Gå til innhold

På tide å prøve LittleBigPlanet!

Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1:

Når du spiller multiplayer, ser jeg du kan spille både med og MOT spillere. Hvordan fungerer det å spille mot andre? Hva gjør du?

1.2: Kan for eksempel jeg og broren min sitte å samarbeide MOT en eller to andre over nettet?

1.3: Blir det kåret en eller flere vinnere på enden av banen/ når du er i mål?

2:

Og kan andre se din profil på en måte? Lagres det du har gjort? Baner du har fullført?

2.1: Finnes det et levelsystem, eller noe som viser hvor mye du har gjort eller hvor god du er?

Lenke til kommentar

1: Hvert eneste map du skal spille får du valg om å ta "Spill alene" eller "Spill online", dette gjelder både for historiebanene og for onlinebanene. Dersom du tar spill alene er det kun de lokale spillerene som er med. Alle spakene som er på er 1 spiller.

1.2: Både du og broren din (og evt. 2 til om du har 4 spaker) kan spille mot andre over nettet. Dette ved å starte et brett og velge "spill online". Det du må være obs på er at på enkelte baner er det satt ut slike "checkpoint" (du ser de som oftes helt i starten av banen med en sånn ting som snurrer når du får forbi den, så kommer et skilt med en sackboy med et kryss over), dette betyr at om du passerer dette så vil ingen kunne bli med i spillet på banen. Dette for at de ikke skal miste noe av historien som ligger i mange baner.

DE som eventuelt blir med i spillet deres, eller om dere blir med i noen andre sitt spill, så vil dere også være "sammen" etter banen er slutt. Dere blir med/eller andre blir med dere tilbake til kapselen som er plassen der dere velger maps osv. De kan når som helst velge å forlate spillet, eller dere kan når som helst velge å forlate spillet.

Om du foreksempel melder deg inn i Vennetråden for oss som spiller LittleBigPlanet (https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1016953&hl=) kan du enkelt invitere noen av oss her på forumet til å bli med i ditt spill, eller be om å få bli med i noen av de andre sine spill.

1.3: ja det blir kåret en vinner etter hvert map. Noen velger å ta dette seriøst, men andre velger heller å spille for gøy ved at andre skal klare mappet. SKal du vinne for å vinne, må du kjøre ego og ikke vente på andre spillere som kansje sliter med et hinder.

2: Ja, andre kan se din profil. Om jeg har deg som venn kan jeg enkelt gå inn på deg å se alt du har laget, hvilke baner du har "hjertet" av de du spiller (du kan hjerte baner du likte som lagrer seg et sted) og jeg kan se hvilke personer du har hjertet. (du kan også hjerte en som har laget mange gode maps). Baner du har fullført vil du se iform av et lite ikon på mappet før du starter det.

2.1: Nei neo spesielt lvl system som er nevneverdig. Du får noen poeng ved å lage maps og ved å spille online osv osv , men det ikke noe folk tenker på.

Det som kansje er noe å satse på er å sette rekorder på baner, eller lage gode maps som får sinnsykt mange brukere som hjerter osv.

Lenke til kommentar

kopierer dette spørsmålet mitt fra et annet topic:

er det noen som kan forklare med hvordan multiplayer funker?

prøvde å spille med en kompis, fikk failed hver gang.

av de gangene jeg har prøvd å spille med randoms, har det kun funket 3 ganger av 100+. veldig irriterende......

edit: mener feil mld jeg får er:

failed to connect

failed to load player profile

mm.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

Nå har jo mange hatt spillet ganske lenge. Jeg spør dere:

er LBP et spill som du blir fort lei av, eller har det lang levetid. Vanskelig og si hvor lang, men klarer du si omtrent så hadde det vært gøyalt!!

Skulle egentlig tro at du ble lei av det ganske raskt.. :scared:

Lenke til kommentar

Coolio1: Først spillte jeg og dama gjennom spillet i lag på en ukes tid.. Og i ettertid spiller både jeg og henne på egenhånd noen timer per uke vil jeg tro, er artig å prøve brett online, runde alle brett uten å dø eller finne alle items på hvert brett..

Tror du kan bli jævli lei om du gamer det 24/7 for å farme trophies, men i passelige doser er spillet konge, er hvertfall ikke lei i det hele tatt :)

Variasjonen i brettene er såpass stor at det skal mye til for å bli lei raskt, er jo en fordel om du liker plattformspill så klart..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor får jeg aldri spille med andre folk?

Jeg trykker på at jeg vil spille online, men jeg er alltid alene på hver brett.

Jeg bruker nettverkskabel fra ruter til PS3.

Forresten; Hver gang jeg starter spillet får jeg en melding om at tilkoblingstypen min ikke er anbefalt (eller-noe). Kan det være grunnen? I såfall, hva burde jeg gjøre?

Det fungerer fint å spille Grand Theft Auto IV multiplayer.

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar
Hver gang jeg starter spillet får jeg en melding om at tilkoblingstypen min ikke er anbefalt

Det betyr at du har Nat3. Du bør ha Nat2. For å få til dette må du gjøre noe endringer i bredbåndsruteren din. Tror du må åpne noen porter. For å spille sammen med andre må du velge Quick Play/Hurtigspill. Det går ikke hver gang, så du må ofte prøve flere ganger.

Bare add meg så kan vi ta en runde sammen hvis du vil ha noen å spille sammen med.

Lenke til kommentar

"Tror du må åpne noen porter. " er ikke det samme som "tok jeg nettverkskabelen fra PS3 direkte til ruteren,". Om du bruker trådløst eller kabel, spiller ingen rolle.

Jeg anbefaler å aktivere upnp i routeren din.

http://portforward.com/

Gå dit og finn routeren din. De kan fortelle deg hvordan du mapper porter til PS3-en din, dersom du ikke får upnp til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...