Mats1988 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hei, jeg var nede på Spaceworld på lørdagen og kjøpte meg CoD4 til xbox'en min, men idag kom det en ikke fullt så kul lyd ifra xbox'en og platen hadde riper og hakk i alle størrelser og former. Jeg var nede på Spaceworld, der jeg kjøpte Xboxen min, og fortsatt har garantien på den. De sa at jeg måtte kontakte Microsoft, men at de ikke var så lette å ha med å gjøre. Hvilke erfaringer har dere med å kontakte Microsoft ang. at platen blir ødelagt i xbox'en? Ringe eller sende e-mail? Det som er noe merkverdig, er at samboeren min har spilt et annen spill i hele dag, og det er ikke skjedd noenting med hennes spill, kun med CoD4 platen edit: Etter å ha sjekket litt innpå sidene til xbox, fant jeg denne linken, og det ser ut som at dette egentlig skal være piece of cake. Håper, men ikke sikker :o Endret 23. september 2008 av Matseh Lenke til kommentar
Jaudu Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg har det samma problemet med min 360. Fikk En stor rund ripe over hele gears of war discen etter bare 1 dag! få disc unreadable hele tida, har selvfølgelig ikke kvitteringa, så kanskje jeg benytter meg av denne ordningen. Endret 23. september 2008 av Jurigs Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Prøv å få kontakt med distributøren for ny plate. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Ja, skal det, men det kommer til å ta litt tid har jeg forstått, og jeg vil spille nå. Dette irriterer meg grønn altså. Men får bare smøre meg med tolmodighet og vente på en ny plate i posten, eller en ny lønning. En ting til, hvis jeg får ny plate, evt kjøper en ny, mister jeg all online spillinga, eller er den lagret på Live kontoen? Endret 23. september 2008 av Matseh Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 den er lagret på live kontoen. men ser at ms ikke bytter cod4! http://www.xbox.com/nb-NO/support/discrepl...ement-games.htm dette er de eneste spillene de bytter! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror det er snakk om tilfeller der det er din skyld at plata er i stykker. Er ikke sikkert du trenger å snakke med MS direkte, det er mulig det holder med de som er mellom dem og butikken. Uten at jeg husker hva de heter, men det gjør de sikkert på Spaceworld. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Håper det ordner seg, hvis ikke må jeg si det er dårlig service ifra MS si side, når deres produkt ødela min plate. Endret 23. september 2008 av Matseh Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Spillene som er listet på Xbox.com blir vel byttet av MS fordi de er utgitt av deres egen utgiver. Derfor er jeg rimelig sikker på at alle utgivere har denne tjenesten, bare du tar kontakt med de. Butikker eller MS bytter derfor ikke disse. Må jo huske på at det ikke er MS som gir ut spillet, så de får vel ikke akkurat tak i en ny plate gratis... samt er det ikke nødvendigvis boxen sin feil, da spillet kan bli ødelagt utenom boxen, samt kan man eventuelt bevege på boxen mens man spiller (leser at flere har ødelagt spillet på denne måten pga 360 drevet sin hastighet). Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jojo, men boxen står der den alltid har stått, i en egen hylle, og den ble ikke rørt i det hele tatt. Men for min del har det ordnet seg, og jeg får hente min nye CoD4 plate i morgen på Spaceworld. Dette takket være super service og forståelse hos dem. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Bare et lite spørsmål; hadde du 360'en din stående eller liggende da det skjedde? Virker som det er et overtall med stående 360'er det skjer med... Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har det samma problemet med min 360. Fikk En stor rund ripe over hele gears of war discen etter bare 1 dag! få disc unreadable hele tida, har selvfølgelig ikke kvitteringa, så kanskje jeg benytter meg av denne ordningen. AKKURAT det samme skjedde med meg. Samme spill og identisk ripe. Gadd ikke å gå gjennom bryet med å sende spillet til usa for å få et nytt. Lenke til kommentar
Rallahr Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg klarte å ødelegge min Halo 3 disk, jeg sendte disken til England og fikk ny, MEN måtte betale ca 500 for toll. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) 500 i toll??? Det høres veldig lite realistisk ut spør du meg. Har aldri hørt at en må betale så mye i toll på et spill noen gang... Er du sikker på at du betalte 500 i toll da?? Endret 24. september 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Bare et lite spørsmål; hadde du 360'en din stående eller liggende da det skjedde? Virker som det er et overtall med stående 360'er det skjer med... Stående ja. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg klarte å ødelegge min Halo 3 disk, jeg sendte disken til England og fikk ny, MEN måtte betale ca 500 for toll. er ikke toll på 360 spill eller dvder for den saks skyld. det tilkommer moms 'hvis man har uflaks' for varer over 200kr og et forenklet "toll"gebyr på ca 80kr. (kanskje det skulle hett momsgebyr ) så hvis de har satt en verdi på spillet til 1600 kr så har du betalt 500kr i fortolling ! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei. Du skal vite at Spaceworld ikke kan "dumpe" ansvaret på Microsoft. Grovt forklart har selger etter forbrukerkjøpsloven erstatningsansvar for skader som skyldes mangler ved produktet. Lenke til kommentar
r88 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei. Du skal vite at Spaceworld ikke kan "dumpe" ansvaret på Microsoft. Grovt forklart har selger etter forbrukerkjøpsloven erstatningsansvar for skader som skyldes mangler ved produktet. Spaceworld "dumper" ikke ansvaret over på MS her. Dette er noe som skjer med spill fordi boksen står på høykant og man kommer borti den. Lenke til kommentar
binko Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Og hva når dette skjer med et annet spill, for eksempel Assassin's Creed? Det står altså ikke listet der. Noen grunn til at det ikke er det? Eller er det bare spill som microsoft har betalt og greier for å være med på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei. Du skal vite at Spaceworld ikke kan "dumpe" ansvaret på Microsoft. Grovt forklart har selger etter forbrukerkjøpsloven erstatningsansvar for skader som skyldes mangler ved produktet. Spaceworld "dumper" ikke ansvaret over på MS her. Dette er noe som skjer med spill fordi boksen står på høykant og man kommer borti den. Trådstarter skriver dog at han ikke rørte Xbox-en. Forutsatt at en Xbox er designet for å stå på høykant og uten ekstern påvirkning ødelegger CD-er, er det ikke urimelig å anta at Xboxen har en kjøpsrettslig mangel. Det påfører selger ansvar, og kjøper trenger rettslig sett ikke forholde seg selgers leverandør (Microsoft) for erstatning. Uansett - godt at Spaceworld ordnet opp. Lenke til kommentar
Otowi Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Jeg klarte å ødelegge min Halo 3 disk, jeg sendte disken til England og fikk ny, MEN måtte betale ca 500 for toll. er ikke toll på 360 spill eller dvder for den saks skyld. det tilkommer moms 'hvis man har uflaks' for varer over 200kr og et forenklet "toll"gebyr på ca 80kr. (kanskje det skulle hett momsgebyr ) så hvis de har satt en verdi på spillet til 1600 kr så har du betalt 500kr i fortolling ! Men hvorfor sette verdien til 1600 på et spill?? Med mindre det her er snakk ett spill sendt med evt DHL Express eller UPS Express eller FedEx Express, kan jeg ikke fatte at det går ann å ta så mye for noe som i utgangspunktet er erstatningsspill... Høres litt rart ut spør du meg. Med mindre det var flere spill i pakken da, eller en 360 på rep... Endret 25. september 2008 av Otowi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå