Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke trådløst noen plass - Acer aspire one

Anbefalte innlegg

Jeg klarte med en feil å trykke på deaktiver på nettverksinnstillinger også forsvant hele ikonet fra både verktøylinjen på skrivebordet og fra nettverksinnstillinger. når jeg trykker på knappen på fronten av maskinen for å aktivere netverkstilkoblingene kommer det enten opp aktivert eller deaktivert som det skal, men ikke noen ikon kommer opp. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Får det ikke til" er ikke en grunn. Om du vil ha hjelp så må du beskrive hva du ikke får til og hvorfor. Finner du ikke hvor det er, er det noe som ikke reagerer osv.?

Jeg er fryketlig lei av folk som kommer til forumet og sier "det funker ikke" , "jeg får det ikke til" , "noe er galt" og forventer at vi skal kunne diagnosere feilen utifra det. Det blir som å gå til legen og si "det gjør vondt" uten noen ekstra informasjon og forvente en løsning basert på det.

-Stigma

Lenke til kommentar
Jeg klarte med en feil å trykke på deaktiver på nettverksinnstillinger også forsvant hele ikonet fra både verktøylinjen på skrivebordet og fra nettverksinnstillinger. når jeg trykker på knappen på fronten av maskinen for å aktivere netverkstilkoblingene kommer det enten opp aktivert eller deaktivert som det skal, men ikke noen ikon kommer opp. Hva kan jeg gjøre?

Trenger ikke være rakettforsker for å aktivere det wlan-kortet igjen. Og nei, det hjelper ikke å aktivere det med knappen forran nå. Gå på min datamaskin, deretter mine nettverkssteder til venstre i vinduet, så gå til vis mine nettverkstilkoblinger. Høyreklikk på wlan-kortet og trykk aktiver.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har det skjedd igjen. Jeg satt å surfet på nettet helt som normalt, så bare sluttet nettet å reagere. Jeg så at ikonet for trådløst ikke blinket slik det gjør når det er kontakt. Jeg så også at den gule lampen på tastaturet som skal lyse når trådløst nett er på også var av. Jeg trykket på knappen for å se om jeg bare hadde kommet borti og deaktivert, men det hadde jeg ikke gjort. Jeg trykket så på aktiver på nytt og det kom ikke noe annet enn "aktivert" på skjermbildet. Ikonet for trådløst kommer ikke opp, lyset på tastaturet lyser ikke og jeg finner ikke noe på enhetsbehandling. :S Bare det vanlige kortet.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva som skjer. Plutselig bare forsvinner lyset som viser at nettverkskortet er på og kortet er borte fra listen i device manager. Hvorfor skjer det hver dag? Noen som har opplevd det samme?

Dette er et kjent problem med wlanet på maskinen. Du burde ta deg tid til å lese gjennom ressurstråden om laptopen på forumet, istedet for å poste spørsmålet her. Der finner du svar.

Men uansett; gå på egenskaper for det trådløse nettverkskortet og trykk "konfigurer". Trykk så "avansert", velg power save mode (elns.) og velg "av" til høyre.

Fikser ikke dette feilen må du oppdatere biosen til siste versjon. Sjekk tråden om laptopen på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...