Gå til innhold

wds- UTVIDING av trådløst nettverk?

zmurphy

Anbefalte innlegg

har nettopp kjøpt en Cnet cwa-854, trådløst aksesspunkt hos komplett. Dette fordi jeg ønsker å utvide rekkevidden til huseiers router, en SpeedTouch 585, levert av nextgentel. Dette skulle jo være så enkelt og greit, men jeg har nettopp brukt en arbeidsdag på å prøve det meste og lese gjennom mye på dette forumet. Det kan virke som jeg ikke helt skjønner dette=)

Altså, jeg setter Cnet i WDS mode, slår på universal repeater mode og skriver inn ssid til huseiers trådløse nettverk. jeg har også huket av for enable wds, lagt inn SpeedTouchs mac-adresse og byttet fra wpa til wep kryptering på begge enheter. På speedtouch har aktivert wsd og lagt til cnet'en som wsd enhet. det er ingenting som tyder på at dette hjelper..

- er det meningen at ap/wsd skal komme opp som eget nettverk på listen over trådløse nettverk, og skal man da koble til dette?

- speedtouch routeren står som dhcp server, gateway 10.0.0.1, og ikke i samsvar med cnet's ip 192.168.1.253. må denne byttes? jeg har prøvd det meste, nettopp derfor mistenker jeg at det er noe fundamentalt galt med min forståelse for hele opplegget=)

noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WDS krever samme fabrikat eller firmware i begge ender og at begge står i WDS.

Det du burde ha er en repeater som er kompatibel med ST585.

Alternativt kan du se på løsninger med DD-WRT http://dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg

EDIT: Jeg så nå du skrev universal repeater bridge. Jeg er ikke sikker på om denne kanskje kan fungere slik du ønsker. Står det i manualen at du kan koble den opp mot et tilfeldig aksesspunkt eller router?

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...