gomes Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sist helg var jeg ute på byen og hadde drukket en del. Jeg fant en edru person med som sa han hadde lappen og vi skulle kjøre på nachspiel. Etter noen km blir vi stoppet av politiet og det viser seg at fyren hadde løyet, han var edru men hadde ikke lappen. Det tok fra meg lappen, jeg ble lagt i håndjern, og tatt med på legevakta der de tok bloprøve av meg. De sa jeg hadde fyllekjørt siden det var min bil.. nettopp det jeg hadde prøvd å la være å gjøre .. Vet noen hva kan jeg vente meg videre? -g Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Du burde forsikret deg om at han hadde lappen siden dere bedrev øvelseskjøring, selvom du ikke var klar over det.. Da går sånt ut over den juridiske fører av bilen, altså deg. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har man ikke handla i god tro her? Må man forlange å se førerkortet? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Strengt tatt skal man vel det.. Hvorfor stole på en fremmed som sier h*n har lappen? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 dette hørtes ut som en utrolig kjip sak!. Hadde vært sånn PASSE sint på han som kjørte deg for og si det sånn. Hva med og prøve og få han som kjørte deg til og innrømme for politiet at det faktisk var han som løy? og at du handlet i god tro? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Lett å handle i god tro, det skjønner jeg.. Men tenk over konsekvensene, så se om det er verdt det. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 (endret) Kjenner en som måtte tilbringe sommeren i fengsel pga en lignende sak. Han var ute og drakk, fant en fyr som sa han var edru og lot han kjøre ham hjem. De kjørte i grøften og begge mistet lappen, men bare han som hadde lånt vekk bilen kom i fengsel, ikke sjåføren. Endret 29. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Om du kan sannsynliggjøre at du ikke visste at han ikke hadde førerkort, eller kanskej enda bedre at du spurte og han sa at han hadde, skal ikke du straffes. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det vil nok telle til din fordel hvis du sier at du ikke visste om det. Selvfølgelig med forbehold om at de tror på deg. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 En kompis (drukket alkohol) mistet lappen da han lånte bort bilen sin til en annen kompis (som han trodde var edru) så han kunne kjøre dem til byen. Det han ikke viste var at kompisen (som han trodde var edru) hadde litt promille. Begge mistet lappen for et år og nermere 20.000 i bot på hver av dem. Ironisk nok hadde de ikke blitt stoppet om den tredje kompisen ikke hadde kastet tomgodset ut av vinduet. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå