Mannn28 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sliter veldig med å få til dette. Vet ikke hva slags instillinger jeg skal bruke, alt fra åpning av nytt prosjekt. Til å eksportere filen ut igjen. Det som er viktig for meg er at det hele er like bra ut igjen(ALTSÅ FULL HD) Har alltid fått "streker" i filmen når jeg eksporter i premier har ikke dette problemet idet hele tatt iMovie. Da den blir perfekt. Men det er ikke fullt så moro å redigere i iMovie. Bruker: HV30 Kamera fra Canon Premier Pro Cs3 Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når du lager et nytt prosjekt i Premiere, velg HDV 1080 50i eller 25p. Når du skal eksportere, bruk File -> Export -> Adobe Media Encoder. Det gir best resultat for meg i alle fall. Jeg bruker også Adobe Premiere Pro CS3 og HV30. Lenke til kommentar
Mannn28 Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Takk for svaret:) Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det som er viktig for meg er at det hele er like bra ut igjen(ALTSÅ FULL HD) hvis du er bekymret for full hd inn/ut ville jeg nok styrt unna imovie/final cut express. de bruker visstnok bare annenhver piksel av 1080i opptakene internt, slik at reell oppløsning er nær dv. redigeringen går snappy og fint selv på eldre mac'er, men det har altså en liten pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå