Gå til innhold

Kontakte Microsoft ang. ødelagt plate, erfaringer?

Mats1988

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var nede på Spaceworld på lørdagen og kjøpte meg CoD4 til xbox'en min, men idag kom det en ikke fullt så kul lyd ifra xbox'en og platen hadde riper og hakk i alle størrelser og former. Jeg var nede på Spaceworld, der jeg kjøpte Xboxen min, og fortsatt har garantien på den. De sa at jeg måtte kontakte Microsoft, men at de ikke var så lette å ha med å gjøre.

Hvilke erfaringer har dere med å kontakte Microsoft ang. at platen blir ødelagt i xbox'en? Ringe eller sende e-mail?

Det som er noe merkverdig, er at samboeren min har spilt et annen spill i hele dag, og det er ikke skjedd noenting med hennes spill, kun med CoD4 platen :wallbash:

edit:

Etter å ha sjekket litt innpå sidene til xbox, fant jeg denne linken, og det ser ut som at dette egentlig skal være piece of cake. Håper, men ikke sikker :o

Endret av Matseh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det samma problemet med min 360. Fikk En stor rund ripe over hele gears of war discen etter bare 1 dag! få disc unreadable hele tida, har selvfølgelig ikke kvitteringa, så kanskje jeg benytter meg av denne ordningen. :)

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar

Ja, skal det, men det kommer til å ta litt tid har jeg forstått, og jeg vil spille nå. Dette irriterer meg grønn altså. Men får bare smøre meg med tolmodighet og vente på en ny plate i posten, eller en ny lønning.

En ting til, hvis jeg får ny plate, evt kjøper en ny, mister jeg all online spillinga, eller er den lagret på Live kontoen?

Endret av Matseh
Lenke til kommentar

Spillene som er listet på Xbox.com blir vel byttet av MS fordi de er utgitt av deres egen utgiver.

Derfor er jeg rimelig sikker på at alle utgivere har denne tjenesten, bare du tar kontakt med de. Butikker eller MS bytter derfor ikke disse.

Må jo huske på at det ikke er MS som gir ut spillet, så de får vel ikke akkurat tak i en ny plate gratis... samt er det ikke nødvendigvis boxen sin feil, da spillet kan bli ødelagt utenom boxen, samt kan man eventuelt bevege på boxen mens man spiller (leser at flere har ødelagt spillet på denne måten pga 360 drevet sin hastighet).

Lenke til kommentar
Jeg har det samma problemet med min 360. Fikk En stor rund ripe over hele gears of war discen etter bare 1 dag! få disc unreadable hele tida, har selvfølgelig ikke kvitteringa, så kanskje jeg benytter meg av denne ordningen. :)

AKKURAT det samme skjedde med meg. Samme spill og identisk ripe.

Gadd ikke å gå gjennom bryet med å sende spillet til usa for å få et nytt.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å ødelegge min Halo 3 disk, jeg sendte disken til England og fikk ny, MEN måtte betale ca 500 for toll.

er ikke toll på 360 spill eller dvder for den saks skyld.

det tilkommer moms 'hvis man har uflaks' for varer over 200kr og et forenklet "toll"gebyr på ca 80kr. (kanskje det skulle hett momsgebyr :) )

så hvis de har satt en verdi på spillet til 1600 kr så har du betalt 500kr i fortolling !

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hei.

Du skal vite at Spaceworld ikke kan "dumpe" ansvaret på Microsoft. Grovt forklart har selger etter forbrukerkjøpsloven erstatningsansvar for skader som skyldes mangler ved produktet.

Spaceworld "dumper" ikke ansvaret over på MS her. Dette er noe som skjer med spill fordi boksen står på høykant og man kommer borti den.

Trådstarter skriver dog at han ikke rørte Xbox-en. Forutsatt at en Xbox er designet for å stå på høykant og uten ekstern påvirkning ødelegger CD-er, er det ikke urimelig å anta at Xboxen har en kjøpsrettslig mangel. Det påfører selger ansvar, og kjøper trenger rettslig sett ikke forholde seg selgers leverandør (Microsoft) for erstatning.

Uansett - godt at Spaceworld ordnet opp.

Lenke til kommentar
Jeg klarte å ødelegge min Halo 3 disk, jeg sendte disken til England og fikk ny, MEN måtte betale ca 500 for toll.

er ikke toll på 360 spill eller dvder for den saks skyld.

det tilkommer moms 'hvis man har uflaks' for varer over 200kr og et forenklet "toll"gebyr på ca 80kr. (kanskje det skulle hett momsgebyr :) )

så hvis de har satt en verdi på spillet til 1600 kr så har du betalt 500kr i fortolling !

Men hvorfor sette verdien til 1600 på et spill?? Med mindre det her er snakk ett spill sendt med evt DHL Express eller UPS Express eller FedEx Express, kan jeg ikke fatte at det går ann å ta så mye for noe som i utgangspunktet er erstatningsspill...

Høres litt rart ut spør du meg. Med mindre det var flere spill i pakken da, eller en 360 på rep...

Endret av Otowi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...