læringsplattform kalt itslearning. Når læreren legger ut forelesninger som vi kan laste ned får jeg et problem. Jeg får nemlig ikke til å åpne filene etter jeg har lastet dem ned pga dem mangler en tekst konverter. På skolen bruker jeg xp med 03 versjonen av power point, har det noen sammenheng hvor jeg laster ned filene til minnepenn tro? Redde meg og forelesningene dem som kan! Endret 25. september 2008 av Oddy26 Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Power Point 2007 har nye filtyper de lagrer i. Disse kan du ikke åpne i 03 Office, så du må nok oppgradere. Om du bruker XP eller Vista har ingenting å si. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Power Point 2007 har nye filtyper de lagrer i. Disse kan du ikke åpne i 03 Office, så du må nok oppgradere.Her tek du feil, på to måtar. For det fyrste er det mogeleg å lagre i «gamleformatet» frå Office 2007, for det andre er det mogeleg å opne den nye typen filer med ein «Compatibility pack», som kan lastast ned her: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Redigert: Standardformat for lagring i Office 2007 er jo det nye formatet, so du har jo rett slik sett. Endret 23. september 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 mhm, vet det, men den lagres som 2007 fil med mindre læreren skifter det til '03 manuelt. Så, enten må du oppgradere til '07, eller snakke med læreren din om det hadde vært mulig å lagre dem i '03 format. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Du kan gjerne lese heile innlegget mitt, ikkje berre den siste linja. Det er mogeleg å opne filer i det nye formatet i Office 2003 om ein installerer den saken eg linker til. Redigert: OK, det kom kanskje ikkje heilt klart fram. Endret 23. september 2008 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Åh, sorry, men glemte det helt mens jeg laget posten min. haha Men da er jo problemet løst for trådstarter :] Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 takker for kjapt svar. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Power Point 2007 har nye filtyper de lagrer i. Disse kan du ikke åpne i 03 Office, så du må nok oppgradere.Her tek du feil, på to måtar. For det fyrste er det mogeleg å lagre i «gamleformatet» frå Office 2007, for det andre er det mogeleg å opne den nye typen filer med ein «Compatibility pack», som kan lastast ned her: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Redigert: Standardformat for lagring i Office 2007 er jo det nye formatet, so du har jo rett slik sett. men, hvilken av pcene skal denne instaleres på? Vista eller XP? Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Den PC-en med Office 2003 som du ønsker å åpne Office 2007 -filer på. Uavhengig av om den har XP eller Vista. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Operativsystem har ingenting å seie. Det den kompatibilitetspakken gjer, er at den lar deg opne filer i det nye filformatet i Office 2003. (Eg var kanskje litt uklar på det punktet.) So om du installerer den på ein PC med Office 2003, kan du då opne filer frå Office 2007. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Operativsystem har ingenting å seie. Det den kompatibilitetspakken gjer, er at den lar deg opne filer i det nye filformatet i Office 2003. (Eg var kanskje litt uklar på det punktet.) So om du installerer den på ein PC med Office 2003, kan du då opne filer frå Office 2007. Problemet er at den bærbare vista pc vil fremmdeles ikke lese ppt filer som ligger på pc.. Spør etter en tekstkonverter. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Då veit eg ikkje. Søk etter feilmeldinga på Google, kan vere du finn noko då. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå