Klodrik Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Jeg har et problem med å få summert en ubunden tekstboks som regner ut et tall ved hjelp av en formel. Hvordan skal man få Access til å summere denne? Last ned denne eksempeldatabasen. Hvilken formel skal jeg bruke i feltet "sum av utregnet pris" i bunnteksen av delskjemaet? Var problemstilinga forståelig? Lenke til kommentar
Osram Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Hvis lenken til eksempeldatabasen hadde fungert så hadde det vært mye lettere... Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 31. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2003 FTP'en er desverre nede for øyeblikket. Beklager. Håper den kommer opp igjen snart Lenke til kommentar
Klodrik Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Nå er FTP'en oppe å går igjen. databasen kan lastes ned Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Skal se på det om noen få timer. I mellomtiden kan du jo skifte avatar til en mer lovlig en. dvs. maks 50x50, maks 6kb og ikke animert :wink: Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg har et problem med å få summert en ubunden tekstboks som regner ut et tall ved hjelp av en formel. Hvordan skal man få Access til å summere denne? Last ned denne eksempeldatabasen. Hvilken formel skal jeg bruke i feltet "sum av utregnet pris" i bunnteksen av delskjemaet? Var problemstilinga forståelig? Du kan ikke regne på felter i et skjema som er løpende (har flere poster fra samme register). Du må bruke domene-funksjon. Prøv: =DSum("[tekst6]";"Vare";"[kundenr] = [Kundenr]") Virker hos meg, men du bør/må kjøre en "refresh" for å få oppdatert summen, f.eks. trykke F9. Mvh Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå