Rikky Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg synes brevet er klønete formulert. Slik regnestykket er satt opp: (...) og kan komme med følgende tilbud for flytteoppdraget: bla bla Sum: 1200,- ..Kan det helt klart se ut som om 1200 kr er summen for det aktuelle anbudet. Når man leser over det en gang til ser man at det kan være en utregning for timepris, dog en svært tungvint måte å skrive timeprisen på. Hvorfor ikke formulere seg slik at det kommer klart frem hva tilbudet dreier seg om? Kanskje bedriften taper flere anbudsrunder da? "...Til en timepris på kr xxx eks. MVA." f. eks. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Første gang jeg så på det, var det det jeg trodde, at de skulle ha 1200 kroner for oppdraget. Men litt senere så jeg at det sto per time. Det var derfor jeg sendte dem en epost der jeg spurte om hvor mange timer de regnet med å bruke, for å få et ca overslag. (men den eposten svarte de aldri på). Jeg bestilte dem derfor med utgangspunkt i at det max ville ta to timer å bære ut og inn 10 ting fra den ene til den andre leiligheten. Hadde de brukt lengre tid på selve jobben, hadde jeg selvsagt akseptert det, men mine beregninger var jo nokså romslige, siden de kun bruke en time og ti minutter på selve jobben. Kongstein har ikke svart på eposten jeg sendte dem i går, så vi får se hva som skjer videre. Jeg gidder ikke å ringe dem noe mer i alle fall, for det gikk ikke an å prate med dem ang dette her. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. november 2008 Forfatter Del Skrevet 4. november 2008 Tenkte bare å oppdatere med hvordan det gikk med denne saken. Har jo ventet og ventet på fakturaen for å se hva total summen ble. Fikk aldri noe svar på eposten jeg sendte dem der jeg sa at jeg ikke kom til å betale mer enn 1800 kroner. (for en og en halv time). Fikk så en epost her om dagen, der de spurte om den nye post adressen min (der de flyttet sakene mine til) for de hadde sendt fakturaen til den gamle adressen og fått den i retur. Jeg svarte på eposten og spurte igjen om hvor mye fakturaen ble på. Fikk aldri noe svar. Men i dag lå fakturaen i posten, og den var på 1.800 kroner. Så da løste saken seg for min del. Siden jeg ikke har fått svar på noen av epostene jeg har sendt dem, så vet jeg ikke hvilken begrunnelse de har valgt til slutt, men regner vel med at de bare vil ha saken ut av verden, og gitt etter. Uansett, så lønner det seg å ikke bare godta ting uten at det finnes grunnlag for å kreve en kunde for disse pengene. Sparte uansett 2400 kroner på å sette spørsmålstegn ved en praksis som ikke kom frem noe sted, og som jeg som kunde ikke kunne vite at var praksis. 1 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Bra det ordnet seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå