Bolson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Etter å ha sett videoen må jeg si at Android har betydelig med potensiale. Virker å være responsivt og elegant å bruke. Ja, til å være helt nyutviklet er førsteinntrykket meget positivt. Burde også være gode muligheter for mye tredjepartsutvikling dersom telefonen slår an. Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Til Pl610 Jeg tror de fleste kasta seg over Iphone 3g (og Iphone) pga. prisen. Andre mobiler i samme prisklasse har som oftest alt det der x2. En annen ting var jo at Apple kom med AppStoren sin ganske seint, den var der ikke fra the get go. AppStoren har gjort det mulig for video opptak og masse andre kule ting, men før Appstoren var ikke Iphone brukerene særlig fornøyde og de begynte å ty til "hacking" av mobilen for å få innstallert programmer. Android er egentlig ikke så annerledes enn Iphone, eneste STORE forskjellen er at Android er en åpen plattform hvor ingen modererer ting på dems svar på Appstore. I motsetning til Apple gir dette 100% frihet. Mange Iphone programmerere har ikke fått gitt ut programmene sine pga. at Apple ikke lar dem. Forskjellsbehandling av mobiler er det alltid. Ikke bare mobiler men av alt innenfor teknologiverdenen. Selv innlegget ditt var i forsvar for Iphone. Endret 23. september 2008 av FedoraHelper Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Selv innlegget ditt var i forsvar for Iphone. Vel, egentlig var det ikke ment som det, men mulig det kan tolkes slik. Jeg liker iPhone 3G, men jeg fant det pussig at ingen angrep manglene i denne telefonen som tross alt kommer lenge etter iPhone 3G, og burde absolutt hatt støtte for dette ut av esken hvis produsenten har fulgt med i timen. Og nei, de fleste kastet seg nok over iPhone 3G fordi det er et eple på den, ikke prisen. Appleprodukter skal av en eller annen grunn angripes ser det ut til. (Dette er i allefall mitt inntrykk, selv lenge før jeg tenkte på å skaffe meg iPhone) Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Den var jo en smule stygg, men det kommer vel mange andre "androider" fra både Samsung og LG ganske snart. Det virker som HTC har fått det med å lage stygge telefoner for tiden. Først de totalt usmakelige diamant-sakene, og nå denne... Om ikke annet så er den i det minste mange hakk kulere enn iPhone. Men det ser ut som man blir totalt låst fast til google for i det hele tatt å få brukt den på et normalt vis, og det var jo en skikkelig turn-down spør du meg. Google er bra det, og android er sikkert kjempebra, men det får da være måte på. Det ser derfor ikke ut som hverken Symbian (Nokia) eller MS har så veldig mye å frykte fra Android, det blir vel heller iPhone som får det tungt. Hadde liksom litt trua på Android, men... Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Synes denne så bra ut bortsett fra det med at man MÅ ha Gmail konto for å i det hele kunne bruke den og at den er så tett integrert med Googles tjenester at man kan faktisk bare bruke den mot EN Gmail konto per enhet. Det ligner litt på iPhone med registrering gjennom iTunes bortsett fra det med programmer, åpen kildekode og Linux i bunn. Tviler på at dette oset noen ganger blir så åpent som jeg hadde håpet på. http://gizmodo.com/5053747/android-and-t+m...obnoxious-flaws Men må tro om det går ann å hacke den på noe ala samme vis som Neo Freerunner? Endret 23. september 2008 av Sn3ipen Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Og nei, de fleste kastet seg nok over iPhone 3G fordi det er et eple på den, ikke prisen. Appleprodukter skal av en eller annen grunn angripes ser det ut til. (Dette er i allefall mitt inntrykk, selv lenge før jeg tenkte på å skaffe meg iPhone) Det har seg faktisk slik at Appleprodukter er en liten nisje, både blant telefoner og PC'er. Folk flest bryr seg null og niks om disse eplene, de er bare noe irrelevante greier for noen skarve få fantaster. Ganske likt Linux, bare med omvendt fortegn på et vis. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det har seg faktisk slik at Appleprodukter er en liten nisje, både blant telefoner og PC'er. Folk flest bryr seg null og niks om disse eplene, de er bare noe irrelevante greier for noen skarve få fantaster. Ganske likt Linux, bare med omvendt fortegn på et vis. Hmm liten nisje . . . ikke akkurat slik jeg ville beskrive dem da de ser ut til å bli en større og større del av markedet. Jeg kommer nok aldri til å kjøpe MAC siden windoze funker helt greit, men må innrømme at de har truffet med designen på en rekke produkter. Folk flest bryr seg riktig nok ikke om disse eplene . . . MEN hateboysa derimot klikker jo straks de ser det :!: Noe jeg som sagt synes er litt rart. Men nå burde vi ikke vri denne tråden for langt over på iPhone heller Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Største minuset så langt med G1 er at den ikke har en headphonejack! Endret 23. september 2008 av FedoraHelper Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hmm liten nisje . . . ikke akkurat slik jeg ville beskrive dem da de ser ut til å bli en større og større del av markedet. Det er en knøttliten nisje. ca 10-20 % av mobiltelefoner som ble solgt det siste året er smart-telefoner. Av disse har iPhone 2,8% markedsandel i følge den nyeste analysen. Totalt sett har iPhone mindre enn 0,5% markedsandel. I andre sammenhenger kalles ikke dette en gang for en nisje, det er mer som en kuriositet, og spesielt med tanke på at godt over 90% av telefonene er solgt i USA. Android, som vil komme på masser av forskjellige telefoner, vil gå forbi iPhone på et blunk (ihvertfall i løpet av neste år når Samsung og LG begynner å spy ut millioner på millioner av rimeligere versjoner). Jeg tipper at den G1 fra HTC blir alt for dyr til å bli noen superhit. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Synes denne så bra ut bortsett fra det med at man MÅ ha Gmail konto for å i det hele kunne bruke den og at den er så tett integrert med Googles tjenester at man kan faktisk bare bruke den mot EN Gmail konto per enhet. Det ligner litt på iPhone med registrering gjennom iTunes bortsett fra det med programmer, åpen kildekode og Linux i bunn. Tviler på at dette oset noen ganger blir så åpent som jeg hadde håpet på. http://gizmodo.com/5053747/android-and-t+m...obnoxious-flaws Men må tro om det går ann å hacke den på noe ala samme vis som Neo Freerunner? I og med at OS, både kjerne og applikasjonslag er, er åpen kildekode eller vil bli lansert som dette, vil nok en god del av disse begrensingene forsvinne etterhvert. Tror også at det vil være fundamentet for suksess, ikke minst når også Symbian blir åpen. Feil og mangler må vi nok regne med i den første fasen. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Hmm liten nisje . . . ikke akkurat slik jeg ville beskrive dem da de ser ut til å bli en større og større del av markedet. Det er en knøttliten nisje. ca 10-20 % av mobiltelefoner som ble solgt det siste året er smart-telefoner. Av disse har iPhone 2,8% markedsandel i følge den nyeste analysen. Totalt sett har iPhone mindre enn 0,5% markedsandel. I andre sammenhenger kalles ikke dette en gang for en nisje, det er mer som en kuriositet, og spesielt med tanke på at godt over 90% av telefonene er solgt i USA. Android, som vil komme på masser av forskjellige telefoner, vil gå forbi iPhone på et blunk (ihvertfall i løpet av neste år når Samsung og LG begynner å spy ut millioner på millioner av rimeligere versjoner). Jeg tipper at den G1 fra HTC blir alt for dyr til å bli noen superhit. Hmm siden når snakket vi om bare iPhone? Jeg siktet da til alle produktene deres siden du nevnte Linux etc. Det er vel ikke akkurat et overveldende antall mobiltelefoner som har Linux, er det vel? Da er faktisk Apple ikke bare et lite nisjeprodukt, og slett ingen kuriositet. iPhone 3G selger ganske bra i Europa etter det jeg har hørt, men sliter litt i Japan. Har du en kilde til påstandene dine forresten? Endret 23. september 2008 av PL610 Lenke til kommentar
FedoraHelper Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvis dere skal fortsette med sånt kan dere åpne ett nytt emne. Her skal vi diskutere Android og T-Mobile G1. Greit at vi nevner Iphone siden det er den store motstanderen til G1, men å starte en fanboy krangel er ganske unødvendig! Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hæ? Fanboy? Hmm håper du ikke mener meg her Det jeg gjorde var å sammenligne manglene denne telefonen har med de iPhone har, og hadde ikke til hensikt å starte en krangel. Men det ble nå engang slik, det må jeg bare beklage. Men hele poenget var en litt annen vinkling på denne nyheten. Det er dog ganske interessant med en mobil uten windoze mobile, og hvis man måtte ha en jobbtelefon med kriterier som iPhone 3G ikke dekker. .. så kunne denne nok velges foran andre HTC modeller. Forutsatt at man kan navigere alt med skjermen selvfølgelig. Hvordan sikrer google seg mot at folk legger ved diverse trojanere etc med programmene de legger ut i butikken mon tro? Vil de se seg nødt til å innføre et kontrollorgan i likhet med Appstore? Stereoblåtann er løsbart ved hjelp av små moduler man knepper på iPhone, så det kommer sikkert til denne også, hvis de ikke fikser det før lanseringen. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Butt ugly. Usj... Den "leppa" er noe av det verste jeg har sett. Ikke synkronisering via PC? Ikke Exchange støtte? Hallo... Denne telefonen er jo så stygg at det er kun bedriftsmarked som vil være en potensiell kunde. Ingen private mennesker kjøper noe de skjemmes av å ta opp fra lommen! Lenke til kommentar
ryback Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Da er faktisk Apple ikke bare et lite nisjeprodukt, og slett ingen kuriositet. iPhone 3G selger ganske bra i Europa etter det jeg har hørt, men sliter litt i Japan. Har du en kilde til påstandene dine forresten? Han påstår at iphone har en andel av et lite nisjemarked noe du bestrider fordi du har "hørt" at den selger bra i Europa. Du er kanskje ikke den første som skal være kritisk til andres mangel på troverdige kilder. Her er en kilde (dette er fra Q1, altså før iphone3g, men de har neppe gått flere prosent opp fra 0.6% etter lansering av iphone3g): http://www.redherring.com/Home/24181 Apple, which operates exclusively on the value side, showed significant weakness. After three quarters of growth, the iPhone maker’s global market share fell for the first time ever from 0.7 percent in Q4 2007 to 0.6 percent in Q1 2008. Butt ugly. Usj... Den "leppa" er noe av det verste jeg har sett.Ikke synkronisering via PC? Ikke Exchange støtte? Hallo... Denne telefonen er jo så stygg at det er kun bedriftsmarked som vil være en potensiell kunde. Ingen private mennesker kjøper noe de skjemmes av å ta opp fra lommen! Nå er Android en åpen plattform så det som etterspørres av programvare kommer til å komme etterhvert. Når det er sagt så virker denne telefonen lite gjennomtenkt. Hvem er målgruppen? Jeg kan ikke tenke meg andre at andre enn gadget-freaks har lyst på en slik telefon. Endret 24. september 2008 av ryback Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Han påstår at iphone har en andel av et lite nisjemarked noe du bestrider fordi du har "hørt" at den selger bra i Europa. Du er kanskje ikke den første som skal være kritisk til andres mangel på troverdige kilder. Ja ja her er i allefall kildene mine, og de er en smule mer oppdatert enn den du kom med i alle fall, og det etter 2 minutter på google IPhone 3G utsolgt i Europa iPhone 3G i Japan Og kan likegodt ta med denne som jeg glemte iPhone 3G i Østeuropa Det at Apple solgte ut lagrene sine i Europa kan man jo diskutere årsaken til. F.eks dårlig planlegging osv. Uansett virker det som telefonen gjør det ganske bra til å bare ha vært ute i noen måneder, la oss se om Google-telefonen kan matche den Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 I og med at OS, både kjerne og applikasjonslag er, er åpen kildekode eller vil bli lansert som dette, vil nok en god del av disse begrensingene forsvinne etterhvert. På samme måte som alle Linux distribusjonene som har fått slikt et gigantisk forbedret UI de siste årene? Heh, nei. Som Engadget skriver så sliter G1 med "an apparent lack of attention to detail", på samme måte som Linux-miljøet sliter med å bli enige om noe som helst. Videre så kommer nok neppe kjernen til å bli helt open sourced. Teleoperatørene vil ikke tillate at hvermansen kan endre telecom-biten av telefonen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Det at Apple solgte ut lagrene sine i Europa kan man jo diskutere årsaken til. F.eks dårlig planlegging osv. Uansett virker det som telefonen gjør det ganske bra til å bare ha vært ute i noen måneder, la oss se om Google-telefonen kan matche den Nå ville det vært utrolig rart om Iphone solgte veldig dårlig, for det første fordi det uten tvil er verdens mest opphypede telefon, og i tillegg har den jo en enorm fordel gjennom Ipod. Er vanskelig å matche all den gratisreklame den telefonen har fått. Men uansett så er Iphone bare et lite nisjemarked i forhold til de andre produsentene. Endret 24. september 2008 av Vice Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Videre så kommer nok neppe kjernen til å bli helt open sourced. Teleoperatørene vil ikke tillate at hvermansen kan endre telecom-biten av telefonen. Kjernen er alt 100 % open source, i og med at det er en Linux 2.6 kernel. At det vil være "drivere" knyttet til telecom-biten som ikke vil være det, på samme måte som nVidia drivere til Linux på desktop er, er nok logisk. Android er jo egentlig mobiltelefonens svar på KDE 4.1. @ryback: I første omgang er det nok gagdet-freaks, akkurat som det var/er en viss type freaks som kjøper iPhone. Dersom de får rettet opp svakheter og rette typen tredjepart applikasjoner, tror jeg faktisk den kan appellere til svært mange. Endret 24. september 2008 av Bolson Lenke til kommentar
ryback Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Han påstår at iphone har en andel av et lite nisjemarked noe du bestrider fordi du har "hørt" at den selger bra i Europa. Du er kanskje ikke den første som skal være kritisk til andres mangel på troverdige kilder. Ja ja her er i allefall kildene mine, og de er en smule mer oppdatert enn den du kom med i alle fall, og det etter 2 minutter på google IPhone 3G utsolgt i Europa iPhone 3G i Japan Og kan likegodt ta med denne som jeg glemte iPhone 3G i Østeuropa Det at Apple solgte ut lagrene sine i Europa kan man jo diskutere årsaken til. F.eks dårlig planlegging osv. Uansett virker det som telefonen gjør det ganske bra til å bare ha vært ute i noen måneder, la oss se om Google-telefonen kan matche den At de er utsolgt sier ingenting om markedsandeler. For å sitere WSJ: The global market is more than one billion phones. Da sier det seg selv at Apple som selger noen få millioner telefoner er en liten aktør. Ja, de har hatt en stor påvirkningskraft med sine to modeller. Det er ikke til å stikke under en stol, men de operer fremdeles i et nisjemarked. Apple er et "premium" merke og det vil de nok fortsette å være i lang tid fremover. PC'er og mobiler til hvermansen kommer de nok til å la andre ta seg av. Jeg tror ikke denne T-mobile telefonen kommer til å matche iphone på noen måte. På meg virker den som en uslepen diamant, mer proof of concept enn et ferdig produkt. Endret 24. september 2008 av ryback Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg